2023-05-08, 22:48
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag kan inte för mitt liv begripa hur hon ens har samvete att kräva 1/2 huset?!
Hon måste ju vara medveten om hur mycket tid och pengar han plöjt ner i den villan..?
Det har ju tidigare stått om hans hus i intervjuer och hur stolt han är över det.

Vad har hon gjort liksom, bara kommit dit med en resväska och flyttat in..

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har skrivit det förr och citerar det igen, hur kan man ha samvete att göra såhär???

I övrigt har någon tidigare transkriberat avsnittet med ”Arga Snickaren” om någon missat det..

Förstår din frågeställning. Jag undrar detsamma. Men om man tänker att kvinnor också kan vara psykopater och narcissister, så klarnar förståelsen av hennes beteende lite. Jag citerar mitt eget svar från inlägg 598, se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Psykopat, sociopat, narcissist, likgiltighet, självisk, opportunist, är mina bästa förklaringar bakom hennes beteende. Det stämmer som du säger. Bra poäng. Ibland är det så enkelt att ta över något/någon genom att bara flytta in. Man måste se detta från ett större perspektiv ibland. På samma sätt som ett land kan invaderas, kan även ett hem invaderas, genom att t.ex. bara flytta in, utan att skriva på något, eller tvärtom, att personen man flyttar in hos, skriver över halva hemmet på "invaderaren". Vad filmer och media inte lär oss, är att även kvinnor kan ha dessa drag. Dessutom tror jag, att vi fortfarande är för bundna till sagor och religion, där giftermål speglas som något oändligt och orubbligt, och man skall vara varandra trogna och svära varandra evig trohet. Så är det inte i verkligheten och naturen. Varken giftermål eller oändliga förhållanden finns i naturen, utan det är något som vi människor har skapat. Religion och sagor är påhittade av människan. Naturligtvis kan två personer som verkligen klickar med varandra bo tillsammans under en lång period, men det tar några år att verkligen se om personen är någon man vill spendera flera decennier med. I Rickards fall gick de från dejting till giftermål på bara 7 månader. Och det fanns flera röda flagg, som han tyvärr inte såg. Eftersom giftermål har införts i lagen, så skall man veta att även den lagen, precis om alla andra lagar, kan utnyttjas. Man alltså hitta kryphål i lagen så att säga. Finns många fall där även kvinnor gift sig och skaffat barn, och sedan gjort slut, för att de vet att personen måste betala barn- och partnerunderhåll, och överföra halva deras inkomst och förmögenhet. Människor är i grunden ett djur med en reptilhjärna, men det krävs träning och förnuft för att på riktigt kunna koppla bort den, när det behövs. Det finns inga lagar som förbjuder utnyttjande av annan person i samband med ett förhållande/giftermål. Man kan i princip bli ihop/gifta sig med någon och sedan efter några år avsluta allting med ett "hejdå", dvs helt enkelt ta den andra för givet, och rasera hela den andra personens liv, utan att det skulle vara brottsligt. Egenskaper som lättlurad, naiv och ärlig blir då tvärtom livsfarliga här, och de måste man skjuta undan, för att inte hamna i fällan/bli sårad. Tyvärr lyckades inte Rickard göra det i det här fallet.
Citera
2023-05-08, 22:50
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tänk att detta är huset den nu 20-åriga dottern tillbringade hela sin uppväxt i. Platsen hon firat otaliga jular, födelsedagar och haft kompisar hemma. Hennes trygga punkt från nyfödd till alldeles nyligen då en solbränd skräcködla satte stopp för allt. Och dessutom torpederade hennes arv.

Exakt. Jag håller på och tittar på avsnittet med Anders knackar på, där dottern även förklarar att hon lärde sig krypa på gården och i huset, att det nya förhållandet med Giselle går jävligt fort, och att det är läskigt att förhållandet går fort, och läskigt och chockerande att de skall öka från 2 till plötsligt 5 i familjen under ett och samma tak.

Är det någon jag tycker synd om, är det just ROs dotter. Nu kan hon ju inte bo hos RO varannan vecka, och inte nog med det, hennes del av huset är också borta, om inte RO köper tillbaka den
Senast redigerad av Vladimir-Suckmeoff 2023-05-08 kl. 23:04.
Citera
2023-05-09, 09:26
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Exakt. Jag håller på och tittar på avsnittet med Anders knackar på, där dottern även förklarar att hon lärde sig krypa på gården och i huset, att det nya förhållandet med Giselle går jävligt fort, och att det är läskigt att förhållandet går fort, och läskigt och chockerande att de skall öka från 2 till plötsligt 5 i familjen under ett och samma tak.

Är det någon jag tycker synd om, är det just ROs dotter. Nu kan hon ju inte bo hos RO varannan vecka, och inte nog med det, hennes del av huset är också borta, om inte RO köper tillbaka den

Och även om han köper tillbaks sin del av huset måste ju de pengarna komma någonstans ifrån (belåning) vilket givetvis påverkar arvet.

Så hennes arv lär ta en mångmiljonsmäll oavsett hur det här slutar.
Citera
2023-05-10, 09:23
Medlem
Facebacks avatar
RO gav G anbudet att köpa ut henne från hans hus för 4mil med ett taxeringsvärde på 8miljoner, men då kontrade bara G med att då köper hon ut R för samma summa istället. Lätt att få lån av banken på 4 miljoner för ett hus värt 15-20 miljoner, det tycker alla är en god affär!

Så nu får RO avvakta och komma med ett högre bud för att bli av med G.
Citera
2023-05-10, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
RO gav G anbudet att köpa ut henne från hans hus för 4mil med ett taxeringsvärde på 8miljoner, men då kontrade bara G med att då köper hon ut R för samma summa istället. Lätt att få lån av banken på 4 miljoner för ett hus värt 15-20 miljoner, det tycker alla är en god affär!

Fy vad vidrig hon är. Noll skam i kroppen. Blir illa till mods.
Huset bör tillfalla Asta, som lidit nog av sin pappas dumheter.
Citera
2023-05-10, 09:43
Medlem
Vad är Giselas riktiga etnicitet - finns det ZiggeROM gener i bakgrunden?
Citera
2023-05-10, 09:52
Medlem
Facebacks avatar
Alla borde lyssna på deras gemensamma podd relationscyklen om G's Pms besvär och humörsvängningar! Man förstår vilket helvete han har haft. https://poddtoppen.se/podcast/1571180849/relationscykeln

Nu har G's barn lika stor rätt om inte större rätt till huset än vad Asta har tråkigt nog, skulle R dö nu så blir det inte lätt.
Citera
2023-05-10, 10:03
Avslutad
Citat:
Alla borde lyssna på deras gemensamma podd relationscyklen om G's Pms besvär och humörsvängningar! Man förstår vilket helvete han har haft. https://poddtoppen.se/podcast/1571180849/relationscykeln

Nu har G's barn lika stor rätt om inte större rätt till huset än vad Asta har tråkigt nog, skulle R dö nu så blir det inte lätt.
Hon har ockuperat huset, kastat ut Rickard, tagit vad som inte tillhört henne, men som hon lurat sig till genom att förlett en svag mans törstande efter kärlek...någonting som hon aldrig investerade i "förhållandet" och huset, varken med pengar eller känslor. Hon hade ett mål, nu har hon övertagit en annan mans hem, startat en salong i Stockholm, blir omskriven i media, lever ett falskt influencerliv...
Citera
2023-05-10, 10:07
Medlem
Citat:

Det är väl så det skall gå till vid delägarskap - jag köper ut dig för x miljoner - för dom pengarnal köper jag ut dig - alltså var budet åthelvete för lågt.

G skaffar väl en ny man som backar upp henne o finansierar så hon o nya mannen kan bo kvar o'
jag tror de är justa nog att låga Rikard bo kvar graatiiis i sin friggebod

Rikard Olsson - Min Friggebod är Min Borg

Lite fittfriktion runt o längs schnabeln o ett antal spermazprutsorgazmer under begränsad tid o för detta är Rikard beredd att offa typ hälften eller mer av vad han fått ihop under heeelaaa sitt liv
o idag har han dessutom inte guldjobbet kvar
Senast redigerad av SisterJones 2023-05-10 kl. 10:26.
Citera
2023-05-10, 11:52
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Funderar på det här med Rickards befintliga lån på huset. Han blir väl sittandes med dem själv oavsett hur det här slutar.

Säg att han har lån på till exempel 7 millar idag och huset är värt 15, då är hans ägande i huset egentligen bara värt 8. Men om Giselle kräver hälften av 15 måste han skänka bort 7,5 miljoner i värde.

Om han då satt med 8 miljoner i värde från början blir det 500 000 kvar av drömkåken
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-05-10 kl. 11:54.
Citera
2023-05-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Funderar på det här med Rickards befintliga lån på huset. Han blir väl sittandes med dem själv oavsett hur det här slutar.

Säg att han har lån på till exempel 7 millar idag och huset är värt 15, då är hans ägande i huset egentligen bara värt 8. Men om Giselle kräver hälften av 15 måste han skänka bort 7,5 miljoner i värde.

Om han då satt med 8 miljoner i värde från början blir det 500 000 kvar av drömkåken

Men man kan väl bara dela på det som finns kvar efter att alla lån är avräknade?
Hur som helst blir det inte många kronor kvar!
Citera
2023-05-10, 12:18
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Men man kan väl bara dela på det som finns kvar efter att alla lån är avräknade?
Hur som helst blir det inte många kronor kvar!

Jaha, är det så det funkar?

Om han väljer att ta nya lån för att köpa ut G blir det ju riktigt mysiga räntekostnader nu också. Bra timing Rickard!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in