Citat:
Jag kan inte för mitt liv begripa hur hon ens har samvete att kräva 1/2 huset?!
Hon måste ju vara medveten om hur mycket tid och pengar han plöjt ner i den villan..?
Det har ju tidigare stått om hans hus i intervjuer och hur stolt han är över det.
Vad har hon gjort liksom, bara kommit dit med en resväska och flyttat in..
Hon måste ju vara medveten om hur mycket tid och pengar han plöjt ner i den villan..?
Det har ju tidigare stått om hans hus i intervjuer och hur stolt han är över det.
Vad har hon gjort liksom, bara kommit dit med en resväska och flyttat in..
Citat:
Förstår din frågeställning. Jag undrar detsamma. Men om man tänker att kvinnor också kan vara psykopater och narcissister, så klarnar förståelsen av hennes beteende lite. Jag citerar mitt eget svar från inlägg 598, se nedan:
Citat:
Psykopat, sociopat, narcissist, likgiltighet, självisk, opportunist, är mina bästa förklaringar bakom hennes beteende. Det stämmer som du säger. Bra poäng. Ibland är det så enkelt att ta över något/någon genom att bara flytta in. Man måste se detta från ett större perspektiv ibland. På samma sätt som ett land kan invaderas, kan även ett hem invaderas, genom att t.ex. bara flytta in, utan att skriva på något, eller tvärtom, att personen man flyttar in hos, skriver över halva hemmet på "invaderaren". Vad filmer och media inte lär oss, är att även kvinnor kan ha dessa drag. Dessutom tror jag, att vi fortfarande är för bundna till sagor och religion, där giftermål speglas som något oändligt och orubbligt, och man skall vara varandra trogna och svära varandra evig trohet. Så är det inte i verkligheten och naturen. Varken giftermål eller oändliga förhållanden finns i naturen, utan det är något som vi människor har skapat. Religion och sagor är påhittade av människan. Naturligtvis kan två personer som verkligen klickar med varandra bo tillsammans under en lång period, men det tar några år att verkligen se om personen är någon man vill spendera flera decennier med. I Rickards fall gick de från dejting till giftermål på bara 7 månader. Och det fanns flera röda flagg, som han tyvärr inte såg. Eftersom giftermål har införts i lagen, så skall man veta att även den lagen, precis om alla andra lagar, kan utnyttjas. Man alltså hitta kryphål i lagen så att säga. Finns många fall där även kvinnor gift sig och skaffat barn, och sedan gjort slut, för att de vet att personen måste betala barn- och partnerunderhåll, och överföra halva deras inkomst och förmögenhet. Människor är i grunden ett djur med en reptilhjärna, men det krävs träning och förnuft för att på riktigt kunna koppla bort den, när det behövs. Det finns inga lagar som förbjuder utnyttjande av annan person i samband med ett förhållande/giftermål. Man kan i princip bli ihop/gifta sig med någon och sedan efter några år avsluta allting med ett "hejdå", dvs helt enkelt ta den andra för givet, och rasera hela den andra personens liv, utan att det skulle vara brottsligt. Egenskaper som lättlurad, naiv och ärlig blir då tvärtom livsfarliga här, och de måste man skjuta undan, för att inte hamna i fällan/bli sårad. Tyvärr lyckades inte Rickard göra det i det här fallet.