2023-01-23, 12:34
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Tyckt det sett nybyggt ut - eller är det bara Rickards friggebod som är nybyggd?

Han köpte det på 90-talet. Sen säger han att han lagt mycket pengar i huset också så det är nog därför det kan se rätt nytt ut.
Citera
2023-01-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Han köpte det på 90-talet. Sen säger han att han lagt mycket pengar i huset också så det är nog därför det kan se rätt nytt ut.

O det lär han inte ha cashat - han har väl en till kostsam skilsmässa bakom sig o postgiropapz-
inte helt gratis
Citera
2023-01-23, 12:53
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Jo men då kunde RO sagt att "jag har som krav, att det som är mitt, förblir mitt", och förklarat att hon får bo här för resten av sitt liv tillsammans med RO, men att inget skrivs över på henne

Jag kan inte för mitt liv begripa hur hon ens har samvete att kräva 1/2 huset?!
Hon måste ju vara medveten om hur mycket tid och pengar han plöjt ner i den villan..?
Det har ju tidigare stått om hans hus i intervjuer och hur stolt han är över det.

Vad har hon gjort liksom, bara kommit dit med en resväska och flyttat in..
Citera
2023-01-23, 13:31
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Tänk att detta är huset den nu 20-åriga dottern tillbringade hela sin uppväxt i. Platsen hon firat otaliga jular, födelsedagar och haft kompisar hemma. Hennes trygga punkt från nyfödd till alldeles nyligen då en solbränd skräcködla satte stopp för allt. Och dessutom torpederade hennes arv.
Citera
2023-01-23, 16:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Tänk att detta är huset den nu 20-åriga dottern tillbringade hela sin uppväxt i. Platsen hon firat otaliga jular, födelsedagar och haft kompisar hemma. Hennes trygga punkt från nyfödd till alldeles nyligen då en solbränd skräcködla satte stopp för allt. Och dessutom torpederade hennes arv.
Karln är snart 56 år han måste väl kunna kosta på sig att ringa en jurist, bankens jurist om inte annat. Fråga vad han bör tänka på om han gifter sig igen? Att se till att ett äktenskapsförord togs fram hade kostat några tusenlappar.
Hur pantad får man bli?
Edit: Såg nu att han gett henne halva huset genom gåvobrev.
Han är imbecill och får skylla dig själv.
Senast redigerad av Sonnenwende 2023-01-23 kl. 16:22.
Citera
2023-01-23, 16:23
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Karln är snart 56 år han måste väl kunna kosta på sig att ringa en jurist, bankens jurist om inte annat. Fråga vad han bör tänka på om han gifter sig igen? Att se till att ett äktenskapsförord togs fram hade kostat några tusenlappar.
Hur pantad får man bli?

Det här handlar inte ens om att han gift sig utan att tänka på äktenskapsförord. Han har aktivt skrivit över halva huset med ett gåvobrev.

Till en person han bara hade känt i några månader.
Citera
2023-01-23, 16:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det här handlar inte ens om att han gift sig utan att tänka på äktenskapsförord. Han har aktivt skrivit över halva huset med ett gåvobrev.

Till en person han bara hade känt i några månader.
Jag såg det sedan och som jag skrev efter editering, han är imbecill.
Han har en dotter och måste tänka på henne, Olsson hade kunnat skänka halva huset via testamente istället om det hade varit viktigt för honom ( ifall de fortsatt att vara gifta).
Det är så dumt så att man baxnar.
Citera
2023-01-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur pantad får man bli?
Edit: Såg nu att han gett henne halva huset genom gåvobrev.
Han är imbecill och får skylla dig själv.

Då hade hon inte flyttat till honom - halva huset var hennes krav för att han skulle få möjlighet
att doppa-varje-dag - o det priset betalade han.

Halva huset utan skulder? - Om det finns lån då - då kanske Rickard sitter både utan hus o med skuld - ha ha
Citera
2023-01-23, 22:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Då hade hon inte flyttat till honom - halva huset var hennes krav för att han skulle få möjlighet
att doppa-varje-dag - o det priset betalade han.

Halva huset utan skulder? - Om det finns lån då - då kanske Rickard sitter både utan hus o med skuld - ha ha
Hon är 40 + och knappast högvilt hos andra än män i Olssons ålder. Så många B-kändisar likt Olsson finns inte att snärja.
Så jag tror mer på att Olsson antingen har någon udda sexfetish som gör att tänder på att ge bort miljoner till en kvinna han nyss träffat. Men han kan mycket väl vara tom i bollen med och ha svårt att tänka flera steg framåt. Happy go lucky tjo och hej, det löser sig, hä hä och hepp hepp personlighet.
Citera
2023-01-24, 21:59
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag kan inte för mitt liv begripa hur hon ens har samvete att kräva 1/2 huset?!
Hon måste ju vara medveten om hur mycket tid och pengar han plöjt ner i den villan..?
Det har ju tidigare stått om hans hus i intervjuer och hur stolt han är över det.

Vad har hon gjort liksom, bara kommit dit med en resväska och flyttat in..

Psykopat, sociopat, narcissist, likgiltighet, självisk, opportunist, är mina bästa förklaringar bakom hennes beteende. Det stämmer som du säger. Bra poäng. Ibland är det så enkelt att ta över något/någon genom att bara flytta in. Man måste se detta från ett större perspektiv ibland. På samma sätt som ett land kan invaderas, kan även ett hem invaderas, genom att t.ex. bara flytta in, utan att skriva på något, eller tvärtom, att personen man flyttar in hos, skriver över halva hemmet på "invaderaren". Vad filmer och media inte lär oss, är att även kvinnor kan ha dessa drag. Dessutom tror jag, att vi fortfarande är för bundna till sagor och religion, där giftermål speglas som något oändligt och orubbligt, och man skall vara varandra trogna och svära varandra evig trohet. Så är det inte i verkligheten och naturen. Varken giftermål eller oändliga förhållanden finns i naturen, utan det är något som vi människor har skapat. Religion och sagor är påhittade av människan. Naturligtvis kan två personer som verkligen klickar med varandra bo tillsammans under en lång period, men det tar några år att verkligen se om personen är någon man vill spendera flera decennier med. I Rickards fall gick de från dejting till giftermål på bara 7 månader. Och det fanns flera röda flagg, som han tyvärr inte såg. Eftersom giftermål har införts i lagen, så skall man veta att även den lagen, precis om alla andra lagar, kan utnyttjas. Man alltså hitta kryphål i lagen så att säga. Finns många fall där även kvinnor gift sig och skaffat barn, och sedan gjort slut, för att de vet att personen måste betala barn- och partnerunderhåll, och överföra halva deras inkomst och förmögenhet. Människor är i grunden ett djur med en reptilhjärna, men det krävs träning och förnuft för att på riktigt kunna koppla bort den, när det behövs. Det finns inga lagar som förbjuder utnyttjande av annan person i samband med ett förhållande/giftermål. Man kan i princip bli ihop/gifta sig med någon och sedan efter några år avsluta allting med ett "hejdå", dvs helt enkelt ta den andra för givet, och rasera hela den andra personens liv, utan att det skulle vara brottsligt. Egenskaper som lättlurad, naiv och ärlig blir då tvärtom livsfarliga här, och de måste man skjuta undan, för att inte hamna i fällan/bli sårad. Tyvärr lyckades inte Rickard göra det i det här fallet.
Senast redigerad av Vladimir-Suckmeoff 2023-01-24 kl. 22:02.
Citera
2023-01-25, 03:55
Medlem
Giselle var ju tidigare gift med ishockey-spelaren Hannes Hyvönen, som bl.a. spelade i San José & Columbus i NHL samt Färjestad i SHL. Under tiden i Karlstad bodde de i ett ganska flådigt hus & han har nog tjänat bra med pengar under karriären. Om de inte hade äktenskapsförord borde hon ha kunnat bli väl försörjd efter den skilsmässan. Såvitt jag minns var hon någon slags serieentreprenör som drev bl.a. skönhetsföretag & sålde babykläder tillsammans med sin syster då. Huruvida företagen gick bra eller mest fungerade som dagverksamhet för en hockeyfru & hål att stoppa makens pengar i vet jag inte, men företagen verkar inte vara så aktiva längre i alla fall.
Annars skulle hon ju haft lite kosing med sig in i äktenskapet med RO för att t.ex. köpa in sig i hans hem, men varför bry sig om hon får det till skänks?
Citera
2023-01-25, 10:30
Medlem
Man kan ju gissa sig till att hon inte fick så mycket efter hannes - alt bränt av alla pengarna på lyxigt leverne.

Med lagom tur bojkottar folk hennes frisörsalong för att hon är så jävla rutten golddigger o svikare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in