2023-05-10, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Rullman verkar till att vara en bra åklagare som har koll på läget och vet vad han pratar om.
Ja jag tycker han känns seriös och trovärdig
Citera
2023-05-10, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnglaPersson
Haha verkar ju så i med att de överklagade just på dessa punkter.
Väldigt konstigt av domstolen av välja dessa tiderpunkter, som att de gav med mening utrymme för att fria
Ja de fixerar sig på en tidram min och sek och ser inte helheten att 3 personet går in i en liten bostad
Efter ca 45 min är det två dom lever och en är död /mördad.
Under den korta tiden som 45 min
Så säger en av dem att hon har sovit som en stock och vet ingenting om vad som hänt
Hon går upp på toa 2 gånger under dessa 45 min
enl tidsanvisningen som visar rörelsemönster i hennes mob 2 gånger under dessa 45 min och enl henne sjålv är det toabesök
Så hur mycket hann hon sova under dessa 45 min?.
Knappast sovit speciellt tungt
och troligtvis inte alls
Citera
2023-05-10, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det var denna artikel jag läste i DN om en ny behandlingsmetod i Huddinge.
https://www.dn.se/insidan/psykiatern-narcissisternas-problem-riskerar-att-anvandas-emot-dem/

Det stämmer säkert det du referer till. Bäst att springa så långt från de som det går!

Här är ytterligare en artikel från DN. De har haft ett antal i ämnet.
https://www.dn.se/insidan/triangulering-narcissistens-mest-alskade-manipulationsteknik/

Jag minns förresten att jag lyssnade på en föreläsning av en amerikansk etikforskare när jag pluggade. Hon berättade bl a n att när människor lobotomerades i USA på 50 och 60-talet så kunde vissa efteråt tappa förmågan till empati. Otäckt.
Jag har ett svagt minne att lobotering skedde även i Sverige för många år sedan

Så otäck och det är inget politikerna vill prata om

Tack för intressant länk men den är tyvärr låst 😟
Citera
2023-05-10, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
J:s bil borde ju omgående ha sökts av med hund, men jag har inget minne av jag läst / hört att någon hund markerat ens i bilen? Så oklart för mig hur dom resurserna sett ut.

Om jag minns rätt så hittades det inget Dna av Tove i bilen mer ön något hårstrå

Därför är det mer trovärdigt när J säger i förhör att de trädde på T sopsäckar innan de bar ut henne till bilen

Maja säger att J trädde på sopsäckar på T vid fyndplats
Senast redigerad av Anedin 2023-05-10 kl. 03:27.
Citera
2023-05-10, 03:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om MHs föräldrar tror att hon är skyldig till mord, tycker du då att de ska uppmana henne att erkänna och ta sitt straff? Eller tycker du att de ska skydda och försvara henne in absurdum?

Ger inte mkt för MHs föräldrar nå jävla överbetalda chefer som inte lever i verkligheten... importerar kriminella missfoster, de vet att missfostret håller på med kriminalitet när hon umgås med JLJ men gör inget för att stoppa det, istället låter det bara fortgå sedan hittar de på alla möjliga ursäkter för missfostret.

Jag läste i tråden att även dessa två överprivligerade idioter verkar ha fått problem med sina jobb man ska inte gotta sig i andras olycka... Men dessa två vidriga jävlar är indirekt en av orsakerna till att Tove inte är vid liv idag. Jag önskar dem all världens jävla olycka... äckliga jävla kyrkluder är vad dessa två är.
Citera
2023-05-10, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ger inte mkt för MHs föräldrar nå jävla överbetalda chefer som inte lever i verkligheten...importerar kriminella missfoster, vet att missfostret håller på med kriminalitet när hon umgås med JLJ men gör inget för att stoppa det, istället låter det bara fortgå sedan hittar de på alla möjliga ursäkter för missfostret.

Jag läste i tråden att även dessa två överprivligerade idioter verkar ha fått problem med sina jobb man ska inte gotta sig i andras olycka... Men dessa två vidriga jävlar är indirekt en av orsakerna till att Tove inte är vid liv idag. Jag önskar dem all världens jävla olycka... äckliga jävla kyrkluder är vad dessa två är.
Hur mår du egentligen? Att inandas gifterna som fabrikerna i Sööönnsvall spyr ut över klyktattarlän har uppenbarligen satt sina spår. 😄

OT
Vad menar du med ”importerar kriminella missfoster”?
Citera
2023-05-10, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kan inte gått till så, eftersom det inte går att få ihop tidsmässigt. Johanna måste dödat Tove ett hyfsat tag innan Lahanj ringde på dörren. Det är inte bara jag som är av den uppfattningen, utan även utredare i fallet har det ju framkommit.

Nu skrev jag ingen tid pga att den enda tiden som är pålitlig, som jag ser det, är när TT/grannens telefoner åker till Donken.
Men jag misstänker att tiden för mordet påbörjades strax efter 02.30 (men omöjligt att få fram exakt tid eftersom det inte finns några vittnen i lgh).

Resterande tider är uppskattningar av grannkillarna (första dunsen, när L går upp och ringer på dörren, hur länge höll de på och dividerade innan, när JJ kommer nerför trappan hur lång tid efter påringningen).

Sen har vi tider när MH tagit några steg, ingen vet vad hon gjort däremellan (lagt ifrån sig telefonen och varit vaken/hjälpsam eller lyckats sova några få minuter till och från under den knappa timmen).

Vad är ett "hyfsat tag innan Lahan ringde på dörren" enl dig?
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-05-10 kl. 06:09.
Citera
2023-05-10, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för att du delar med dig; överraskningsmomentet kan i sig leda till att den som utsätts för oväntat våld går in i freeze mode, något som för övrigt är vanligt vid våldtäkter.
Hur T reagerade vet vi förstås inte, men den reaktion M beskriver med avstängdhet, rädsla och att frysa till is, visar på att hon drabbades av en chock vid åsynen av kroppen.
Överlevnadsinstinkten står över övriga känslor och tankar i det akuta skedet; det primära är att ta sig levande ur mardrömssituationen.

Efter dumpningen går hon in i sig själv igen, kryper ihop i framåtlutad fosterställning och trycker undan det vidrigaste hon har varit med om genom att fly in i sömnen. Att i ett traumatiskt läge börja ställa frågor till J om vad hon har gjort osv är inte förenligt med reaktionen där allt går ut på att hålla ihop sig själv.
Hjärnan fungerar allt annat än klart och rationellt, det finns inget utrymme för att vilja ta reda på eller reda ut vad som har hänt.

Jag säger inte att du har fel, även om jag tror det. Men felet du och en del andra skribenter gör är att lita på Majas ord. Det finns all anledning till att granska dessa ord och verifiera med annan bevisning om möjligt då M har en väldigt bra anledning att ljuga.

Förutom M s ord, vilka andra tecken och bevis finns det för att hon var chockad, rädd, traumatiserad med bortträngda minnen? Allt annat pekar nämligen på motsatsen.
Citera
2023-05-10, 07:10
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för ditt resonemang här. Men jag hade verkligen hoppats på att det skulle ske nu i Juni. Men klart är ju att det är en hel del att läsa in, inte minst för MHs nya advokat.

Ja, vi får väl se.

Sen tror jag att det här ärendet lågprioriterad jämförelse med högen av olika överklagande som ligger hos hovrätten!! Dessutom behöver inte dem snabba på något för dem vet ju att båda Gms sitter där dem sitter.. Advokaten förstår också att en friande dom helt utesluten i MH fall, hon varit delaktig att frakta bort T det hon själv sagt, bara där är det grovt griftefridsbrott!! borde vara högre graden av fängelse 4 år sedan finns ytterligare saker som gör att straffet kan ökas på med tanke på Skyddande av mord, brottsling (J inblandning) kropp, bevismaterial massor av olika saker som gör att hennes inblandning blir många år på kåken, kanske inte livstid men väldigt nära iallafall!!
Citera
2023-05-10, 07:24
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vet du om det var samma hund som den som användes vid söket efter Wilma i deras gemensamma lägenhet i Uddevalla? Fast det va nog en tvårummare, så det blir ju inte en helt rättvis jämförelse.
"Wilma Andersson, 17, misstänks ha mördats av sin pojkvän den 14 november.
Först två veckor senare fick polisen tillgång till tyska, specialtränade likhundar som var av stor vikt vid undersökningen av brottsplatsen."

https://www.expressen.se/gt/krim/har-markerar-likhunden-i-wilmas-pojkvans-sovrum/
Citera
2023-05-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Sen tror jag att det här ärendet lågprioriterad jämförelse med högen av olika överklagande som ligger hos hovrätten!! Dessutom behöver inte dem snabba på något för dem vet ju att båda Gms sitter där dem sitter.. Advokaten förstår också att en friande dom helt utesluten i MH fall, hon varit delaktig att frakta bort T det hon själv sagt, bara där är det grovt griftefridsbrott!! borde vara högre graden av fängelse 4 år sedan finns ytterligare saker som gör att straffet kan ökas på med tanke på Skyddande av mord, brottsling (J inblandning) kropp, bevismaterial massor av olika saker som gör att hennes inblandning blir många år på kåken, kanske inte livstid men väldigt nära iallafall!!
Enligt M nya advokats uttalande i media så vill han att M ska frias helt och endast få straff för normalgraden i giftesfridsbrott
Låter helt orimligt för mig men tydligen inte för honom
Citera
2023-05-10, 07:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Märkligt! Jag är säker på att jag läst att hunden markerat i bilen
"I bilen påträffas ingen förutom två stycken hårstrån. Dessa skickas för undersökning till
kriminaltekniska, tekpro är skriven.

Hårstråna är röd/mörkbruna och påträffas där man
knäpper fast bältet, på passagerarplats fram.

Inget annat påträffas i fordonet, varken blodbesudling eller föremål av intresse.
I och med att fordonet inte är i beslag så genomförs ej sök med likhund eller liknande."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in