2023-05-10, 00:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det skulle rädda många människor att framförallt bli psykiskt misshandlade i förhållanden
Där är narcissisten en djävul
Som de inte visar utåt
snarare tvärtom där är de
Treviga sociala charmiga och många gånger intiligenta

Psykopater är snäppet värre som J

Jag har mycket svårt att tro på att den nya metoden kan bota

Såg ett program om hjärnan och de sägs att det syns där på något sätt vilka som är oempstiska narc/psykopster

Det var också en expert på narc/psykopater med i programmet

Hans enda svar på frågan om det går att bota och göra dessa människor till det bättre var
Spring så långt bort fr dem som möjligt
Det handlar inte om att bota narcissism då det inte är en sjukdom, därmed finns heller inget att bota.

Behandlingsprogram är något annat och används ofta framgångsrikt vid personlighetssyndrom.
Citera
2023-05-10, 00:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det håller inte
T borde ha kunnat göra sig hörd innan stryptaget kläms åt
Kanske någon höll för hennes mun?
Och det låter för enkelt att bråket inte började tidigare än fällningen

"Det håller inte" ... Du är verkligen oförbätterlig. Om det inte håller att strypa någon för att få tyst på en, så håller ingen annan åtgärd heller, utom att överraskande slå dem hårt i huvudet bakifrån...

...och då "håller" det precis hur bra som helst att ta ett strypgrepp för att förhindra skrik.

Dessutom är det tvärtom så att det ligger helt i linje med Johannas plan att inget bråk alls uppstod innan Johanna attackerade Tove. Har du redan glömt att Tove, Johanna och Maja gick hem tillsammans för att prata ut? Hela grejen gick ut på att de skulle bli vänner igen. Johanna visste vad hon gjorde, det tvivlar du nog inte på. Så hon såg till att Tove var nöjd och tillfreds, ända tills Tove varit på toaletten och skulle knäppa byxorna, då slog Johanna till med full kraft, rätt i bakhuvudet på Tove, och sedan var det strypgrepp direkt. Inte en chans för Tove att göra någonting, hon hann antagligen inte ens få ur sig ett "AJ".

Enkelt eller avancerat, det låg i Johannas intresse att inget bråk uppstod innan hon fick chansen att oskadliggöra Tove med ett överraskningsmoment, vilket kom när Tove varit på toan.
Citera
2023-05-10, 00:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Okänt vilka dofter polisens hund är specialtränad för; om renodlad kadaverhund så borde den rimligen ha markerat utanför dörren i trappuppgången och hela vägen ner. Förutom i både hall och badrum.

Den kan ha varit specialtränad för andra spår såsom saliv, blod eller hårstrån vilket låter troligare i det här fallet.

J:s bil borde ju omgående ha sökts av med hund, men jag har inget minne av jag läst / hört att någon hund markerat ens i bilen? Så oklart för mig hur dom resurserna sett ut.
Citera
2023-05-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
J:s bil borde ju omgående ha sökts av med hund, men jag har inget minne av jag läst / hört att någon hund markerat ens i bilen? Så oklart för mig hur dom resurserna sett ut.

Jag tror den hittade ett hårstrå från J i bilen?
Citera
2023-05-10, 00:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Märkligt! Jag är säker på att jag läst att hunden markerat i bilen
Citera
2023-05-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Okänt vilka dofter polisens hund är specialtränad för; om renodlad kadaverhund så borde den rimligen ha markerat utanför dörren i trappuppgången och hela vägen ner. Förutom i både hall och badrum.

Den kan ha varit specialtränad för andra spår såsom saliv, blod eller hårstrån vilket låter troligare i det här fallet.

Jag kom på att det var någon tidigare i tråden som menade att det inte är tillåtet i Sverige att träna upp kadaverhundar av etista skäl. Så de tränas utomlands och därför finns inte många av de här. Utan som du skriver så kan hundarna tränas till att istället lukta efter annat som blod tex.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-05-10 kl. 00:56.
Citera
2023-05-10, 01:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så kan det vara, däremot ser nog Rullman en möjlig och logisk "bortförklaring" som kan fria Maja

Om MHs föräldrar tror att hon är skyldig till mord, tycker du då att de ska uppmana henne att erkänna och ta sitt straff? Eller tycker du att de ska skydda och försvara henne in absurdum?
Citera
2023-05-10, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkke81
Nu har P4 Jönköping löst mordet Vi behöver ingen domar eller åklagare längre i landet lagom haha!
Haha verkar ju så i med att de överklagade just på dessa punkter.
Väldigt konstigt av domstolen av välja dessa tiderpunkter, som att de gav med mening utrymme för att fria
Citera
2023-05-10, 02:31
Medlem
Citat:
"Det håller inte" ... Du är verkligen oförbätterlig. Om det inte håller att strypa någon för att få tyst på en, så håller ingen annan åtgärd heller, utom att överraskande slå dem hårt i huvudet bakifrån...

...och då "håller" det precis hur bra som helst att ta ett strypgrepp för att förhindra skrik.

Dessutom är det tvärtom så att det ligger helt i linje med Johannas plan att inget bråk alls uppstod innan Johanna attackerade Tove. Har du redan glömt att Tove, Johanna och Maja gick hem tillsammans för att prata ut? Hela grejen gick ut på att de skulle bli vänner igen. Johanna visste vad hon gjorde, det tvivlar du nog inte på. Så hon såg till att Tove var nöjd och tillfreds, ända tills Tove varit på toaletten och skulle knäppa byxorna, då slog Johanna till med full kraft, rätt i bakhuvudet på Tove, och sedan var det strypgrepp direkt. Inte en chans för Tove att göra någonting, hon hann antagligen inte ens få ur sig ett "AJ".

Enkelt eller avancerat, det låg i Johannas intresse att inget bråk uppstod innan hon fick chansen att oskadliggöra Tove med ett överraskningsmoment, vilket kom när Tove varit på toan.

Det stämmer.

JJ mördade TT fokuserat och välplanerat....
Citera
2023-05-10, 02:46
Medlem
Citat:

Av naturliga skäl har nog Tove skrikigt eftersom mordet troligen har blivit utfört på den platsen som Tove blev hittad. Men eftersom att det skulle föreställa att mordet blev utfört i JJs lägenhet uppstod inte något skrik. Tove kunde väl inte skrika i JJs lägenhet då hon inte befann sig där eller ...
Citera
2023-05-10, 02:54
Medlem
Citat:
Så sant
Jag tror att Rullman har bra koll på det här och han ser inga helt omöjliga ologiska bortförklaringar som ska fria tjejerna

Rullman verkar till att vara en bra åklagare som har koll på läget och vet vad han pratar om.
Citera
2023-05-10, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det var denna artikel jag läste i DN om en ny behandlingsmetod i Huddinge.
https://www.dn.se/insidan/psykiatern-narcissisternas-problem-riskerar-att-anvandas-emot-dem/

Det stämmer säkert det du referer till. Bäst att springa så långt från de som det går!

Här är ytterligare en artikel från DN. De har haft ett antal i ämnet.
https://www.dn.se/insidan/triangulering-narcissistens-mest-alskade-manipulationsteknik/

Jag minns förresten att jag lyssnade på en föreläsning av en amerikansk etikforskare när jag pluggade. Hon berättade bl a n att när människor lobotomerades i USA på 50 och 60-talet så kunde vissa efteråt tappa förmågan till empati. Otäckt.
Intressant
Tack för länk
Men den är tyvärr låst 😟
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in