2023-05-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"I bilen påträffas ingen förutom två stycken hårstrån. Dessa skickas för undersökning till
kriminaltekniska, tekpro är skriven.

Hårstråna är röd/mörkbruna och påträffas där man
knäpper fast bältet, på passagerarplats fram.

Inget annat påträffas i fordonet, varken blodbesudling eller föremål av intresse.
I och med att fordonet inte är i beslag så genomförs ej sök med likhund eller liknande."

Jag var nästan säker på att de beslagtog J bil
Har ett svagt minne av att de hämtade bilen på J jobb samtidigt som de hämtade in henne
Citera
2023-05-10, 08:07
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag var nästan säker på att de beslagtog J bil
Har ett svagt minne av att de hämtade bilen på J jobb samtidigt som de hämtade in henne

Uppgift
43-2640 med Bäckman och Bertling genomför husrannsakan i pb TBU036. Bilen är väldigt
nystädad, troligtvis rekondad. Bilen står på verkstaden i Sävsjö (mekonomen) och personal där
uppger att den som lämnat bilen nyligen har köpt den, därav kanske den är så pass städad

Aktbilaga 156 sidan 75
Citera
2023-05-10, 08:15
Medlem
Citat:
Uppgift
43-2640 med Bäckman och Bertling genomför husrannsakan i pb TBU036. Bilen är väldigt
nystädad, troligtvis rekondad. Bilen står på verkstaden i Sävsjö (mekonomen) och personal där
uppger att den som lämnat bilen nyligen har köpt den, därav kanske den är så pass städad

Aktbilaga 156 sidan 75
Det var nytt för mig
Då måste hon hunnit städa den
Men vad vsr anledningen till att den lämnades in på mekonomen?

Bilen stog på hennes pappa
Står även han som köparen då?
Senast redigerad av Anedin 2023-05-10 kl. 08:28.
Citera
2023-05-10, 08:28
Medlem
Citat:
Enligt M nya advokats uttalande i media så vill han att M ska frias helt och endast få straff för normalgraden i giftesfridsbrott
Låter helt orimligt för mig men tydligen inte för honom

Så kommer de med största sannolik bli också, tyvärr! bevisningen kring Maja är väldig svajig
Citera
2023-05-10, 08:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det var nytt för mig
Då måste hon hunnit städa den
Men vad vsr anledningen till att den lämnades in på mekonomen?
Städad till viss del...

Det låg löv och granbarr på mattorna i framsätena.
Även kvittot ifrån Dollarstore och ett underlakan, samt bla. Björn Borg tofflor, vin och en flaska av märket Små Sure fanns i bilen.

Det står inget ang. anledning till att bilen stod på Mekonomen.

https://gofile.io/d/K9yipj
Citera
2023-05-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Så kommer de med största sannolik bli också, tyvärr! bevisningen kring Maja är väldig svajig

Bevisningen är inte "svajig", den är solid. Hon dömdes liksom till livstid i tingsrätten.

Folk här i tråden har en märklig idé om vad som krävs för att fälla någon för mord. Att försvaret vill ge sken av att bevisningen inte håller är självklart, en del av deras jobb såklart. Men i det stora hela är det ett ovanligt starkt bevisläge för ett fall där ingen av GM vill erkänna brottet vill jag påstå. Det är lite svårt att förstå vad mer som skulle krävas för att döma någon för mord faktiskt, förutom rena övervakningsbilder.
Citera
2023-05-10, 08:52
Medlem
Citat:
Städad till viss del...

Det låg löv och granbarr på mattorna i framsätena.
Även kvittot ifrån Dollarstore och ett underlakan, samt bla. Björn Borg tofflor, vin och en flaska av märket Små Sure fanns i bilen.

Det står inget ang. anledning till att bilen stod på Mekonomen.

https://gofile.io/d/K9yipj
Ja det var inte mycket till städat
Hon måste haft bråttom att lämna in bilen

Det märkliga är ju att det inte fanns något Dna fr Tove
Jag tror att det stämmer som J sagt i förhör att de täckte kroppen med plastsäckar innan de placerade den i bilen

Tack för filer
Ska kolla de ikvöll
Citera
2023-05-10, 09:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Märkligt! Jag är säker på att jag läst att hunden markerat i bilen

Jag kan inte se att hunden har markerat i något utrymme på Fastigheten Storgatan 71.

Dock visade Hunden ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet, förövrigt inget intresse. Källaren i fastigheten genomsöktes okulärt och med hund. Vindsförrådet nämns inte i något sammanhang, så vitt jag kan se.

Bilen har genomsökts med hund, utan resultat.

Varifrån kommer uppgiften att hunden markerade på golvet i hallen där T torde ha legat? Trådsanning?
Citera
2023-05-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Bevisningen är inte "svajig", den är solid. Hon dömdes liksom till livstid i tingsrätten.

Folk här i tråden har en märklig idé om vad som krävs för att fälla någon för mord. Att försvaret vill ge sken av att bevisningen inte håller är självklart, en del av deras jobb såklart. Men i det stora hela är det ett ovanligt starkt bevisläge för ett fall där ingen av GM vill erkänna brottet vill jag påstå. Det är lite svårt att förstå vad mer som skulle krävas för att döma någon för mord faktiskt, förutom rena övervakningsbilder.

Jag tycker också att Rullmans och TR har gjort rätt bedömning
Om man kan smita ifrån straff där 3 går in i en bostad ca 45 min och efter 45 min så lever bara två
en är mördad är rättskandal
På de 45 min så hinner man inte sova som en stock och inte veta vad som hänt
Hon har ju också varit uppe 2 gånger för toalettbesök under de 45 min
Vem kan tro att man sover djupsömn på 45 min med två avbrott på toa?
Citera
2023-05-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag kan inte se att hunden har markerat i något utrymme på Fastigheten Storgatan 71.

Dock visade Hunden ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet, förövrigt inget intresse. Källaren i fastigheten genomsöktes okulärt och med hund. Vindsförrådet nämns inte i något sammanhang, så vitt jag kan se.

Bilen har genomsökts med hund, utan resultat.

Varifrån kommer uppgiften att hunden markerade på golvet i hallen där T torde ha legat? Trådsanning?

Jag minns bara markering vid golvbrunn

Jag tror att J skurade hall och badrumsgolv med starkt medel
Någon har nämt i tråden att hon brukar anvönda aceton
Vet inte om det stämmer men självklart har hon tagit det starkaste hon kan
Citera
2023-05-10, 09:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Uppgift

Aktbilaga 156 sidan 75
Du hänvisar till fel bil; denna är grannens.

Läs s 58 och framåt i samma aktiebilaga för J:s bil.
Citera
2023-05-10, 09:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du hänvisar till fel bil; denna är grannens.

Läs s 58 och framåt i samma aktiebilaga för J:s bil.

Jag ser det nu, det verkade först lite motsägelsefullt:

"Vid undersökningen har spårsökning utförts efter biologiska spår och fingeravtrycksspår
på relevanta ytor och föremål.

Specialsökshund som är speciellt utbildad att hitta samt markera lik, sperma och/eller
blod har använts vid undersökningen.

Undersökningsmetoder
Fordonet har dokumenterats med foto. Fler bilder finns i FILIP (filer inom polisen) och
kan tas fram vid behov.
Fordonet har belysts med forensisk ljuskälla13 med fluorescerande ljus.
Vid förprövning av blodförekomst har Leukomalakitgrönt används.
Spår för DNA-analys har säkrats med minitejp."

Aktbilaga 156 Sidan 69
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in