2023-05-10, 06:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du tror ju att drag queens är något som majoriteten vill ha. Man ska inte tro att HBTQ och translobbyn i väst på något sätt talar för folket, den absoluta majoriteten på jorden motsätter sig faktiskt detta. Denna rörelse som hävdar att en kvinna definieras av mängden smink på en man snarare än biologiska faktorer hos en kvinna, det är komiskt att ni ens lyssnar på dem. Väst lider av en samhälleligt kollektiv psykos och den enda anledningen att fler inte står upp mot detta är för att de inte inser allvaret och inte tror att de själva drabbas av det, lite som du gissar jag.

Men när man skrapar lite på ytan förstår man att dessa sagostunder är en liten del av en mycket större och omfattande politisk angelägenhet, och därför ska man bry sig.
Vem är det som menar att en kvinna definieras av mängden smink på en man? Jag har aldrig hört någon säga det.

Man och kvinna är för övrigt inte begrepp i biologin, där används hane resp. hona.
Citera
2023-05-10, 06:37
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det handlar inte om hat eller inte, det handlar om politiska budskap och att det budskap dessa personer står för inte är lämpligt för barn, oavsett om det rör sig om en nazist, pedofil, eller en drag queen som lever ut sin alternativa persona som fnask. Ditt argument är ju att så länge drag-fnasket inte läser just porrnoveller så är allt frid och fröjd, så då kan man ju anse att detta även kan gälla alla andra kategorier av människor så länge de separerar sitt "privata" från barnen. Dock gör ju inte ens dessa drag queens det, de uppträder i just sin alternativa persona som till stor del handlar om sex och förnedring, även om de inte nödvändigtvis sitter där och diskuterar sex med barnen.

Att man sätter HBTQ-personer i ring med småbarn handlar givetvis om politik och inget annat. Så det är snarare du som borde nyktra till och få loss skygglapparna. Vi ska inte heller glömma att Sverige och i princip hela västvärlden importerar sin kultur från USA, som kommit ännu längre i sin wokeism och regnbågsaktivism. Där har bl.a. lärare ertappats med att just dela ut grova sexnoveller till minderåriga skolbarn.

Så det är bara en tidsfråga innan dessa "progressiva" inlärningsmetoder når Sverige, och den här sortens aktiviteter är naturligtvis avsedda att skola in barnen i HBTQ-gemenskapen som just är väldigt centrerad kring sex. Frågor på det?
Det var otroligt vad du hade mycket ”kunskap” inom ämnet. Rätt vanligt bland smygbögar om jag har förstått det rätt.

Det är väl jättebra att barnen får lära sig att alla inte jobbar nere på fabriken, dricker rödtjut på fredagskvällen och kollar på Lets dance på lördagskvällen?

Och ja, nazister får väl också läsa sagor för barnen men precis som med drag queens så får man ju hålla på det en nivå som är okej. Jag förstår faktiskt inte ditt problem om jag ska vara ärlig. Är det vad drag Queensen läser eller att de är just drag queens?
Citera
2023-05-10, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Utanför den lilla sagostunden med en kvinna - min 2 åring skulle inte kunna avgöra om det var en utklädd man eller inte. Inte heller skulle han bli ”smittad” och homosexuell. Vad är du så rädd för? Tvåkönsmodellen och samhället är sjukt heteronormativt. Populärkultur utgår till 95% från en heteronormativ norm: om du är rädd att detta ”smittar” barn kan du falla tebax på att heteronormen är så stark att den borde rädda upp det.
Barn ska ha en trygg uppväxt med stabila vuxna. De är som svampar och suger i sig allt utan att kunna ifrågasätta eller göra motstånd, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.

Samhället är definitivt INTE heteronormativt, tvärtom. Vi har aldrig haft så många barn och ungdomar som är förvirrade i sin sexualitet och identitet samt går på starka mediciner. De uppmuntras att skära i sina kroppar och testa sina sexuella gränser långt innan de är mogna för detta.

Det finns inget legitimt syfte med att barn ska utsättas för vulgära vuxna som läser normbrytande sagor för dem, inget som helst!
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-05-10 kl. 06:54.
Citera
2023-05-10, 06:56
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Barn ska ha en trygg uppväxt med stabila vuxna. De är som svampar och suger i sig allt utan att kunna ifrågasätta eller göra motstånd, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.

Samhället är definitivt INTE heteronormativt, tvärtom. Vi har aldrig haft så många barn och ungdomar som är förvirrade i sin sexualitet och identitet samt går på starka mediciner. De uppmuntras att skära i sina kroppar och testa sina sexuella gränser långt innan de är mogna för detta.

Det finns inget legitimt syfte att barn ska utsättas för vulgära vuxna som läser normbrytande sagor för dem, inget som helst!
När jag som gringo hade hotell i Peru så lärde jag mig från kvinnor jag dejtade.

Uppe i Anderna kom fickorna i pubertet vid 15. I Storstäderna 9.

Det berodde på hormoner i kycklingköttet. Vi uppe i Anderna åt bara det vi visste hade ätit innan det dog.
Citera
2023-05-10, 06:58
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
När jag som gringo hade hotell i Peru så lärde jag mig från kvinnor jag dejtade.

Det berodde på hormoner i kycklingköttet. Vi uppe i Anderna åt bara det vi visste hade ätit innan det dog.

Det ligger mycket i det där.
Finns sjöar i Stockholmstrakten där samtliga abborrar är honor pga. alla p-pillerrester som sköljts ut där.
Citera
2023-05-10, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jo, det är ett jävligt stort problem att utsätta barn för gränsöverskridande beteenden och att introducera sexualitet när de inte är redo för det. Förstår du verkligen inte det?
I så fall borde det finnas rapporter om traumatiserade barn.

Det finns inte annat än i ditt förvirrade psyke.
Citera
2023-05-10, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

Ja, det kan nog ligga något i det. Något har hänt med folks sunda förnuft och konsekvenstänk iallafall. Alla verkar ha någon diagnos numera.
Citera
2023-05-10, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Och hur kan du veta det? Man får utgå från att det är opassande eftersom som barn inte kan förstå sexualitet.

Alla denna hbt/q propaganda har fått onaturligt många att bli homosexuella så man kan nog säga att det är skadligt.

Sen vet varken du eller jag huruvida detta skadar, men det kan mycket väl sätta sina spår. Bättre att ta det säkra före det osäkra och helt enkelt för att det är opassande.
Det där är ju bara nåt du och de andra psykfallen gissar er till.
Citera
2023-05-10, 07:10
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, det kan nog ligga något i det. Något har hänt med folks sunda förnuft och konsekvenstänk iallafall. Alla verkar ha någon diagnos numera.

Kemiskt fucked up...

https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/allt-du-behover-veta-om-hormonstorande-amnen/
Citera
2023-05-10, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inflikar:
Man kanske BORDE ha det...?

Men njä, då skulle det vara enbart vänstervänsters som röstade för chock-konst och drag queens..
Lägg av.

Allt som inte är tokhöger (som du) är inte vänster.
Citera
2023-05-10, 07:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

I tanke på vilken acceptans svenskar har generellt så är dom där sagostunderna överflödiga. Vänster pöbeln har kämpat i decennier för att måla upp en bild av att vissa grupper i samhället har det så illa så det måste göras något, vi har inte dom bekymmerna i Sverige som dom vill göra sken av, visst det finns individer som har bekymmer, men ska ett helt land anpassa sig efter en liten grupp som har problem med sin sexualitet? Nä så klart inte,
Dessa individer får ju söka hjälp inom vården som alla andra typ psykvården.
Citera
2023-05-10, 07:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
De flesta stör sig nog inte på dragqueens, nej. De har funnits i vår kultur rätt länge nu. Allt från monty pyton till nile city till babsan. Inget nytt under solen och inget att hetsa upp sig över.

Jo men att det är det fortsatt och har alltid varit så att folk störs.
Det är en beklaglig del av vår kultur, en sjukdom.
Sjukdom smittar, smittbäraren smittar vidare över till nästa generation, skadan sker oftast i unga år.
Tror vi att dem mår bra? Nej det tror vi inte vi vet att dem mår dåligt, vi vet att droger flödar i dessa kretsar (självmedicinering) men att vi ska alla skratta och vara glada och att vi har lärt oss det att det är bäst så för ens egen skull.
Sjukdomen har trumf, rötan går ifrån huvudet och nedåt, det vad makten anser att vara gott det är gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in