2023-05-09, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Noterar att Prigozjin fortsätter att veva på friskt. Vore kul om intressena mellan tsardömets vasaller kolliderar totalt inom det feodala Ryssland; startar en inbördes väpnad konflikt mitt under tsarens pågående invasion.

Ja, friskt önsketänkande naturligtvis men konstigare saker har hänt, inte minst under medeltiden där ryssen urifrån många aspekter befinner sig i kulturell mognad.

"Joina mig; jag är en av er - står med er vid fronten; inte en av arslena i Kreml" är åtminstone det stående budskapet till allt och alla som Kreml skickar till köttkvarnen, ett missnöje som skallepär inte omöjligtvis vill avkasta egennyttigt på.

Jo men visst, kan säkert börja röra på sig internt i mordor. Frågan är hur stor spridning uncle fester har i själva ryssland?
Citera
2023-05-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Svårt att hitta, det som visas är det ryssland väljer att visa själva.

Sedan har man ju tränat ca 300,000 man i några månader nu. Inte tillräckligt för att bli top tier, men tillräckligt för att kunna använda sakerna.

Du tror inte man eedan skickat dessa till fronten för länge sen?
Citera
2023-05-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Du tror inte man eedan skickat dessa till fronten för länge sen?

Har du sett några tecken på det? Video osv?
Citera
2023-05-10, 00:02
Medlem
Citat:

Sedan har man ju tränat ca 300,000 man i några månader nu. Inte tillräckligt för att bli top tier, men tillräckligt för att kunna använda sakerna.

Ryssarna behöver 500 tusen man bara vid södra fronten för att täcka upp för en ukrainsk offensiv. Man har 90 tusen där.
Sedan vet vi ju inte om det verkligen är i söder Ukraina kommer försöka. För hela fronten behöver ryssarna en bra bit över 1 miljon man.
Citera
2023-05-10, 00:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jo men visst, kan säkert börja röra på sig internt i mordor. Frågan är hur stor spridning uncle fester har i själva ryssland?

Min feting

Nej förvisso, där är (tycks) den breda massan vara alltjämt putinistiskt enkelspårig. Frågan är dock hur länge till pruttis lever. Har personligen inte lagt mkt vikt alls vid alla (o)hälsorykten som tillskrivits karln - hittills. Att döma utifrån bilderna från dagens festligheter så är det dock lätt att börja undra. Visst, föra fiaskoinvasioner tär på hälsan men gubbfan såg verkligen palliativt sjuk ut.
Citera
2023-05-10, 00:04
Medlem
Citat:
Har du sett några tecken på det? Video osv?

Jag ställde en fråga till dig. Du svarar med en motfråga?
Om du vill ha svar på din fråga så räcker det med alla förluster ryssarna har dagligen.
Citera
2023-05-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det här var nog veckans sämsta försök till propaganda / Videon är loopad och samma byggnad passerar om och om igen .

Går du på den här enkla propagandan själv så har ju Putin och FSB ett väldigt enkelt jobb .

Vilken byggnad det är ju en kulle på vänster sida mitt ute i naturen och de åker längs sluttningen så du måste rökt något roligt precis som pundaren Zelensky.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Mm-m.., det är vad Putin & co hoppas på. Få ser hur det går. Inte samma kaxighet nu, som ett år tillbaka i allafall.

Ryssland har inte behandlat sina egna soldater bra genom historien, så även under denna kampanj. De har presterat bäst när det egna har varit hotat. Så är det inte med detta.

Ingen hemmaplansfavör alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna behöver 500 tusen man bara vid södra fronten för att täcka upp för en ukrainsk offensiv. Man har 90 tusen där.
Sedan vet vi ju inte om det verkligen är i söder Ukraina kommer försöka. För hela fronten behöver ryssarna en bra bit över 1 miljon man.

Vi får se hur det blir. Jag tror tyvär att så fort ryssarna får reda på var det är man är på offensiven så kommer rysslands flygvapen bomba som attan.
Citera
2023-05-10, 00:06
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Där har du fel, ryssar är dumma. Hade de inte varit dumma hade de haft en fungerande industri, asfalterade vägar, rinnande vatten, toaletter och demokrati. Ryssar har genom decennier blivit fostrade att vara dumma, både dumma och korkade.

Jag håller inte med. Koreaner är inte dumma, men Sydkoreaner får tänka fritt och har ett bra land, Nordkoreaner behöver lära sig samma lektion som Ryska folket; det finns bra ledare som inte är diktatorer.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Det initiala målet var ju att ta över Ukraina, efter att ha tagit Kyiv på 3 dagar, och sedan mass-tortera och mass-mörda folket för att utradera den ukrainska nationen. Så att Ukraina inte gav upp har räddat många ukrainska liv.

Vad är din bästa källa på att masstortyr var huvudplanen? En enskild rysk krönikör?
Citera
Medlem
Citat:

Behöver ryssarna inte fylla på med 500 per dag bara för att täcka förluster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in