2023-05-09, 23:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
intressant statistik. Förmodligen är det enorm personalbrist också. Majoriteten har nog dödats i Ukraina. Rimligtvis borde det finnas fler fordon än så.
Ja, sitter och läser om paraderna olika år just nu. 2019 och 2020 paraderade mängder med fordon, varav vissa knappt synts till efter det (T-15 Armata, t.ex.). Så gott som alla modeller som var i tjänst då fanns representerade, skulle jag säga.

Tror inte att allt är förstört nu, om vi bara pratar fordon — ta de 10 (!) BMPT Terminator som finns, exempelvis, varav en är bekräftat förstörd i strid. Men det kan inte finnas någon annan förklaring än att de har satt in i stort sett allt de har i Ukraina; åtminstone stridsvagnar.

Många yrkessoldater som deltog i paraden innan 2022 är förmodligen döda, så är det. I år var det ju gott om kadetter, men det är tydligen inte unikt för i år. Dock iögonfallande få vanliga förband. Döda eller i Ukraina.
Citera
2023-05-09, 23:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Någon mer insatt får rätta mig men den där trasan är väl inte Sovjetunionens utan Röda Arméns flagga som användes i Berlin 1945. Om inte jag minns fel vajade just denna vedervärdiga flagga i centrala Kherson under ryssarnas ockupation där. På stadshuset eller något liknande för att plåga civilbefolkningen. Ungefär som att tyskar skulle hissa en gammal hakkorsflagga i Tel Aviv.
Har faktiskt inte fäst någon större vikt vid den, men nu när du säger det. Det är den där jultomteröda segerflaggan.
Citera
2023-05-09, 23:30
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Hoppas inte ett skit. Ni som hoppas och jag ger er en snuttefilt ni kan dränka era tårar i:

https://twitter.com/easy_joo/status/1656035882174955526

Mer material påväg.

Ryssarna ska försvara sig nu det är mycket möjligt det kommer bli stora vårknullandet.. stackars nazzar!
Det där var inte ens stridsvagnar utan bepansrade fordon av äldre modell.

Dvs sånt som man kan plocka med pansarskott, granatgevär eller varför inte en drönare.

Blir nog inte så mycket tårar av det. Mer än för mödrarna till de som kokas levande i dessa.
Citera
2023-05-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag räknade 7 lastbilar som forslade på något. Motsvarar väl förlusterna på en dag typ. Sen är ju den återkommande frågan : Har personalen fått en adekvat träning, eller är de bara taxi/buss-chaffisar som skolats om på två veckor ?
(då tillsammans med infanteri)

Vad tror du ?

Här är ochså nya stridsvagnar som man har byggt.

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/
Citera
2023-05-09, 23:35
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Hoppas inte ett skit. Ni som hoppas och jag ger er en snuttefilt ni kan dränka era tårar i:

Mer material påväg.

Ryssarna ska försvara sig nu det är mycket möjligt det kommer bli stora vårknullandet.. stackars nazzar!

Det här var nog veckans sämsta försök till propaganda / Videon är loopad och samma byggnad passerar om och om igen .

Går du på den här enkla propagandan själv så har ju Putin och FSB ett väldigt enkelt jobb .
Citera
2023-05-09, 23:37
Medlem
Sqrbankens avatar
Noterar att Prigozjin fortsätter att veva på friskt. Vore kul om intressena mellan tsardömets vasaller kolliderar totalt inom det feodala Ryssland; startar en inbördes väpnad konflikt mitt under tsarens pågående invasion.

Ja, friskt önsketänkande naturligtvis men konstigare saker har hänt, inte minst under medeltiden där ryssen urifrån många aspekter befinner sig i kulturell mognad.

"Joina mig; jag är en av er - står med er vid fronten; inte en av arslena i Kreml" är åtminstone det stående budskapet till allt och alla som Kreml skickar till köttkvarnen, ett missnöje som skallepär inte omöjligtvis vill avkasta egennyttigt på.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-05-09 kl. 23:39.
Citera
2023-05-09, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Här är ochså nya stridsvagnar som man har byggt.

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Du har ingen annan källa ?

Likaså träningen ?

(Inte skulle jag få ut det mesta ur en F1 bil efter två veckor, om man säger det som så..)
Citera
2023-05-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag trodde detta skulle vara över betydligt snabbare, men då inte främst för att ryssarna skulle besegra Ukraina på slagfältet snabbare, utan för att styrkeförhållandena mellan staterna är så ojämna och då till Rysslands fördel, att det vore en utsiktslös kamp för den svagare parten att föra. Kort sagt att den ukrainska staten skulle inse att ryssarna menade allvar och därmed skulle förhandla fram en lösning som i mångt och mycket byggde på minskavtalen samt krav på att Ukraina skulle förbli neutralt och att Krims status som ryskt skulle fästas på papper.

Nu blev det ju så att stora delar av Ukraina är närmast ödelagt befolkningsmässigt, ekonomiskt, ja på alla sätt och vis och det var ju ungefär det man kunde förvänta sig med fortsatta strider. Jag vet att många här i tråden har uppfattningen att detta går Ukrainas väg, men jag ser det absolut som att Ukraina är helt förstört. I början av konflikten var det några som menade att Ukraina riskerar att suddas bort från kartan. Jag tyckte det var överdrivet, men som det ser ut i dag blir det allt mer sannolikt.

Det initiala målet var ju att ta över Ukraina, efter att ha tagit Kyiv på 3 dagar, och sedan mass-tortera och mass-mörda folket för att utradera den ukrainska nationen. Så att Ukraina inte gav upp har räddat många ukrainska liv.
Citera
2023-05-09, 23:43
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Rysk pilot filmar en non combat flight, pilotens video används som underlag för analys av Su-25.

Radar Lock on a Russian Su-25 Reveals Russia's SAM Coverage: Flight Testing SAM Defences in Belgorod
https://youtu.be/2fZJ3tFeAuU?t=27
Citera
2023-05-09, 23:49
Medlem
Citat:

Mer material påväg.

Ja du har helt rätt. Det är synd om dom ryska nazzarna.
Dom fortsätter skicka gammalt skrot. Otroligt
Citera
2023-05-09, 23:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Hur är det, har "skabb-ebba" (eller vad nu den där ryska kvinnan heter) med sin tv-panel kommit med några visdomsord om dagens parad ?

Pinsamt.
Citera
2023-05-09, 23:50
Medlem
Citat:
Du har ingen annan källa ?

Likaså träningen ?

(Inte skulle jag få ut det mesta ur en F1 bil efter två veckor, om man säger det som så..)

Svårt att hitta, det som visas är det ryssland väljer att visa själva.

Sedan har man ju tränat ca 300,000 man i några månader nu. Inte tillräckligt för att bli top tier, men tillräckligt för att kunna använda sakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in