2023-05-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vart det än finns barn kommer det förr eller senare dyka upp pedofiler. Därför måste barnen skyddas och därför måste man hålla perversa typer bort från dem.
Man ska komma ihåg att det är många gånger fler skollärare än katolska präster som blir påkomna med att antasta elever eller ha relationer med dem.

Har inte några siffror men skulle tro att det är fler präster än lärare per capita. Förmodligen för att präster håller på med annat konservativt tjafs, typ no-fap och liknande.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-05-09 kl. 23:45.
Citera
2023-05-09, 23:31
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonCermenius
Borde män som anammar sin kvinnliga sida vara mindre benägna att våldta barn? Jag menar det är inte så vanligt med kvinnliga pedofiler.

Inte om du ser till USA, där flera av dessa sagoläsare blivit avslöjade som pedofiler.
Citera
2023-05-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För det första är det en otroligt liten andel av katolska präster som ens anklagats för några brott, säkert långt mindre än en procent. För det andra: vad är det för ”konservativa” som är för barnäktenskap? Tänker du på enstaka knäppa sekter i USA? På vilket sett skulle det vara relevant alls för vår diskussion?

Tänker på hela länder, religiösa texter och aktiv kamp för barnäktenskap. Alla i konservativa led. Knappast knäppa sekter utan snarare representanter för usas näst största parti.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-05-09 kl. 23:40.
Citera
2023-05-09, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Inte om du ser till USA, där flera av dessa sagoläsare blivit avslöjade som pedofiler.
Det är inte republikanfantasier du pratar om nu, utan bevisade fall?
Citera
2023-05-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ursäkta att jag frågar man vad har du för källor? För mig låter det onekligen som det skulle bli en stor skandal om man läste sådana böcker.

Det är väl ändå skillnad drag queens och pedofiler?
Tydligen inte.
För då hade de ju lika gärna kunnat läsa för folk på äldreboenden,
men de ska promt läsa för småbarn.
Citera
2023-05-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag

Delge gärna infon. Känns som att de konservativa i USA har gjort allt de kan de senaste åren för att urvattna begrepp som pedofil och groomer så mycket som möjligt. Lite suspekt om du frågar mig...
Citera
2023-05-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Tydligen inte.
För då hade de ju lika gärna kunnat läsa för folk på äldreboenden,
men de ska promt läsa för småbarn.

När jag jobbade i vården kom där transfolk och föreläste. Detta var för 10 år sen. Skillnaden var väl att andra inte sket på sig av upprördhet över det och försökte göra det till nån form av global debatt.
Citera
2023-05-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Det är väl OK om man är öppen med att man bär en mask.
Fast då blir det ojämt, inte en ömsesidig interaktion, den dold bakom masken är skyddad men den utan mask sårbar.
Jag kan som vuxen välja om jag vill vara sårbar, välja om jag vill bjuda på det.

Men detta blev en onödig utsvävning, vi lägger ner den diskussionen.
Citera
2023-05-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
När jag jobbade i vården kom där transfolk och föreläste. Detta var för 10 år sen. Skillnaden var väl att andra inte sket på sig av upprördhet över det och försökte göra det till nån form av global debatt.
Skillnaden är att publiken var vuxen.
Skärp dig.
Citera
2023-05-09, 23:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Dom som på riktigt tror på att detta är ett hot mot våra barn är män som på pappret är heterosexuella men som egentligen dras mot drag och HBTQ-hållet. Det är ganska uppenbart med tanke på hur stor grej dom gör utav detta.

Dom lever i förnekelse och vad gör en trängd människa förnekelse mån tro? Särskilt män i förnekelse?

Jo, dom skriker och gapar högt om hur det är orimligt. Plötsligt försvinner all logik. Ironiskt nog är detta deras klassiska argument gentemot kvinnor (som dom hatar) också.
Vilken löjlig anklagelse. Jag känner många som tycker hela grejen är ganska opassande, samtliga är straight.
Citera
2023-05-09, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För det första är det en otroligt liten andel av katolska präster som ens anklagats för några brott, säkert långt mindre än en procent. För det andra: vad är det för ”konservativa” som är för barnäktenskap? Tänker du på enstaka knäppa sekter i USA? På vilket sett skulle det vara relevant alls för vår diskussion?

Alla religioner har haft religiösa ledare som våldtagit barn, skulle gissa på att mörkertalet är enormt...
Citera
2023-05-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Skillnaden är att publiken var vuxen.
Skärp dig.

Spelar ingen roll. Ren hysteri från er i syjuntans sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in