Citat:
Ja Guds lamm.
Tänker om de (tex muslimer) kan få det genom att tro rätt ändå. Vi har fått en mall med Jesus.
Judarna är väl bra på att göra mallar. Kartlägga allting. Skapa kanske död och ondska därigenom.
Känns lite onaturligt också kan jag tycka att gå direkt till Jesus och få kraft hopp o tro. Man kanske blir sjuk av det. Många får gå den hårda vägen ändå och föds inte med löftena i handen direkt. Vissa lyssnar på föräldrarna..
Jag vet att Gud är frälsning. Jehoshuah som Jesus betyder.
De kan gå direkt till Guds löften. De känner ju människor som gått igenom tuffa grejer. Offrar sig och så.
Det var nån som pratade om sk billig nåd till mig. Vad kan det betyda? Inte vad du tycker.
Vi blev ju först förlåtna av Jesus. Förlåtelse kom först. Nu tror du. Synda inte mer. Jag är en syndare.
Titta på Jesus. Som de tittade på kopparormen. Synda inte, synd.
I Jesus kan vi leva. Han leder och lär oss så vi får utvecklas och läka till "fjärilar" alla lika bra, med helig kunskap.
Tänker om de (tex muslimer) kan få det genom att tro rätt ändå. Vi har fått en mall med Jesus.
Judarna är väl bra på att göra mallar. Kartlägga allting. Skapa kanske död och ondska därigenom.
Känns lite onaturligt också kan jag tycka att gå direkt till Jesus och få kraft hopp o tro. Man kanske blir sjuk av det. Många får gå den hårda vägen ändå och föds inte med löftena i handen direkt. Vissa lyssnar på föräldrarna..
Jag vet att Gud är frälsning. Jehoshuah som Jesus betyder.
De kan gå direkt till Guds löften. De känner ju människor som gått igenom tuffa grejer. Offrar sig och så.
Det var nån som pratade om sk billig nåd till mig. Vad kan det betyda? Inte vad du tycker.
Vi blev ju först förlåtna av Jesus. Förlåtelse kom först. Nu tror du. Synda inte mer. Jag är en syndare.
Titta på Jesus. Som de tittade på kopparormen. Synda inte, synd.
I Jesus kan vi leva. Han leder och lär oss så vi får utvecklas och läka till "fjärilar" alla lika bra, med helig kunskap.
Vad billig nåd betyder i perspektivet du hörde det vet jag inte, jag har inte hört det tidigare heller.
Nu kanske jag chockar dig något men jag tror inte alla är lika värda i Guds Rike. Där råder strikt hierarki. Guds tjänare och helgon kommer att belönas utifrån sina gärningar i jordelivet (belönas inte straffas, såvida man inte anser en sämre belöning vara ett straff) och det kommer bli olika belöningar, mer eller mkndre.
I meningen att Gud vill rädda ALLA och älskar ALLA människor så är vi lika värda. Men i allt annat blir det nog väldigt olika fördelat.
