Citat:
Ursprungligen postat av
getfoten333
Man undra hur länge fenomenet med Thaimassage salonger som vi ser det idag kommer att hålla i sig. Antalet salonger minskar stadigt och det är mycket få nya salonger som startar. Det flesta "nya" salonger är endast ägarbyten. Det är idag väldigt svårt att hitta en fastighetsägare eller brf som accepterar thaimassagesalong som hyresgäst. Salongsägarna vittnar samtidigt om en stadig minskning av antalet kunder. Jag gissar att om 3-5 år är de flesta salongerna borta. Kvar blir kanske endast ett mindre antal mer legitima ställen och med priser som vilken kiropraktor eller sjukgymnast som helst. Vad tror ni andra?
Har du planer på att öppna en salong eftersom du kollat om fastighetsägarna vill ha en salong i huset? Många salonger är ju trubbel även för fastighetsägarna. Det är ju inte helt lagligt att hyra ut till vilken verksamhet som helst. Lägg till en del stopp i avloppen pga all olja och kanske lite gummi. Hur många Thai kan visa upp en bra betalningsförmåga när de önskar hyra lokal? Att antalet salonger sjunker känns rätt givet, det är en överetablering och jag gissar många är glada om de har en kund/ anställd och dag. Tror det är bra för verksamheten om antalet salonger minskar lite, dessutom kanske någon lär sig vad besökarna vill ha, det är inte vilket kladd som helst man önskar.
En fundering jag har är att man så uttalat i media får skriva att Thai massage salonger säljer sex och är inblandade i koppleri. Det är ju ganska förnedrande mot de som verkligen är seriösa. Betydligt värre än att kalla en arab för kroknäsa, en svart för N ordet mer i klass med att bränna en Koranbok, men Sverige i ett nötskal silar mygg o sväljer stora fåglar.