2023-05-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
Man undra hur länge fenomenet med Thaimassage salonger som vi ser det idag kommer att hålla i sig. Antalet salonger minskar stadigt och det är mycket få nya salonger som startar. Det flesta "nya" salonger är endast ägarbyten. Det är idag väldigt svårt att hitta en fastighetsägare eller brf som accepterar thaimassagesalong som hyresgäst. Salongsägarna vittnar samtidigt om en stadig minskning av antalet kunder. Jag gissar att om 3-5 år är de flesta salongerna borta. Kvar blir kanske endast ett mindre antal mer legitima ställen och med priser som vilken kiropraktor eller sjukgymnast som helst. Vad tror ni andra?

Nja, det är kanske inte så troligt att man får ligga med kiropraktorn, eller får en härlig prostatamassage av sjukgymnasten. Tror nog att Thaisalongerna lever kvar, de har ju sin funktion att fylla
Citera
2023-05-07, 19:16
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
I orten där jag bor finns två stycken massageanrättningar som härstammar från Siam. Jag gick in i båda och frågade frankt om de erbjöd sex mot betalning. Till min förvåning så nekade kinesfittorna i båda salongerna. De bara skakade på huvudet och jag blev väldigt förvånad då jag trodde att de erbjöd sex mot betalning. Intrycket man får här och i media är att merparten har sådana tjänster. Vad gjorde jag för fel?
När du använder ordet "kinesfittorna" så säger ju det ordvalet allt om dig och jag förstår att de inte ville ge dig något extra.
Citera
2023-05-08, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Nja, det är kanske inte så troligt att man får ligga med kiropraktorn, eller får en härlig prostatamassage av sjukgymnasten. Tror nog att Thaisalongerna lever kvar, de har ju sin funktion att fylla

De har förvisso en viktig funktion att fylla som man inte hittar på andra kroppavårdssalonger men de får allt svårare att verka. Polisen stressar salongsägarna och tillslagen blir fler. Det har blivit svårare för mamasans att hitta pålitliga medarbetare och många verkar tröttna. Just nu är det många salonger till salu i Stockholmsområdet. Det finns fotfarande nästan 300 salonger i Stockholm men för ett par år sedan fanns över 400, så det minskar snabbt. Jag gissar att de snart är borta.
Citera
2023-05-09, 18:07
Medlem
Citat:
Man undra hur länge fenomenet med Thaimassage salonger som vi ser det idag kommer att hålla i sig. Antalet salonger minskar stadigt och det är mycket få nya salonger som startar. Det flesta "nya" salonger är endast ägarbyten. Det är idag väldigt svårt att hitta en fastighetsägare eller brf som accepterar thaimassagesalong som hyresgäst. Salongsägarna vittnar samtidigt om en stadig minskning av antalet kunder. Jag gissar att om 3-5 år är de flesta salongerna borta. Kvar blir kanske endast ett mindre antal mer legitima ställen och med priser som vilken kiropraktor eller sjukgymnast som helst. Vad tror ni andra?

Har du planer på att öppna en salong eftersom du kollat om fastighetsägarna vill ha en salong i huset? Många salonger är ju trubbel även för fastighetsägarna. Det är ju inte helt lagligt att hyra ut till vilken verksamhet som helst. Lägg till en del stopp i avloppen pga all olja och kanske lite gummi. Hur många Thai kan visa upp en bra betalningsförmåga när de önskar hyra lokal? Att antalet salonger sjunker känns rätt givet, det är en överetablering och jag gissar många är glada om de har en kund/ anställd och dag. Tror det är bra för verksamheten om antalet salonger minskar lite, dessutom kanske någon lär sig vad besökarna vill ha, det är inte vilket kladd som helst man önskar.
En fundering jag har är att man så uttalat i media får skriva att Thai massage salonger säljer sex och är inblandade i koppleri. Det är ju ganska förnedrande mot de som verkligen är seriösa. Betydligt värre än att kalla en arab för kroknäsa, en svart för N ordet mer i klass med att bränna en Koranbok, men Sverige i ett nötskal silar mygg o sväljer stora fåglar.
Citera
2023-05-09, 19:12
Medlem
Jag tror tyvärr att alla parter inkl. fastighetsägarna nu har fattat att det inte går att köra en legit business med tjänster för 400-500 kr/tim. Det krävs minst det dubbla och systemet bygger på att sälja extra. Det är dessutom väldigt få massöser som kan massera eftersom det inte behövs. Tråkigt nog är det roliga tyvärr snart förbi. För de som gillar massagen kommer det säkert finnas ställen kvar men då får man nog vara beredd att betala minst en tusing för en timmes knådande (med kalsingarna på ) .

Citat:
Ursprungligen postat av nicha
Har du planer på att öppna en salong eftersom du kollat om fastighetsägarna vill ha en salong i huset? Många salonger är ju trubbel även för fastighetsägarna. Det är ju inte helt lagligt att hyra ut till vilken verksamhet som helst. Lägg till en del stopp i avloppen pga all olja och kanske lite gummi. Hur många Thai kan visa upp en bra betalningsförmåga när de önskar hyra lokal? Att antalet salonger sjunker känns rätt givet, det är en överetablering och jag gissar många är glada om de har en kund/ anställd och dag. Tror det är bra för verksamheten om antalet salonger minskar lite, dessutom kanske någon lär sig vad besökarna vill ha, det är inte vilket kladd som helst man önskar.
En fundering jag har är att man så uttalat i media får skriva att Thai massage salonger säljer sex och är inblandade i koppleri. Det är ju ganska förnedrande mot de som verkligen är seriösa. Betydligt värre än att kalla en arab för kroknäsa, en svart för N ordet mer i klass med att bränna en Koranbok, men Sverige i ett nötskal silar mygg o sväljer stora fåglar.
Citera
2023-05-11, 18:50
Medlem
Citat:
Tittar man på Stockholm innerstad så kommer säkerligen en majoritet av salongerna försvinna om det inte kommer in betydligt yngre och fräschare massöser , funkar inte med de medelålders/äldre damerna som idag bemannar salongerna. Bara att gå tillbaka 4-5 år i tiden, såg helt annorlunda ut, många glada, unga tjejer. Senaste åren mestadels småsura tanter, vilket väl är förståeligt med tanke på minskningen av kunderna (det är väl bara 70- åriga gubbar som tycker det är kul att gå till 60'-åriga tanter).....
Citera
2023-05-11, 20:54
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Tittar man på Stockholm innerstad så kommer säkerligen en majoritet av salongerna försvinna om det inte kommer in betydligt yngre och fräschare massöser , funkar inte med de medelålders/äldre damerna som idag bemannar salongerna. Bara att gå tillbaka 4-5 år i tiden, såg helt annorlunda ut, många glada, unga tjejer. Senaste åren mestadels småsura tanter, vilket väl är förståeligt med tanke på minskningen av kunderna (det är väl bara 70- åriga gubbar som tycker det är kul att gå till 60'-åriga tanter).....

Du har dåligt klart för dej ser jag
Citera
2023-05-12, 15:55
Medlem
Vad har ni upplevt där ute, vad är de UNGEFÄRLIGA standard priset för ett BJ?
Citera
2023-05-13, 18:05
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajon23
Vad har ni upplevt där ute, vad är de UNGEFÄRLIGA standard priset för ett BJ?
Varför frågar du om du verkligen är intresserad? Gå och fråga på ett ställe.
Citera
2023-05-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Varför frågar du om du verkligen är intresserad? Gå och fråga på ett ställe.
Nej, nej,nej! inte fråga? Det är oförskämt! Lägg dig naken på massagebänken, så händer det eller inte. Priset om det erbjuds är upp till dig och massösen. Brukar ligga på ungefär 1000:- om det erbjuds. Själv har jag aldrig försökt pruta eftersom de här tjejerna är värda all respekt!!
Citera
2023-05-13, 18:15
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stighelmer66
Nej, nej,nej! inte fråga? Det är oförskämt! Lägg dig naken på massagebänken, så händer det eller inte. Priset om det erbjuds är upp till dig och massösen. Brukar ligga på ungefär 1000:- om det erbjuds. Själv har jag aldrig försökt pruta eftersom de här tjejerna är värda all respekt!!
En helt seriös fråga, Tror du att du har något att lära ut i ämnet?
Citera
2023-05-13, 18:35
Medlem
Hej!

Jag och min partner har varit på parmassage några gånger på sistone. Det har varit trivsamt, men aldrig lett till någon form av amorösa eskapader trots att massöserna har varit både flörtiga och fysiska med min kille. Är det någon som har något knep för att få lite extra vid parmassage? Vi är nöjda om endast min man får specialbehandling. Själv nöjer jag mig med vanlig massage (jag vill dock gärna titta på). Vi är nya på detta och mottager tacksamt alla tips och råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in