2023-04-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Nej, numera är det ju bara fängelse i straffskalan.

Vilket i praktiken, om man inte är dömd tidigare, innebär villkorlig dom och dagsböter. Jag har inte sett var praxis har hamnat, men den tingsrättsdom jag har sett efter lagskärpningen landade på villkorlig dom och 40 dagsböter. Det bör notera att praxis tidigare var 50 dagsböter, så tydligen anses det "villkorliga" motivera en sänkning i antalet dagsböter. Antagligen är resonemanget om man "torskar" (sic!) en andra gången så blir straffet mycket hårdare och att det finns ett latent fängelsestraff inbyggt i den första villkorliga domen.
Citera
2023-04-12, 23:05
Bannlyst
I orten där jag bor finns två stycken massageanrättningar som härstammar från Siam. Jag gick in i båda och frågade frankt om de erbjöd sex mot betalning. Till min förvåning så nekade kinesfittorna i båda salongerna. De bara skakade på huvudet och jag blev väldigt förvånad då jag trodde att de erbjöd sex mot betalning. Intrycket man får här och i media är att merparten har sådana tjänster. Vad gjorde jag för fel?
Citera
2023-04-13, 06:30
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
I orten där jag bor finns två stycken massageanrättningar som härstammar från Siam. Jag gick in i båda och frågade frankt om de erbjöd sex mot betalning. Till min förvåning så nekade kinesfittorna i båda salongerna. De bara skakade på huvudet och jag blev väldigt förvånad då jag trodde att de erbjöd sex mot betalning. Intrycket man får här och i media är att merparten har sådana tjänster. Vad gjorde jag för fel?

Att du är från" orten" behöver du inte tala om.
Du kan gå runt på samtliga salonger och ställa den fullständiga idiotfrågan och du får exakt samma svar
Passera för säkerhets skull ett psyke på ditvägen
Citera
2023-04-13, 07:24
Medlem
Svempass avatar
Det är alltid komiskt att se män som smyger fram och tillbaka utanför stället. Tittar alltid neråt i asfalten för att sen snabbt smita in.
Eller drar på en keps/hoodie för att gömma ansiktet. Folk blir ju mer misstänkta då än att bara gå in med raska steg.
Har ett par ställen där jag bor så ser dessa män ganska ofta.
Citera
2023-04-13, 08:30
Medlem
Citat:
Korkad fråga! Troligen trodde dom att du var en civilklädd polis. Det där med sextjänster gör man upp med massösen efter att HON frågar DIG.
Citera
2023-04-13, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempas
Det är alltid komiskt att se män som smyger fram och tillbaka utanför stället. Tittar alltid neråt i asfalten för att sen snabbt smita in.
Eller drar på en keps/hoodie för att gömma ansiktet. Folk blir ju mer misstänkta då än att bara gå in med raska steg.
Har ett par ställen där jag bor så ser dessa män ganska ofta.

Ja, jag vet! Men jag får erkänna att första gången jag besökte en bordell ("klinik" heter det lite eufemistiskt på danska) för mååånga, mååånga, år sedan så var jag lite nervös och jag smög mig fram samt tittade mig noga omkring så att ingen skulle se mig innan jag ringde på. Efter ett par besök så slutade jag med att smyga och numera går jag med raska steg fram och ringer på världen runt

Precis som Svempas säger så är det mera misstänkt, och drar till sig större uppmärksamhet, om man håller på och smyger eller på annat sätt beter sig "konstigt"! Jag har besökt thaimassage centralt både i Köpenhamn och i Stockholm och jag har noterat att man behöver inte ta många steg på trottoaren så har de människor som man möter ingen aning om varifrån jag kom och de verkar inte alls reflektera över att de möter en person som bara några minuter innan hade haft sex med en prostituerad De verkar inte se att de, enligt svensk lag, möter en förhärdad "brottsling"!
Senast redigerad av kopenhamnlover 2023-04-13 kl. 08:39.
Citera
2023-04-13, 09:42
Medlem
B-types avatar
Citat:

Det finns några olika alternativ till svaret du fick.
1. Det kanske inte säljs annat än massage där.
2. De är diskreta med extratjänster.
3. De vill inte sälja extratjänster till idioter som frågar om det direkt.
4. Du är så fet, ful och äcklig att de inte vill sälja extratjänster till dig.
Citera
2023-04-18, 10:54
Medlem
Tycker det blivit mindre BBW massörer i Gbg, innan covid fanns det flera tjejer med riktigt stora bröst men alla verkar vara borta nu.
Vad är er uppfattning finns det några storbystade thaidamer kvar eller har dom åkt hem?
Citera
2023-04-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Det finns några olika alternativ till svaret du fick.
1. Det kanske inte säljs annat än massage där.
2. De är diskreta med extratjänster.
3. De vill inte sälja extratjänster till idioter som frågar om det direkt.
4. Du är så fet, ful och äcklig att de inte vill sälja extratjänster till dig.

Du har gjort alla fel som går. Läs gärna i tidigare inlägg i tråden om du vill veta mer. Men kort sagt, du ska be om en oljemassage (brukar ge mest utdelning) på 30 eller 60 minuter. Strippar lägger dig på magen och väntar. Sedan kommer massösen att inleda en helt vanlig oljemassage. Men, troligen är det så, kommer hon att så småningom att erbjuda extra, eventuellt kombinerat med lite tease på ädlare delar för att göra det svårt för dig att säga nej. Om inte går du snällt därifrån. Att fråga direkt är oförskämt och inget som någon vettig thaidam accepterar. Lycka till!
Citera
2023-05-02, 16:17
Medlem
Det verkar gå rätt mycket skit nu på salongerna i Stockholm. Chlamydia naturligtvis men också Hepatit B. Det finns några salonger på södra sidan av stan som jag inte skulle besöka utan vaccinering.
Citera
2023-05-06, 06:33
Medlem
Hepatit B är oerhört mer smittsamt än HIV men lyckligtvis finns vaccin med bra skyddseffekt. Tyvärr finns det ju ännu inget vaccin mot HIV.
Citera
2023-05-07, 14:12
Medlem
Man undra hur länge fenomenet med Thaimassage salonger som vi ser det idag kommer att hålla i sig. Antalet salonger minskar stadigt och det är mycket få nya salonger som startar. Det flesta "nya" salonger är endast ägarbyten. Det är idag väldigt svårt att hitta en fastighetsägare eller brf som accepterar thaimassagesalong som hyresgäst. Salongsägarna vittnar samtidigt om en stadig minskning av antalet kunder. Jag gissar att om 3-5 år är de flesta salongerna borta. Kvar blir kanske endast ett mindre antal mer legitima ställen och med priser som vilken kiropraktor eller sjukgymnast som helst. Vad tror ni andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in