Citat:
Ursprungligen postat av
Svempas
Det är alltid komiskt att se män som smyger fram och tillbaka utanför stället. Tittar alltid neråt i asfalten för att sen snabbt smita in.
Eller drar på en keps/hoodie för att gömma ansiktet. Folk blir ju mer misstänkta då än att bara gå in med raska steg.
Har ett par ställen där jag bor så ser dessa män ganska ofta.
Ja, jag vet! Men jag får erkänna att första gången jag besökte en bordell ("klinik" heter det lite eufemistiskt på danska) för mååånga, mååånga, år sedan så var jag lite nervös och jag smög mig fram samt tittade mig noga omkring så att ingen skulle se mig innan jag ringde på. Efter ett par besök så slutade jag med att smyga och numera går jag med raska steg fram och ringer på världen runt
Precis som
Svempas säger så är det mera misstänkt, och drar till sig större uppmärksamhet, om man håller på och smyger eller på annat sätt beter sig "konstigt"! Jag har besökt thaimassage centralt både i Köpenhamn och i Stockholm och jag har noterat att man behöver inte ta många steg på trottoaren så har de människor som man möter ingen aning om varifrån jag kom och de verkar inte alls reflektera över att de möter en person som bara några minuter innan hade haft sex med en prostituerad

De verkar inte se att de, enligt svensk lag, möter en förhärdad "brottsling"!