2023-05-09, 16:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Enligt kvällsnyheterna så har Texas förbjudit ”skadliga” ingrepp på barn.

Dvs könskorrigerande insatser.
Citera
2023-05-09, 16:18
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Deltagande är frivilligt och det går utmärkt att hålla barnen hemma.
Dessvärre är det nog sådana barn som skulle ha nytta av sagostunderna:
Att lära sig tolerans och respekt för medmänniskor.
Det har dessa barn antagligen fått för lite av hemmavid.

"Tolerans och respekt"

Varför tror du att det är just tolerans och respekt som barnen lär sig under dessa "sagostunder"?

Har du några belägg för att det är just dessa två ämnen som lärs ut av Miss Busty och Miss Shameless Whinewhore?
Citera
2023-05-09, 16:20
Medlem
Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

Bullshit. Det handlar om att transan tänder på att visa upp sig i kvinnomundering, i det här fallet inför barn. Drag/trans och autogynefili går hand i hand.
Citera
2023-05-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Hur får du det till att gråta ut? Jag ser det mer som att hon får bemöta de grundlösa anklagelser om pedofili som hon fått utstå den senaste tiden från ett av Sveriges största politiska partier.
Är det inte rimligt?
Citera
2023-05-09, 16:21
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Okej, men då kan vi ha en vettig konversation.

Beskrivningen av pedofili ser ut som sådan;
Pedofili är i första hand en sexuell störning som bland annat innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn. Detta kan visa sig i fantasier, impulser och ibland, men inte alls alltid, i faktiska sexuella övergrepp mot barn.

Kan du, med vettiga ord, förklara för en sinnesrubbad som mig, vad som skiljer ovan beskrivning från trådämnet?

Två vuxna män, utklädda till drag queens, som dessutom namnger sig Miss Busty samt Miss Shameless Whinewhore, flänger runt med tungorna ute och med fakebröst bland barn mellan 2 till 7 år.

Samma män rekommenderar öppet barnlitteratur där vulgära bilder av män med erekterad penis i sällskap med dockor som avbildar barn.

Det ringer inga varningsklockor hos dig?

Jag håller med dig i sak till 100%. Men litteraturen med runkande gubben med buntalardockan är för vuxna, inte för barn. Och rekommenderas inte heller till barn. Bara så det är sagt.
Citera
2023-05-09, 16:21
Medlem
Det visas betydligt värre saker en vanlig vardagkväll på tv på så kallad barntid,
Även hur människor klär sig , nu förtiden så visas hela brösten med urringning ner till naveln, folk har knappt på sig kläder så en exponering kan inte undvikas , att nån annan än en tråkig bibliotekskärring kan få äran att dra till sig lite folk till biblioteken som nästan gapar tomma är väl ett uppsving .
Citera
2023-05-09, 16:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Deltagande är frivilligt och det går utmärkt att hålla barnen hemma.
Dessvärre är det nog sådana barn som skulle ha nytta av sagostunderna:
Att lära sig tolerans och respekt för medmänniskor.
Det har dessa barn antagligen fått för lite av hemmavid.

Hur och varför skulle detta lära barnen "tolerans och respekt"? Detta är för att normalisera företeelsen - en tidig grooming om du så vill. Barn som blir indoktrinerade i tidig ålder är säkerligen lättare att senare lura till sig och pedofilerna jublar unisont över detta perverterade projekt. Propagerar och saluför du pedofilböcker, vilket denna vinhora gjort, så borde varje, normalfuntad människa inse att dessa perversa element skulle ha restriktioner från att få vara i samma rum som barn. Men nehej då - inte HBTQ-vänstern inte - de applåderar! Undrar varför #Centerpartiet
Citera
2023-05-09, 16:23
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur får du det till att gråta ut? Jag ser det mer som att hon får bemöta de grundlösa anklagelser om pedofili som hon fått utstå den senaste tiden från ett av Sveriges största politiska partier.
Är det inte rimligt?

Han får skicka in en förinläst inspelning där han, helt utan motfrågor, får lägga ut sin ytterst personliga syn på saken, och han säger ju själv att han inte vet om han ska skratta eller gråta.

"Gråta ut" är en metafor som betyder att man får tala ut kring sin personliga syn på saken. Iallafall i min värld.

Varför ställer inte SVT några motfrågor? Är inte SVT journalister som skall belysa båda sidorna av sakfrågan?
Citera
2023-05-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Är det inte rimligt?
Sexualisering av barn är väl pedofili? Menar du att boken hen rekommenderar "Erotisk ritbok" inte sexualiserar barn?
Citera
Medlem
Notera att, trots att det är barnen som är deras slutmål, så är det via vuxna kvinnor och autistiska män de väljer att gå.

Sakta men säkert flyttat de ribban nedåt. Kvinnorna blev sålda redan när de såg en regnbåge så den biten var lätt. Nu står dom på rad med sina småttingar som ska slaktas.

Männen var lite svårare så då växlade de upp takten och gav sig på autistiska män, via sociala medier, där de bombarderar dom med trans-agendor tills de är komplett hjärntvättade och förlorade för alltid.

Dags att män kombinerar stål med krut och förpassar den här perversa vågen till historien.
Citera
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag håller med dig i sak till 100%. Men litteraturen med runkande gubben med buntalardockan är för vuxna, inte för barn. Och rekommenderas inte heller till barn. Bara så det är sagt.

Okej, tack för klargörelsen kring det.

Fortfarande viktigt att det tas upp, det är pedofili och det ska belysas.
Citera
Medlem
Citat:
Han får skicka in en förinläst inspelning där han, helt utan motfrågor, får lägga ut sin ytterst personliga syn på saken, och han säger ju själv att han inte vet om han ska skratta eller gråta.

"Gråta ut" är en metafor som betyder att man får tala ut kring sin personliga syn på saken. Iallafall i min värld.

Varför ställer inte SVT några motfrågor? Är inte SVT journalister som skall belysa båda sidorna av sakfrågan?

Vad är sakfrågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in