2023-05-09, 15:07
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
Jag behöver ingen som definierar vem jag är, det har jag full koll på själv och känner mig trygg i det.
Det du redogör för har inte med frågeställningen att göra. Hur svensk sjukvård fungerar eller inte fungerar finns säkert en annan tråd kring.
Jag har uppfattat att du är emot de skattefinansierade sagostunderna då du menar de förstör barnen.
Jag är för, då jag menar att de tillför positiva värden till barnen.
Gott så.

Villa positiva värden?
Citera
2023-05-09, 15:08
Avslutad
Citat:
barn i världen skyddas allt mer

Knappast. Det har aldrig varit värre än nu.
Citera
2023-05-09, 15:09
Medlem
Ställ er inte frågan varför personen är transa eller varför det ska vara accepterat - ställ er snarare frågan varför det är så viktigt för transor att läsa sagor för barn…
Citera
2023-05-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Men varför kan då inte Kristoffer Krokodil eller Piraten Peter hålla dessa sagostunder? Fattar du inte att det finns en djupare mening med att det är just dragqueens och LBTQ-lobbyn som anordnar detta? Dom har en agenda som inte är hälsosam eller rumsren.

Ingen stoppar dig för att starta sagostunder utklädd till Piraten Peter! Hojta till när du drar igång din tour så tar jag med ungarna.

Vilken HBTQ lobbyism i Sverige talar du om förövrigt? RFSL är väl den enda riktiga HBTQ organisationen, som förra året hade en omsättning på 1000 - 1499 tkr enligt AllaBolag. Inget jättestort inflytande med andra ord.

Du bör istället vända din ilska till riktiga problem, typ att ca 40% av vårat BNP går till socbidrag och andra kostnader alla babbeluringar står för.
Citera
2023-05-09, 15:18
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Knappast. Det har aldrig varit värre än nu.

Det menar du. Utveckla gärna ditt resonemang kring skyddet av barn de senaste hundra åren....
Citera
2023-05-09, 15:20
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan1212
Det handlar väl om att barn tidigt i livet, de är ok att va homosexuell/ trans ja annorlunda , vem vill sitta å lyssna på tråkig gubbe kärring som läser sagor på biblioteket , drags gör de kul, skitkul också.
Men såklart är man rädd för förändringar såklart man slipper gå dit .

Nej det är ju det det inte gör. Detta är inget man gör för barnens skull utan något vuxna gör för att visa för andra vuxna att man är en god människa med rätt värderingar. Samma fenomen som att ha svarta i reklam. Dom på reklambyrån har nog inte en enda svart vän. Det är riktat till andra vit medelklass med samma värderingar som ser sig som goda. Kultur, kommunen och biblioteket är nedlusat med aktivister som tar varje tillfälle att propagera för vänsterliberala idéer ivrigt påhejade av likasinnade. Barnen kommer nog långt ner på prioritetsordningen
Citera
2023-05-09, 15:23
Avslutad
Citat:
Det menar du. Utveckla gärna ditt resonemang kring skyddet av barn de senaste hundra åren....

Bara för att de inte jobbar i fabriker längre (även fast de ju gör det i bland annat Asien fortfarande när de tillverkar din smartphone bland annat) så betyder inte det att de fortfarande inte far illa. Oftast utav de som det är meningen de ska skyddas utav. Barn har nog aldrig varit så pass medicinerade som de är idag heller. Det har bara blivit trasigare och trasigare i samhället egentligen.
Citera
2023-05-09, 15:24
Medlem
KillenArCPs avatar
Herregud lugna er. Vad fan får ni in sexualitet i det hela? Läser drag queens sexnoveller för barnen, har de porriga kläder på sig, runkar de samtidigt som de läser sagor? Vad är det egentliga problemet?
Citera
2023-05-09, 15:24
Medlem
spermaoffrets avatar
Vad är det för skillnad mot att ta in strippor för att läsa sagor för barn, gentemot random drag-sköka? Hade det varit något som gått hem i stugorna om de tagit dit strippor/prostituerade?
Citera
2023-05-09, 15:30
Medlem
SoCos avatar
Vänsterliberaler, HBTQ transor bögar judar och annat krimskrams fortsätter att göra rätt för sig, när man får en motreaktion är det alla andra det är fel på, och inte deras perversa sataniska livsbild.
Citera
2023-05-09, 15:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
Vi bör ändå skilja på orden transa och drag queen. Drag queens identifierar som män, men klär ut sig då och då för att göra en show. Folk som är trans tror på riktigt att de är ett annat kön.(Vad man tycker om det går självklart att debattera...)

En sak jag inte förstår dock är varför dessa drag queens insisterar på att ha namn med en sexuell underton, "Lady Busty och "Miss Shameless" är onekligen inte barnvänliga.

Om de bara hade haft normala artistnamn, typ som SVT/Barnkanalen karaktärer har(Supersnälla SilverSara osv) hade jag inte sett något direkt problem med drag queen story hour.

Nej, det är inte så att "folk" som är transvestiter "tror på riktigt" att de är ett annat kön.
Transvestit är att använda ett annat köns könsuttryck. Det är precis det som drag-queens gör. Drag-queens är transvestiter, per definition. Det som skiljer dem från "vanliga" icke-drag-queen transvestiter, är att de klär ut sig på detta överdrivna sätt, till skillnad från "vanliga" transvestiter som "bara" använde ett annat köns könsuttryck, exempelvis vanliga kläder. Transvestiter finns bland bägge könen, eller om man så vill bland alla könsidentiteter.

Bara det att Miss Shameless Whinehore själv har valt att ändra sitt artistnamn när hon skall läsa för barn, visar att till och med hen själv inser att det de gör inte här helt lämpat för barn.

Hade det varit Dame Edna hade kanske debatten sett lite annorlunda ut. Men nu är det Miss Busty och Miss Shameless Whinehore.
Citera
2023-05-09, 15:35
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Herregud lugna er. Vad fan får ni in sexualitet i det hela? Läser drag queens sexnoveller för barnen, har de porriga kläder på sig, runkar de samtidigt som de läser sagor? Vad är det egentliga problemet?

Böckerna dessa perverterade gubbar rekommenderar är, till exempel, målarböcker där en man med erekterad penis står och runkar samtidigt som han håller i en docka som föreställer ett litet barn.

Klipp där strippande dragqueens står och håller show inför barn i USA finns att beskåda på youtube.

Läs tråden, det finns gott om länkar som förklarar varför vi anser att det är pedofiler som håller på med detta.
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-09 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in