2023-05-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagall123
Varför är det viktigt för transor att få läsa sagor för andras barn?

Neofeministisk Hjärntvätt
Citera
2023-05-09, 14:29
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Var framkommer det att det "måste vara" en "söndersminkad gubbe" som läser? Min bild är att det är en av många aktörer som sysslar med den här typen av kommunfinansierad barnkultur.

Har oerhört svårt att förstå upprördheten över detta. Vem som är någorlunda normalt funtad blir arg över Babsan? Finns inget mer harmlöst.

Det står i själva definitionen av "Drag-queen" att smink och kläder ska vara överdrivna.

Tycker du att detta verkar vara en bra metod att lära våra barn om grundläggande respekt och ett bra beteende så tycker jag att du är helt oförmögen att tänka kritiskt. Det är min bild av det hela.
Citera
2023-05-09, 14:30
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag har aldrig sett en Drag-queen show i hela mitt liv och jag kommer aldrig någonsin att göra det.
Citera
2023-05-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Det står i själva definitionen av "Drag-queen" att smink och kläder ska vara överdrivna.

Tycker du att detta verkar vara en bra metod att lära våra barn om grundläggande respekt och ett bra beteende så tycker jag att du är helt oförmögen att tänka kritiskt. Det är min bild av det hela.

På vilket sätt tycker du att t ex Babsan är respektlös?
Citera
2023-05-09, 14:32
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Svennar gillar ju att ta sina barn till miss shameless winewhore så skyll er själva alla politiker försvara det
Jag tycker att det är varje vuxens plikt att göra en orosanmälan på samtliga föräldrar som ens överväger att ta med sitt barn på drag queen story hour. Jag skojar inte eller överdriver inte, jag tror på fullt allvar att det behövs en rejäl utredning om föräldraförmåga i samtliga av dessa fall.

Snart nog så kommer nog ett nytt tillskott i DSM som ligger nära Münchausen, fast där barnet mer är en accessoar. Tror att jävligt många instagrammorsor som går omkring med urtvättad pridetygpåse har pådyvlat sina barn lite trendiga bokstavskombinationer bara för att inte verka tråkiga och gammelmodiga.
Citera
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
På vilket sätt tycker du att t ex Babsan är respektlös?

Är det babsan som läser för barnen? Har babsan bytt namn till Shameless Whinewhore?

Varför tycker du att detta är ett bra sätt att uppfostra våra barn?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Svennar gillar ju att ta sina barn till miss shameless winewhore så skyll er själva alla politiker försvara det

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag tycker att det är varje vuxens plikt att göra en orosanmälan på samtliga föräldrar som ens överväger att ta med sitt barn på drag queen story hour. Jag skojar inte eller överdriver inte, jag tror på fullt allvar att det behövs en rejäl utredning om föräldraförmåga i samtliga av dessa fall.

Ja. Jag tycker man borde fokusera lite på den biten också och inte bara på vinhoran.
Det är som jag förstår det inte obligatorisk sagostund så vad är det för typ av föräldrar som går på den här skiten med sina ungar?
Citera
Medlem
Citat:
Men hur ska ett barn som är mellan 2 och 7 år gammalt ens kunna vara osäkert på sin egen identitet? Är det så pass usel uppfostran av föräldrar idag att vi måste ta till så pass extrema metoder att perverterade gubbar måste ta över uppfostran?

Själva grejen med drag queens är en sak, fine, gör vad ni vill era snuskgubbar, men låt för helvete barnen och skattebetalarnas pengar vara.

Du har inte barn, va? Det är inte alls ovanligt att barn i den åldern känner sig utanför bara för att de inte är som andra vill att de ska vara. Det har absolut ingenting med dålig uppfostran att göra utan snarare tvärtom. De som däremot brukar vara ouppfostrade är snorungar till inskränkta SD-troll som hatar allt och alla helt urskillningslöst - där kan vi snacka dålig uppfostran!
Citera
2023-05-09, 14:37
Medlem
Vi bör ändå skilja på orden transa och drag queen. Drag queens identifierar som män, men klär ut sig då och då för att göra en show. Folk som är trans tror på riktigt att de är ett annat kön.(Vad man tycker om det går självklart att debattera...)

En sak jag inte förstår dock är varför dessa drag queens insisterar på att ha namn med en sexuell underton, "Lady Busty och "Miss Shameless" är onekligen inte barnvänliga.

Om de bara hade haft normala artistnamn, typ som SVT/Barnkanalen karaktärer har(Supersnälla SilverSara osv) hade jag inte sett något direkt problem med drag queen story hour.
Citera
2023-05-09, 14:38
Medlem
K-Glitchens avatar
Naturen gjorde ett misstag när de släppte fram dom här avarterna.
Transor borde ha sorterats bort redan i livmodern.
Citera
2023-05-09, 14:39
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Men varför kan inte ni vänstertroll bara försöka se vad det är vi som ifrågasätter detta vill framföra?

Dessa män läser och rekommenderar böcker som har en helt klart sexuell anspelning.
Dessa män har en kink på att klä ut sig som kvinnor på ett överdrivet sätt, dvs, dom går igång sexuellt på att klä sig i drag-kläder.

Finns det med i läroplanen att drag-queen-vetenskap skall ingå?

Varför är det här en bra sak? Ingen av er kan svara på dessa frågor, utan upprepar er enda inlärda NPC-försvarsreplik: "Ni är nazister"

Skärpning för fan.
Varför vill ni högertroll inte förstå varför sagostunderna hålls? Er panik över något så oskyldigt har att göra med att ni är fascister samt projicerande pedofiler.

Skärpning för fan.
Citera
2023-05-09, 14:42
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Barnen ska tidigt utveckla könsdysfori och lära sig att manlighet är fult och något som skall bekämpas. Jag tror att det är planen med allt, se på wokerörelsen som breder ut sig överallt. Den vita mannen lyser alltmer med sin frånvaro i serier och filmer. Den onda i filmen förblir dock en vit man, alltid.

Men glöm inte att vi lever i en värld där "experter", läkare, och professorer är fakta- och vetenskapsförnekare som propagerar för att det finns fler än två kön.
Senast redigerad av IngenKlimatkris 2023-05-09 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in