Citat:
Ursprungligen postat av
bengtochjag
Även om det är så som du säger, varför är det OK att göra övergrepp mot oss som du påstår är "rädda"?
Sen har du ju helt fel. Kan du vänligen ge mig en vettig anledning till varför vi ska utöva denna sortens indoktrinering med våra barn?
Hittills har du inte kunnat ge ett enda bra argument till varför denna nya trend är bra för någon.
Skulle inte gå så långt att påstå att det är en trend, det är troligtvis snart över när nyhetens behag är förbi. Då kommer det dyka upp något nytt.
Varför är detta okej enligt mig? Det är ingen indoktrinering av barn. Det är sagostunder av personer i färgglada kläder kring inkludering och acceptens.
Dessutom är det valfritt att gå på sagostund. Vill man inte att sitt barn ska lyssna, går man inte dit. Finns det barn som får några minuter av glädje av detta så är det bra.
Har inte kollat av den senaste statistiken gällande psykisk ohälsa eller suicid av barn som varit på liknande sagostunder men kan tänka mig att den är noll.
Vill man skydda barn från sexuella stigman är det nog mer effektivt att stänga av sitt wifi hemma.