2023-05-09, 14:17
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
En äkta drag queen som tycker som Åkesson. Han tycker det är fullkomligt absurt att drag queens ska läsa sagor för barn.
Kort men kärnfullt..
https://m.youtube.com/watch?v=fMSZdI2KVko&pp=ygUdZHJhZyBxdWVlbiBhZ2FpbnN 0IHN0b3J5IGhvdXI%3D

Tycker att denna drag queen är så cool och hans budskap viktigt att sprida så jag gjorde mig besväret att översätta på ett ungefär.

-Jag har ett budskap för heterosexuella kvinnor. Ni som har barn. Jag kan inte fatta varför ni vill att drag queens ska läsa för era barn?? Jag kan inte förstå varför ni har så stor respekt för dem. Vad de gjort för att förtjäna den annat än genom att klä upp sig, sminka sig och hoppar runt och göra sexuella saker på scen? Jag kan inte fatta varför ni vill att transvestiter ska influera era barn? Vill ni att en strippa eller porrstjärna ska influera era barn?

Han menar att det dessutom skadar de homosexuella eftersom folk redan hyser misstankar mot dem vad gäller pedofili.
Han menar också att orsaken att mammor vill att drag queens läser för deras barn handlar mer om den egna fåfängan att verka "woke".
-Bakom scenen pågår alla möjlig sexuella grejer, det hela är inget för barn. Vill ni att era barn ska få se utklädda människor, gå till en cirkus!

Ungefär så säger han i klippet.
https://m.youtube.com/watch?v=fMSZdI2KVko&t=49s&pp=ygUdZHJhZyBxdWVlbiBhZ 2FpbnN0IHN0b3J5IGhvdXI%3D
Senast redigerad av ppp333 2023-05-09 kl. 14:20.
Citera
2023-05-09, 14:18
Medlem
cerns avatar
transor och drag queen shows är ju för vuxna så det blir ju lite konstigt om dessa ska sitta ner med barn och läsa för dom.

Kanske man kan ta in en dominant BDSM-Master i full läder outfit som kan leka med dockor tillsammans med barnen?

Känns liksom att det inte hör ihop riktigt men SVT tycker säkert att det ska normaliseras.
Citera
Medlem
Haajibs avatar
Små barn ska inte indoktrineras till debauchery och decadence. Att gå med en sex-cult vid 6 års ålder är något de kan göra när de är 18. Men fram tills dess så ska man göra allt för att skydda barnen så de får växa upp och göra egna misstag.

Jag anser att detta är en fasad för pedofili och allt annat satyg.
Citera
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Hahaha så vadå det sitter inte en liten plakett bredvid en tavla på nationalmuseum som varnar besökare för farliga konservativa budskap? Det var alltså inte så att ni aktivt motarbetade kärnfamiljen, kyrkan och alla uttryck för svensk/västerländsk kultur för att ni ansåg att den hade skadliga budskap? Ni har alltså inte infört lagkrav på att ha hemska bilder på ciggpaketen så att det inte ser så lockande ut?

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, det här är fan er paradgren. När sådana som jag sedan säger ifrån över att ni prompt vill normalisera en rätt avancerad (och direkt pervers) sexuell avart så är det helt plötsligt moralpanik? Please. Och blanda inte din skrumpna fitta i den här diskussionen tack.

Ja, det är rätt så fascinerande.

Böcker med ord som n-ordet måste censureras, varor med namn som n-boll eller bilder på en kines på Kinapuffar med mycket mera.

I dessa och många andra fall så blir det ren och skär panik medans det är helt ok med perverterade män med smink samt utstyrsel och namn som imiterar prostituerade, och läser sagor för barn.

Någon länkade en tweet från en tjej som visade upp en bild från sagoläsarens rekommendationer till barn där det står en naken man som håller i ett litet barn.

Helt absurt situation det här. Hur kan det ha gått så här snett?
Citera
Medlem
scraftys avatar
Många projicerande pedofiler i denna tråd. Att läsa sagor är knappast pedofili, men de flesta här projicerar sina egna tankar om barn på andra.

Flashback-nazzen i ett nötskal:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/nazisten-alexander-andersson-doms-for-grova-sexbrott-mot-barn/
Citera
2023-05-09, 14:19
Medlem
Gardenhose88s avatar
Svennar gillar ju att ta sina barn till miss shameless winewhore så skyll er själva alla politiker försvara det
Citera
2023-05-09, 14:21
Avslutad
Det är ju pedofili att utföra sexualisering på barn. Visst inte grovt i det här fallet men det är ändå pedofili.

En transa som sminkar sig som en hora uttrycker sexualisering. Förstår inte varför vänstern vill trycka på sexualisering på barn.
Citera
2023-05-09, 14:25
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Många projicerande pedofiler i denna tråd. Att läsa sagor är knappast pedofili, men de flesta här projicerar sina egna tankar om barn på andra.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/nazisten-alexander-andersson-doms-for-grova-sexbrott-mot-barn/

Men varför kan inte ni vänstertroll bara försöka se vad det är vi som ifrågasätter detta vill framföra?

Dessa män läser och rekommenderar böcker som har en helt klart sexuell anspelning.
Dessa män har en kink på att klä ut sig som kvinnor på ett överdrivet sätt, dvs, dom går igång sexuellt på att klä sig i drag-kläder.

Finns det med i läroplanen att drag-queen-vetenskap skall ingå?

Varför är det här en bra sak? Ingen av er kan svara på dessa frågor, utan upprepar er enda inlärda NPC-försvarsreplik: "Ni är nazister"

Skärpning för fan.
Citera
2023-05-09, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty

Projicera är ju vad ni själva är världsmästare på.

https://www.newsweek.com/sex-offender-busted-drag-queen-who-read-book-children-city-library-1365384

Det är ju en jävla tur för er egentligen att fanskap som Alexander Andersson finns. Har ni ju alltid något att slänga ut i en diskussion så fort ni känner er trängda och vill stänga ner den.
Citera
2023-05-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Var framkommer det att det "måste vara" en "söndersminkad gubbe" som läser? Min bild är att det är en av många aktörer som sysslar med den här typen av kommunfinansierad barnkultur.

Har oerhört svårt att förstå upprördheten över detta. Vem som är någorlunda normalt funtad blir arg över Babsan? Finns inget mer harmlöst.
Citera
2023-05-09, 14:28
Medlem
Citat:
Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Har otroligt svårt att förstå varför våra skattepengar ska gå till någon som läser sagor över huvud taget som inte är exempelvis en förskolepedagog under skoltid. Övrig tid kan väl för fan svenska föräldrar åtminstone göra en enda sak själva utan att någon annan ska betala för det. Att läsa sagor är inte så avancerat.
Citera
2023-05-09, 14:29
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Även om det är så som du säger, varför är det OK att göra övergrepp mot oss som du påstår är "rädda"?

Sen har du ju helt fel. Kan du vänligen ge mig en vettig anledning till varför vi ska utöva denna sortens indoktrinering med våra barn?

Hittills har du inte kunnat ge ett enda bra argument till varför denna nya trend är bra för någon.

Skulle inte gå så långt att påstå att det är en trend, det är troligtvis snart över när nyhetens behag är förbi. Då kommer det dyka upp något nytt.

Varför är detta okej enligt mig? Det är ingen indoktrinering av barn. Det är sagostunder av personer i färgglada kläder kring inkludering och acceptens.

Dessutom är det valfritt att gå på sagostund. Vill man inte att sitt barn ska lyssna, går man inte dit. Finns det barn som får några minuter av glädje av detta så är det bra.

Har inte kollat av den senaste statistiken gällande psykisk ohälsa eller suicid av barn som varit på liknande sagostunder men kan tänka mig att den är noll.

Vill man skydda barn från sexuella stigman är det nog mer effektivt att stänga av sitt wifi hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in