2023-05-09, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Att krampmässigt hålla ratten 13.50 i 80 km/h på en stor bred landsväg, så fokuserad att man till synes har svårt att föra en diskussion med passageraren – det är kanske ett ångestutteryck 😂

Jag förstår att Carro inte skulle hålla med, men jag skulle säga att jag skulle oroa mig betydligt mer för henne i trafiken än en trygg person som vet att ingen dör för att dörren öppnas i farten.
Håller med. Jag kollade lite på livesändningen på Instagram som gjordes igår där Carro förklarade lite mer om Bildörrs-gate. Där framkom det att scenen i bilen var en efterrekonstruktion. I själva verket hade hon inte reagerat i bilen när Agust öppnade dörren, utan varit tyst och ”funderat” över hans tilltag. Så inget skrämt utrop eller dylikt ångestladdat. Sen hade hon ”känt ett behov av att prata om detta” när de kommit fram. Därav diskussionen i soffan där hon om och omigen ältade hur livrädd hon blev och hur livsfarligt det hade varit. Men hennes omedelbara reaktion när det kände var alltså tystnad och fundering. Hon framstår mer som grälsjuk än ångestladdad.
Citera
2023-05-09, 11:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carro och Arvid? Han hade för det första aldrig attraherats av henne och för det andra sparkat ut henne när hon började bete sig illa.

Hon har inte betett sig illa. Hon har sagt ifrån. Och det hade hon inte behövt med Arvid. Därmed inte sagt att Agust gjort fel, bara att deras olika personligheter kanske skapar en del onödiga konflikter som inte uppstår när två likasinnade paras ihop.
Citera
2023-05-09, 12:00
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Tack till Luxors som kommenterade att de hette Edvin och Matilda.

Jag hittade en gammal artikel från Ab där de pratat med paren det året, och Matilda säger: "Matilda hoppas att den andra säsongen blir den sista av Gift vid första ögonkastet. Hon tror att det är svårt att få kärleken att frodas i den konstruerade vardagen som tv-teamet etablerar."
Även detta framkommer:
"Hon berättar om en situation där hon hade varit och spridit sin fars aska.
– När jag var på väg hem sa jag "jag vill inte filmas, jag vill bara träffa Edvin för att jag har gråtit i tre dagar". De sa att de måste filma återföreningen. Jag sa klart och tydligt att jag inte ville det, och då pratade jag med den huvudansvarige. Då sa de att "du måste förstå att vi måste få ett klipp när ni återförenas". Mycket riktigt, när jag återvände hem stod filmteamet där. Det var otroligt respektlöst och ett bevis på att de brydde sig mer om snygga scener än om hur vi mådde."

Det var många år sedan så jag hoppas produktionsteamet bättrat sig sedan dess. Men kommer aldrig förlåta SVT för den katastrofala matchningen! Önskar det gick att snoka lite på Matilda och se hur hon har det idag, för jag hoppas verkligen hon har det fint. Hon verkade vara en så trevlig person.

Tyckte så synd om henne. Inte nog med att hon var i sorg, i sista avsnittet ville hon fortsätta vara gift men Edvin ville inte eftersom han bara sett det hela som en kul grej. Hon blev så sårad. Senare parade överklass-Eva från samma säsong ihop sin dotter med Edvin. Vet inte hur länge deras romans höll men ännu ett slag i ansiktet för Matilda.
Citera
2023-05-09, 12:01
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hon har inte betett sig illa. Hon har sagt ifrån. Och det hade hon inte behövt med Arvid. Därmed inte sagt att Agust gjort fel, bara att deras olika personligheter kanske skapar en del onödiga konflikter som inte uppstår när två likasinnade paras ihop.

Tycker du inte att hon mästrar honom på ett överdrivet och obehagligt sätt? Istället för att avbryta matchningen om den är sä fel stannar hon kvar och läxar upp honom.
Citera
2023-05-09, 12:02
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tycker att Agust visar extrem förståelse ändå, han försöker alltid fråga efter vad hon behöver, tassar iväg när hon vill vara ifred, berömmer henne och säger "fint att du delar" även när hon säger ganska elaka saker.

Gällande idén om att matcha Carro med Arvid kan jag nog inte ens föreställa mig en mer opassande matchning. Som två magneter med samma sida vända mot varandra skulle de stöta bort varandra direkt.

Ja Agust verkar jättefin, absolut.
Men han kanske är för vild för henne? Vet ej.

Jo, iofs, kanske man stöts bort av likheter också? Och Carro/Arvid delar nog inte många värderingar, som att t ex Arvid jagar medan Carro är vegetarian, Arvid verkar konservativ och Carro vänster. Men med Arvid skulle Carro fått ett större lugn och han verkar även insiktsfull när det gäller känslor.
Citera
2023-05-09, 12:05
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Tycker du inte att hon mästrar honom på ett överdrivet och obehagligt sätt? Istället för att avbryta matchningen om den är sä fel stannar hon kvar och läxar upp honom.

Till viss del kan jag väl tycka det, men man ser ju bara utvalda delar och inte allt som försiggår mellan dem. Men visst kan jag förstå Agust situation också, inte roligt att bli tillrättavisad vid minsta "felsteg" som egentligen kanske är bagateller (svårt att avgöra dock om incidenten med bildörr var en bagatell, om Carro blev rädd tycker jag att man ska respektera det).
Citera
2023-05-09, 12:08
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ja Agust verkar jättefin, absolut.
Men han kanske är för vild för henne? Vet ej.

Jo, iofs, kanske man stöts bort av likheter också? Och Carro/Arvid delar nog inte många värderingar, som att t ex Arvid jagar medan Carro är vegetarian, Arvid verkar konservativ och Carro vänster. Men med Arvid skulle Carro fått ett större lugn och han verkar även insiktsfull när det gäller känslor.

Ja jag tror att det oftast är bra att dela grundvärderingar!

Om man lyssnar till vad hon säger att hon dras till så blir hon inte lugn av lugna män, hon stöter bort dem. Agust är ju också på sitt sätt lugn, även om han gillar det "lekfulla". Jag tror att det knappt handlar om Agust eller vem som än dyker upp, utan mer om hennes egen ångest.
Citera
2023-05-09, 12:16
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Tyckte så synd om henne. Inte nog med att hon var i sorg, i sista avsnittet ville hon fortsätta vara gift men Edvin ville inte eftersom han bara sett det hela som en kul grej. Hon blev så sårad. Senare parade överklass-Eva från samma säsong ihop sin dotter med Edvin. Vet inte hur länge deras romans höll men ännu ett slag i ansiktet för Matilda.
Ja det var sorgligt från start till slut.
Nej är det sant? Jag visste inte det där om Evas dotter.
Citera
2023-05-09, 12:18
Avslutad
Citat:
Hur länge har de känt varann? Och hur många gånger har hon ”sagt ifrån?”

Det är överlag absurt att ”säga ifrån” till en person man precis har gift sig med, som man ska skapa en relation till. Man kan säga till, på ett respektfullt sätt, om den andre gör något man reagerar på. Men generellt måste man vara väldigt tolerant och hålla tillbaka kritik om man vill få en bra start. Att säga ifrån för minsta lilla - det är bara aggressivt och dödfött för en ny relation. Särskilt en relation med en främling. Så därför anser jag att Carro burit sig illa åt.
Citera
2023-05-09, 12:35
Medlem
Citat:
Till viss del kan jag väl tycka det, men man ser ju bara utvalda delar och inte allt som försiggår mellan dem. Men visst kan jag förstå Agust situation också, inte roligt att bli tillrättavisad vid minsta "felsteg" som egentligen kanske är bagateller (svårt att avgöra dock om incidenten med bildörr var en bagatell, om Carro blev rädd tycker jag att man ska respektera det).

Carro har sagt att hon tidigare har inte valt "bra" killar. Hennes problem kanske är att hon inte kan unna sig en bra, snäll kille som August, brecis som hon inte kan ta en komplimang. Och när han verkar vara för bra och perfekt i hennes ögon så försöker hon göra honom till ngt annat? Till ngn som skrämmer henne, ngn som "bryter mot lagen"? Hon vill uppleva honom som mer lik sina tidigare killar, bad boys. Han är så tillåtande och förstående, men hon försöker få honom att framstå som ngt annat när hon blir "vettskrämd" av en struntsak. Hur försiktig skall han vara? Måste han kunna inse att hon blir rädd av ngt som ingen vettig människa skulle bli rädd av? Jag tycker inte att hon är redo för en parrelation, det finns för mkt som hon måste bearbeta innan hon kan välja ngn som är bra för henne.
Citera
2023-05-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Stina provocerade mig i dagens avsnitt med sina tankar om att skaffa barn på egen hand. Jag är själv uppväxt med ensamstående mamma. Det har påverkat mig väldigt negativt genom hela mitt liv att jag inte haft en pappa.

Det är otroligt själviskt att skaffa ett barn på egen hand. Att aktivt&medvetet försätta ett barn i den situationen, då är man sjuk i huvudet enligt mig.

Sedan är det också sjukt jobbigt att ha barn. Det går inte att förstå innan barn, vilken grad av utmattning man kommer uppnå. Sååå många gånger har jag, helt slutkörd, lämnat över en skrikande/kräkande/trotsig/etc unge till min sambo, och vice versa. Det gör ont i magen på mig att tänka vad som händer när det bara finns en förälder.
Blev lite perplex när hon sa att hon hade ställt in sig på att leva ensam resten av sitt liv och därför gick i de tankebanorna, för visst var det precis så hon sa? Väldigt sorgligt isåfall.
Citera
2023-05-09, 13:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
... Sen börjar Stinas skinn-på-näsan ältande bli lite tjatigt nu. Även om hon i övrigt tycks vara en väldigt balanserad och bra person (vilket får mig att tro att hon snarare försöker överkompensera för något annat). Här kan man också prata könsroller. Jag tror inte att en kille hade kunnat prata om sig själv på det sättet hon gör utan att det hade uppfattats som stötande och på gränsen till narcissistiskt.

Just precis, och det här är också enkom ett kvinnligt attribut. Det är en uppnäst bedräglig beskrivning som kan betyda vad som helst, men aldrig nåt som associerar nåt bra för min del. Men Fredrik sökte en tjej med skinn på näsan, så grattis till honom! *blink*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in