Citat:
Ursprungligen postat av
SailorSoul
Jag minst detta par, kommer dock inte ihåg vad de hette. Kommer ihåg att det var bland det mest smärtsamma jag sett inom reality. Kommer ihåg att de blev förälskade direkt och hon öppnade upp sig helt, hon tänkte väl att det var lugnt eftersom de faktiskt var gifta. Så bara tvärvände den där lilla kanske-mannen och hade helt plötsligt ångrat sig. Nej, det var fruktansvärt att se en människa som befann sig i en så sårbar situation att bli så grundligt sviken. Det gjorde faktiskt att jag helt tappade tron på detta experiment. Att experterna inte alls försöker matcha ihop par som ska passa tillsammans utan allt handlar om att skapa drama. Det känns så syniskt när många av de som söker faktiskt har som syfte att finna äkta kärlek. Det är ju inte Paradise Hotel som de har sökt till liksom. De har en förhoppning om att finna en livspartner.
Tack till Luxors som kommenterade att de hette Edvin och Matilda.
Jag hittade en gammal artikel från Ab där de pratat med paren det året, och Matilda säger: "Matilda hoppas att den andra säsongen blir den sista av Gift vid första ögonkastet. Hon tror att det är svårt att få kärleken att frodas i den konstruerade vardagen som tv-teamet etablerar."
Även detta framkommer:
"Hon berättar om en situation där hon hade varit och spridit sin fars aska.
– När jag var på väg hem sa jag "jag vill inte filmas, jag vill bara träffa Edvin för att jag har gråtit i tre dagar". De sa att de måste filma återföreningen. Jag sa klart och tydligt att jag inte ville det, och då pratade jag med den huvudansvarige. Då sa de att "du måste förstå att vi måste få ett klipp när ni återförenas". Mycket riktigt, när jag återvände hem stod filmteamet där. Det var otroligt respektlöst och ett bevis på att de brydde sig mer om snygga scener än om hur vi mådde."
Det var många år sedan så jag hoppas produktionsteamet bättrat sig sedan dess. Men kommer aldrig förlåta SVT för den katastrofala matchningen! Önskar det gick att snoka lite på Matilda och se hur hon har det idag, för jag hoppas verkligen hon har det fint. Hon verkade vara en så trevlig person.