2023-05-09, 07:20
Medlem
Alsenos avatar
Ni på högersidan som suger putins d*se, vad säger ni om att han försöker svämma över Ukraina och därmed Europa med en massa obildade muslimer iform utav apor från tjetjenien samt centralasien? Det går bra nu, haha .

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-taktiken-for-att--locka-migranter-till-kriget/

Citat:
På immigrationskontoren försöker personal som talar tadzjikiska och uzbekiska rutinmässigt rekrytera migranter
Citera
2023-05-09, 07:22
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Ni på högersidan som suger putins d*se, vad säger ni om att han försöker svämma över Ukraina och därmed Europa med en massa obildade muslimer iform utav apor från tjejtjenien samt centralasien? Det går bra nu, haha .

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-taktiken-for-att--locka-migranter-till-kriget/

Fortsätter han och Lukasjenko sitt hopplösa Hybridkrig?
Sparka alla ens lätt misstänkta Rysstroll från migrationsverket och utvisa illegalisterna dom försöker få in.

EDIT: Ok, det är hur Putin försöker få in kanonmat från Sovjets restprodukter, haha, fan va desperat han är den lille psykopaten.

Alla Centralasiater som läser här; ni är egna Suveräna länder, asen i Moskva har inget att säga till om längre, offra INTE era liv för Putin, han skiter högaktningsfullt i allt utom sitt Ego.
Senast redigerad av platyzma 2023-05-09 kl. 07:31.
Citera
2023-05-09, 07:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssland firar sin vana trogen segerdagen genom att terrorisera civila i det suveräna grannlandet Ukraina. En ny missilattack ifrån avskrädet.

Men till all lycka så suger ryssen mer och mer för varje dag som går. Ukraina sköt ner 23/25 missiler. Inte mycket som kommer igenom UAFs luftförsvar mera för orcherna.
Citera
2023-05-09, 07:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Hur många äkta fordon/vapensystem tillverkade detta årtusende kommer Ryssen skrapa ihop, eller blir hela paraden en Potemkinkuliss?
De har säkert mycket modern utrustning kvar. Ukraina har inte slagit ut många T-90 och inte en enda modern T-14. Problemet för ryssarna är att om de genomför en stor parad med mycket militärmateriel i Moskva, så är det ett ypperligt tillfälle för Ukraina att starta sin våroffensiv. Det blir både pinsamt för ryssarna att de blir anfallna mitt under paraden, plus att det tar tid att få ner materielen igen till Ukraina. Därför tror jag inte på några stora militärparader någonstans i Ryssland idag.
Citera
2023-05-09, 07:46
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, VAD 84% utav ryska befolkningen säger med sitt röstande är - Det spelar ändå ingen roll, så jag gör som mina mor och farföräldrar och håller käften om allt som skulle kunna få mig fängslad eller eftersökt.

Det svagaste mest indoktrinerat usla folket i världen. Har inget som helst att göra med deras medhåll eller omtyckande utav någon statschef det. De är bara fega as som de flesta andra slaver. Underdåniga och alltid redo att skylla på någon annan när det går snett. Historien talar alltid sanning och framförallt om den återupprepar sig om och om och om igen. 84% hahaahahaha. Jo som att fråga torskarna på rensbandet om de vill tillbaks till havet....84% säger DA!....14% säger....vet inte...2% säger inte ett skit för SFB har redan knackat på deras dörr. Välkommen till 1969.

EDIT - Är man så jävla inbilk och korkad att man tror på de siffrorna och DESSUTOM menar på att det är enkelt att se genom en googling på Wikipedia så skall man fantamig ha ett utvisningsbeslut rakt i näven inom högst 4 timmar. "Kritisk" säger du....för helvete människa....ut och res med dig och tro inte att världen någonsin varit eller kommer bli en spegelbild utav det serbiska samhället
Bra sagt, rätt och riktigt. Har man varit i Ryzzland så vet man hur slipstenen dras där.
Citera
2023-05-09, 07:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Jag vill ju se paraden. Jag skrev i en tidigare post att jag hade sett paraden, 2022, på Sky News - men när jag tänker efter, så tror jag att streamen var på den engelska tidningen Daily Telegraphs hemsida.

Jag lägger in länk om jag hittar något bra. Telegraph hade simultantolk som översatte Putins tal. Paraden sätter sig i rörelse klockan 9.00 (CEST), men Putin ska gå från sitt kontor lite tidigare.

Vad som finns tillgängligt nu är en helt rå och okommenterad stream på tjänsten "Just As It Is".

Om någon har en bra länk så kan den väl postas här i tråden?

Preliminär länk:
https://www.youtube.com/live/0QkX-vjUKi4?feature=share
Citera
2023-05-09, 07:56
Medlem
Gator avstängda i Moskva idag 9/5-23
https://goo.gl/maps/Z4gw9ogkXzBTXMxj6
Citera
2023-05-09, 08:11
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Sverige importerade rysk gas för 328 miljoner kronor i jan-feb. Förra året importerade man under hela året rysk gas för 650 miljoner kronor. Vi är beroende av den. Politikerna snackar om sanktioner, men i bakgrunden har handeln fortsatt. Vilka ska ersätta ryssland till ett rimligt pris? Saudi arabien köper rysk olja och säljer sedan vidare till ett högre pris. Venezuela är ochså sanktionerat. Afrika är pro ryskt. Var ska den enorma mängden gas komma ifrån?
Sveriges import från Ryssland har minskat med mer än 90%.
Citera
2023-05-09, 08:18
Medlem
Jag aldrig varit med om att det sprids så mycket lögner under ett krig. Så var det ju inte när amerikanerna invaderade Irak, bortsett från Baghdad Bob. Den enda lögnen under Irak-kriget var ju den om massförstörelsevapen, men nu i Ukraina så strösslas det med fakenews.
Citera
2023-05-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De har säkert mycket modern utrustning kvar. Ukraina har inte slagit ut många T-90 och inte en enda modern T-14. Problemet för ryssarna är att om de genomför en stor parad med mycket militärmateriel i Moskva, så är det ett ypperligt tillfälle för Ukraina att starta sin våroffensiv. Det blir både pinsamt för ryssarna att de blir anfallna mitt under paraden, plus att det tar tid att få ner materielen igen till Ukraina. Därför tror jag inte på några stora militärparader någonstans i Ryssland idag.

Mkt modärnt enligt rysk standard?
Man har säkert dlagit ut dom T-90 som använts.
T-14 har dom väll 5-10 st av. Hur många av dom fungerar?
Citera
2023-05-09, 08:38
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag aldrig varit med om att det sprids så mycket lögner under ett krig. Så var det ju inte när amerikanerna invaderade Irak, bortsett från Baghdad Bob. Den enda lögnen under Irak-kriget var ju den om massförstörelsevapen, men nu i Ukraina så strösslas det med fakenews.
Så det blir när internet och sociala medier är större än någonsin och alla idioter får en megafon, tyvärr.
Citera
2023-05-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma

Kommer Ukraina försöka plocka honom (givetvis kommer dom det, men idag i samband med paraden)?

Tvivlar på att Ukraina har intresse av att bli av med Putin på det sättet.
Det enda dom ville uppnå är att vilken galning som helst kommer att bli accepterat som nästa president. -En galning som kräver kärnvapen som hämnd och som får ett rungande ja i Duman.
Rysslands beteende handlar inte om Putin,-det handlar om Ryssland.
Putin gör bara det det som Ryssland alltid har velat, så att bli av med honom hjälper ingenting.
Senast redigerad av emtor 2023-05-09 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in