2023-05-09, 08:41
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, förändringar i Bakhmut som inte får publiceras än på grund av den fördröjning av information som är påbjudet av Ukraina.

Citat:
09.05.2023 uppdateringen. Turistledarens manuskript för hans tal under dagen måste nog ändras efter nattens misslyckade missilattacker. Nedskjutningen av alla sända raketer över Kyiv var pricken över i:et. Om vi ser vad som hänt kronologiskt så har vi först nedskjutningen av Kinzalraketen följt av nedskjutningen av alla 35 iranska drönarna och så i natt, nedskjutningen av alla missilerna.
Hans elände fortsätter i Bakhmut och Avdiivka, fast man använt tonvis av förbjudna vapen, sänt våg efter våg av kanonmat så har man ännu inte lyckats ta Bakhmut eller ringa in Avdiivka, tvärtemot så har de våra gjort motattacker.
Även turisternas evakuering i Kherson Oblast och Zaporizhzhia minskar hans trovärdighet, även bland hans egna landsmän.
Turisternas vloggare har ju gått ut med att vår offensiv kommer att ske i Zaporizhzhia och syd om staden Kherson m.h.a. marinen och landstigningstrupperna.
Att försöka hålla ett segertal, eller ett tal som lovar seger, blir nog inte lätt under dessa omständigheter.
Det har skett vissa förändringar i Bakhmut som ännu inte får publiceras så jag refererar vad som hänt lite tidigare. Då kan konstaterats att frontlinjen sträcker sig över Vyzvolytel Donbasu, Chaikovskoho och Robochy gatan (intresserade kan se dessa gator i google map). Målet för turisterna är att få ett fotfäste i höghusområdet. Turisterna har blivit materiellt sett mycket svagare men de kompenserar detta med en mänsklig massa. Deras förluster är enorma, det ligger köttberg överallt som väntar på kyltransport.
I Avdiivka har inget nytt skett.
Kan vi då vänta oss nya missilangrepp under dagen? Jag tror det inte.
Så har jag en vädjan till er. För att vi skall få mera resurser till att editera och få in svensk text till mina intervjuvideon så ber jag er prenumirera på vår youtub kanal @NonGrataMedia. När vi får 1000 följare kommer vi in i reklamprogramet som ger oss de medel vi behöver.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-05-09, 08:52
Medlem
Ken Drydens avatar
Sky News sänder live!

https://www.youtube.com/watch?v=4tC5HIgG3gk
Citera
2023-05-09, 08:52
Medlem
Telefons avatar
Paraden sänds live här: https://www.youtube.com/watch?v=bAhtGOjJ_FE
Citera
2023-05-09, 08:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Paraden sänds live här: https://www.youtube.com/watch?v=bAhtGOjJ_FE

Flottan verkar ha fått nya uniformer under Putin. Ända sedan tsartiden har ryska sjömän alltid burit svarta uniformer, men nu ser de mörkblå ut i linje med engelsmännens och fransmännens.
Citera
2023-05-09, 08:56
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Flottan verkar ha fått nya uniformer under Putin. Ända sedan tsartiden har ryska sjömän alltid burit svarta uniformer, men nu ser de mörkblå ut i linje med engelsmännens och fransmännens.

Ja, se på tusan.

Nu dyker Putin upp också.
Citera
2023-05-09, 08:59
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Ja, se på tusan.

Nu dyker Putin upp också.

Moskvagarnisonens kommendant i sin bil. Han ska nu hämta försvarminister Sjojgu i Kreml och sedan ska de åka i varsin bil framför hedersläktaren. Förut så så satt dessa dignitärer till häst, men det klarar de inte längre.
Citera
2023-05-09, 09:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Preobrazjenskijregementet är fanvakt. Gardet är en återupplivning av Tsarrysslands Kremlvakt.
Citera
2023-05-09, 09:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Det är frestande att skriva om WWII dessa dagar (8-9/5), men det är inte trådens ämne.

/Mod
Citera
2023-05-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vad är egentligen din inställning i detta? Ryssarna är mordiska fascistiska dödsgalningar som inte går att stoppa utan förlust av egna liv då de helt saknar respekt för människoliv, så därför ska den som blir anfallen bara lägga sig platt och låta de mordiska fascistiska dödsgalningarna ta över?

Vad tror du händer då? Kommer ryssarna sluta anfalla sina grannar, när de ser att de lyckas? Kommer de sluta döda och mörda människor i andra länder? Bara de får göra vad de vill i Ukraina? Tror du på det själv?

Menade bara att minimera ukrainska dödsoffer per kvadratmeter.

1 kvadratmeter är inte värd 1 miljon människor.

Den kanske är värd 1000 människor om den är lång och helt av finaste guld och ädelstenar.

Är en grusplan med ruiner värda hundratals om inte tusentals liv? Om det man får tbx är att fucka ryssarnas firande. INGET annat
Citera
2023-05-09, 09:10
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det bara inte går. Han måste vara på röda torget som jag ser det.

Finns ju säkert topp-generaler och topp-politiker som är på plats. Men ingen Putin ? Hur kommer snacket att gå då bland eliten, och folket som ser det hela på tv ? Samma folk som har släkt/bekanta vid själva fronten ! Samma folk (och elit) som fick lära sig att Stalin blev kvar i Moskva, trots att tyskarna bara var 15 kilometer utanför..

"Chicken" är bara förnamnet på det hela, och Putin skulle nog tappa en hel del prestige med att fega ut. Han kommer en stund, det är jag säker på. Han har inte råd med att utebli.

(t.o.m Hitler visade upp sig på sin födelsedag 20 april 1945, hälsande på sitt hitlerjugend)

Han kommer skicka en dubbelgångare som får agera i hans ställe. Något större firande i Ryssland blir det inte. Dock kommer man paradera som man alltid gjort och visa upp sina "wunderwaffen"
Citera
2023-05-09, 09:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag skulle vilja veta mer om vilka fordon och vapensystem som ingår i år. Finns det någon lista?
Citera
2023-05-09, 09:34
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag skulle vilja veta mer om vilka fordon och vapensystem som ingår i år. Finns det någon lista?

Fordonen kommer efter att en hel radda kadettskolor marscherat förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in