Citat:
Jag kan inte låta bli och tycka synd om Michael Collins. Han fick inte följa med och landa på månen 1969. Han fick stanna kvar däruppe och åka varv efter varv runt månen. Men det värsta är ju att han inte minns. Han sa: "Jag minns inte att jag såg något alls." På frågan om han såg något speciellt, som till exempel stjärnor. Efter han sagt att han inte minns. Så rycker Neil Armstrong till och kollar på Michael Collins precis som han tänker "Jävla idiotjävel håll käften". Vad kan det handlat om? Somnade Michael Collins däruppe? Sova på jobbet är ju inte populärt och göra. Han hade en sak och göra. Sitta där uppe och ... ja inte vet jag. Men sova skulle han väl inte göra? Konstigt att inte minnas. Satt och sov och drömde kanske att även han skuttade omkring där på månen.
Och när man hör uttalandet från Neil Armstrong att det här var “The beginning of a new age” Så tänker man att det mer var The end of the beginning. För trots att det är så otroligt mycket billigare idag att åka till månen så är det ingen som får "arslena ur vagnen" som man brukar säga. Mycket snack och liten verkstad är vad NASA sysslar med idag. Deras propaganda filmer är sämre än dagens Sci-fi filmer från Hollywood. Och även dom är ganska dåliga många av dom.
https://www.youtube.com/watch?v=Xd1yBWsLsyQ
"Kommer inte ihåg"
I det här klippet ser det ut som sändningen bryts direkt efter Michael Collins säger att han inte minns något alls.. Hade vart roligt. Men så var det inte.
Och när man hör uttalandet från Neil Armstrong att det här var “The beginning of a new age” Så tänker man att det mer var The end of the beginning. För trots att det är så otroligt mycket billigare idag att åka till månen så är det ingen som får "arslena ur vagnen" som man brukar säga. Mycket snack och liten verkstad är vad NASA sysslar med idag. Deras propaganda filmer är sämre än dagens Sci-fi filmer från Hollywood. Och även dom är ganska dåliga många av dom.
https://www.youtube.com/watch?v=Xd1yBWsLsyQ
"Kommer inte ihåg"
I det här klippet ser det ut som sändningen bryts direkt efter Michael Collins säger att han inte minns något alls.. Hade vart roligt. Men så var det inte.
Jag får intrycket att han menar att han inte såg några stjärnor, inte att han skulle ha glömt något. Vilket inte förvånar. Han hade saker i kapseln att göra. Enda chansen borde vara om man tittar ut om kapseln inte befinner sig solbelysning. Men en försvårande sak här borde vara att insidan av kapseln har belysning

När varje gram och millimeter räknas i en raket där balans, vikt, bränsle mm kalkyleras hypernoggrant.