Citat:
Ursprungligen postat av
Alwanotch911
Vadå händer efter döden... Om du definierar livet och medvetandet som existensen så kommer du aldrig komma till en tid där existensen inte längre existerar. Livet är allt du har och allt som finns. Det finns ingenting annat mer än som en abstrakt tanke i ditt sinne. Döden finns inte.
Finns din kropp och ditt medvetande som ett substantiv, adjektiv eller ett verb? Finns tex din egen hand i frånvaro av att du på något sätt upplever den? Finns livet i frånvaro av att du på något sätt upplever det? Jag påstå nej.
Sen kan man fråga sig varför finns existens istället för inget.
Går inte att komma ifrån det konstiga, även om ni alla har era teorier som ni tror benhårt på.
Hoppas nån vet vad jag menar. Det är lätt hänt att man sitter och filosoferar/gör mental gymnastik men sen missar man hur konstigt allt egentligen är.
Varför ska man överhuvudtaget ens behöva filosofera.
Typ såhär:
*Sitter och filosoferar hårt*
Men sen tänker man: "Varför i helvete ska jag ens behöva sitta och filosofera? Hur är det ens möjligt att jag kan filosofera? Jag kunde väl lika gärna kunna vara död nu och vara okapabel att filosofera? Oavsett vad svaret är så är det konstigt."