2023-05-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Haha precis. Personer som på riktigt är övertygade om att musiken är inne i radioapparaten är ju per definition sinnessjuka.
Japp, och den som tror har är sina tankar som sprìds på forumet är lika förvirrad.

Det finns imaginära tankar som ingen sett och så finns det det som inte går att beskriva då det är Allt och Inget.

Tusentals har tappat identifieringen med sina tankar och lever som vanligt i ett hav av direkt, full, enastående Varande där allt är sig likt utom skuld och plikt för du har alltid gjort ditt bästa, just då så fråga ingen.

Inga dömande tankar här, där tankar bara kommer ett ögonblick för att gå igen. Bara de praktiska stannar som att handla och köra bil med vilkorslös kärlek.

Själklart inget att vara rädd för då du besöker en stund varje natt och när du inte tänker under dagen.

Rädslan är att tappa kontrollen över ditt framtida super liv som bara är en regnbåge som försvann.

Det här ämnet är lika enkelt som när barn gråter och vinden blåser men pga att ingen kan kontrollera rollerna, sina skriverier, så blir det blabla som sķapelsen som aldrig får nog.

AI står på kö att köra runt i tankarna medan Allt och Inget, det absoluta, evigheten, gud, ingen gud, livet trampar på i "Ingen Mans Land" med Non - Dualty lika meningslöst som allt annat.

Ord som medvetande och död saknar helt mening då ingen finns som står utanför och kan berätta om dessa hemligheten. Nära döden skjuter ingen hare.

Vetenskapen anser sjäv att den kört fast i sin döfödda bubbla om att kontrollera det outgrundliga som visas på Livets skärm, din dag.

Jag gillar Buddha m.fl och alla som insett att livet är som en tom påse enligt Tage D.

Bara mina meningslösa tankar om ingenting, inget att förstå och det uppenbarar sig när det är din tur.

Därmed inte sagt att det är fel att lida, snarare är porten mer öppen för dessa om de släpper taget, dvs tappar sina menlösa tankar.

Dock finns inget tag att släppa då allt bara är en dröm av ingen verklig person som jaget tycker det är.

Bara en sån du tyckte du var under nattens drömfas i dualitetens rike. Vart tog det vägen?

Det verkliga Livet är gömt i Non-duality och här finns inga portar, öppet 24/7 och fridfullt redan i mammas mage innan du blev "programmerad".

Att tro du är en egen individ historia med fri vilja att hitta hem igen....
Vilken Blåsning och vilken söt historia om Non - Duality som betyder "inte två"!

Sorry, den blev långt igen!

Äntligen luktar det mat som är meninsfullt för kroppen och håller döden borta men inuti kroppen bor bara sensationer som tillhör ingen och vara eller inte vara får Hamlet lösa.

Go kväll alla tappra EGO-TANKE försvarare och andra fria tankar.
Senast redigerad av shivashambo 2023-05-17 kl. 14:10.
Citera
2023-05-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Det är vad jag tror iallafall, att döden innebär en förintelse av ens existens. Döden är ingenting för mig.
Var kommer döden in i din logiska motsägelse?

Det som inte är fött kan inte heller dö är min enkla tanke!
Idag visar vetenskapen att allt är tomt och det finns ingen logisk dualitet.

Drömmar är inte verkliga, kroppar kommer och går, det som är verkligt är det som alltid finns och kan kallas för Allt eller Inget men att vara tyst är nog bäst, säger jag haha.

Buddha lobbade för Inget, inte ens ett tempel medan Jesus lobbade för Kärlek, dvs Allt och du delar med dej av fisken. Båda uttrycker det som inte kan sägas med ord.

Finns ingen som är medveten, bara ett tomt ord. Puzzlet är löst och döden får du vänta på som alla andra som vill se in i en framtid som inte finns mer än i dina tomma tankar.Osäkert, spännande, jo man tackar!

Sök svar på det, där logiska tankar inte når och du blir frustrerad, lider då inga svar finns mer än nya frågor osv ...

Ren galenskap men varken ditt eller mitt fel. Skall någon anklagas så är det Livet men var lämnar jag in stämningen.
Hopplöst fall. Väst får nog och tron segrar, dvs tar emot dina pengar och land du tog från andra.

Rätt eller fel finns inte, bara det som sker finns så att säga men bara för Alla och Ingen. Go kväll och drömmen hoppar vidare av egen kraft innan den slocknar. Vi får se eller inte.
Senast redigerad av shivashambo 2023-05-17 kl. 16:17.
Citera
2023-05-17, 20:50
Medlem
F.Hansens avatar
Jo det är konstigt när man inser vad medvetandet faktiskt är.

Att man får uppleva existensen här och nu i en förhoppningsvis ung och stark kropp. Det är yeah om något.

Det roliga är att det säkerligen finns människor som lever ett helt liv utan att inse hur fantastiskt medvetandet, att vara medveten faktiskt är.
Citera
2023-05-17, 20:52
Moderator
Psilosophers avatar
Topic är alltså medvetandets märklighet och inte generella funderingar kring livet, redogörelser för personliga livsval, tankar om/rädsla inför döden, eller NDE's. Ställ käpphästarna i farstun tack. Off topic raderat.

/Moderator
Senast redigerad av Psilosopher 2023-05-17 kl. 21:05.
Citera
2023-05-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Topic är alltså medvetandets märklighet och inte generella funderingar kring livet, redogörelser för personliga livsval, tankar om/rädsla inför döden, eller NDE's. Ställ käpphästarna i farstun tack. Off topic raderat.

/Moderator
Medverandet är vad det är och ingen kan lyfta sig själv i håret. Medvetandet behöver en yttre hjärna som säger att det är märkligt.

Frågan reduceras därmed till huruvida det finns utomstående kroppar som kan analysera medvetandet eller är alla kroppar bara en illusion som tillhör Allt och Inget, Gud, Medvetandet, Skapelsen, Livet där alla individer ingår och Sanningen befriar, tack o lov.

Enstaka, ensamma, besvikna trånande individer ingår som en illusion, Magic Superman lika verklig som nattens drömmar.

Att säga att det bara finns medvetande är ok, men om det är märkligt, i förhållande till vadå, vem anser det? En individ som tror sig vara utanför medvetandet eller säger Medvetandet att det är märkligt?

Det är märkligt att hålla fast i Splittra&Erövra som bara levererar lidande, stort som smått, anser jag. Endast en sammandragning, klump i magen kommer då antagandet att du är ensam, har kontroll, inte är sant.

Allt väl och gott i sanningen utan ansikte. Bara Allt finns utan motsats är min tro!

Ett tafatt nytt försök med tomma ord från tomhetens apostel på hal is. Inget pekande mot det som inte finns, bara tankar som kommer för att gå igen och de som stannar håller inte ens vatten.

Jag vet inget utanför hjärnans projektioner som är tomma och likväl kommer meningar ut. Hm, märkligt från ett märkligt liv med nya märkliga saker och märkliga människor.

Finns något som inte är märkligt i dualismens rike? Allt i Medvetandet tycks märkligt enligt mina dualistiska tankar. Naken utan tankar ... frid. Konstigt, jovars för tankarna ogillar tomhet då de bir oviktiga, arbetslösa utan ersättning från Tomten!
Senast redigerad av shivashambo 2023-05-18 kl. 09:42.
Citera
2023-05-21, 18:27
Medlem
Kommer vi någonsin förstå hur medvetande och inre liv skapas av hjärnan? Jag kan inte ens föreställa mig hur en sådan förklaring skulle se ut. Hur kan informationsbearbetning av sinnena generera mentala upplevelser hos oss? Jag undrar om vi helt enkelt är för dumma för att begripa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in