2023-05-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Men allvarligt- vilken sten har ni alla krupit fram ifrån, små rädda kryp, osäkra och oroliga?

Detta är alltså representanter för den nutida svenska människan, en människosort jag antar att ni ser som nåt alldeles speciellt.

Hur blir ett samhälle där man låter rädslor och okunskap styra? Man ser ofta exempel på hur diverse andra "kulturer" fördöms på detta forum, exempelvis är det ett evigt tjat om balkongflygningar, hedersbrott, klanmentalitet och så snart en kvinna våldtagits eller mördats är det givet för flashbacks hjärntrust att det måste vara en utlänning som ligger bakom, säkert svartmuskig som ett troll. Intressant nog är det exakt den typen av rädslor, okunskap och önskan om kontroll som ligger bakom det ni ogillar med diverse "kulturer" och religioner.

Så, kan vi inte bredda diskussionen lite, istället för att som en skock får bräka samma sak sida upp och ner i olika tonlägen? Ni är rädda för det främmande, det ni inte förstår och inte förmår eller ids ta reda på fakta om, det är uppenbart. Den lille enfaldige, pryde och hämmade Åkesson är en obegriplig förebild med sin inskränkthet, så försök inte lura mig att någon av er på riktigt tycker att han gjorde bra ifrån sig i den aktuella intervjun där han rabblar ett artistnamn tusen gånger på ett otroligt enerverande sätt.

Var går gränsen för vad som kan vara läskigt för er? Dragqueens är tydligen rena skräcken, ni tror att de är sexuellt perverterade hela bunten, vulgära och usch. Sen då? Vad eller vilka mer är så skrämmande att det borde förbjudas? Kvinnor med slampig stil, tex., är ju inte så långt från dragqueens alla gånger. Får en sån kvinna läsa sagor för barn, eller kan det vara skadligt för de små att se svällande byst, kortkorta kjolar, lösfransar och lackstövlar rent generellt, tänker ni? Paljetter och pråliga kläder- borde det förbjudas på platser där barn kan vistas? Lösnaglar??

Borde inte alla kvinnor egentligen skyla sig med huckle och sjalar, så att vi slipper riskera att bli sexuellt påverkade av deras syndfullhet? Kanske borde extra syndfulla kvinnor stenas på torget, eller låsas in? Samma sak givetvis även för de läskiga transvestiterna, som envisas med att anspela på kvinnlighet!

Ett tips till flashbackskillarna: det finns en hel del länder där det redan funkar såhär. Varför inte göra ett studiebesök?

Eftersom det verkar föreligga en skriande brist på verklig kunskap om hur saker förhåller sig på riktigt, kan jag inte låta bli att upplysa om att barn föds oskyldiga. Barn i sagoläsarålder har mycket ringa uppfattning om sexualitet. En dragqueen uppfattas av ett barn mest som nån med skojiga, eller kanske fina, kläder. Lite som en clown, Lisebergskaninen, en artist i Melodifestivalen, eller som en Barbiedocka de har. Barn ser glittret och färgerna och tycker det är roligt när nån läser för dem. Längre än så tänker inte barn. Att Åkesson, som själv har ett barn, saknar den förståelsen, är generande och korkat.
Genomförs dessa sagostunder i t.ex. Rinkeby?
Citera
2023-05-09, 00:26
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Jag har två namn. Herr Hermann läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, SS-Sturmbannführer Hermann von Schlakthof, när jag gör vuxenevenemang där jag hyllar Hitler och pratar om rashygien.

Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill, även iklädd SS uniform.
Senast redigerad av anotherpieceofmeat 2023-05-09 kl. 00:31.
Citera
2023-05-09, 00:46
Medlem
Citat:
Eftersom det verkar föreligga en skriande brist på verklig kunskap om hur saker förhåller sig på riktigt, kan jag inte låta bli att upplysa om att barn föds oskyldiga. Barn i sagoläsarålder har mycket ringa uppfattning om sexualitet. En dragqueen uppfattas av ett barn mest som nån med skojiga, eller kanske fina, kläder. Lite som en clown, Lisebergskaninen, en artist i Melodifestivalen, eller som en Barbiedocka de har. Barn ser glittret och färgerna och tycker det är roligt när nån läser för dem. Längre än så tänker inte barn. Att Åkesson, som själv har ett barn, saknar den förståelsen, är generande och korkat.
Barn föds oskyldiga, skriver du. Barn i den åldern är långt ifrån nyfödda och har utvecklats till vad som anses vara mer individuella individer. Den utveckligen har framför allt formats av externa intryck. Du har tydligt redogjort att du besitter en fördummad och verklighetsfrånvänd uppfattning av hur tidig mänsklig utveckling sker. Redogör nu istället för hur det har påverkat dig negativt att din lärare, istället för en självutnämnd skamlös vinhora, läste sagor för dig och dina klasskamrater?

Du skriver även att ”barn tycker det är roligt när någon läser för dem”. Det är ju just därför sagoberättande redan har en stor roll och är en del av läroplanen under de begynnande skolåren. Men enligt dig behöver de ytterligare sagoberättande, men inte med läraren, utan med någon som eleverna uppfattar som en clown? Det låter hittills som en bransch för dig.

Utan att själv bli generad över din naivitet och istället tänka steget längre skriver du ”längre än så tänker inte barn”. Efter ett sådant inkompetent uttalande får vi som utgör resten av samhället hoppas att du varken jobbar med barn eller har försatt/försätter dig i en situation som ensamstående förälder. Vidare är det alltså inte speciellt imponerande och inte heller givande för diskussionen när du endast utgår ifrån vad du anser vara hjärnaktivitet istället för att visa på att du har grundläggande kunskaper om hur hjärnan fungerar. Tipset är alltså tänka först; skriva sen, inte tänka lite; skriva mycket.

Om dina enda argument för är att det är nytt, hippt och vågande; inte medför eller riskerar att medföra negativa konsekvenser; samt inte är osmakligt i sitt sammanhang i skolmiljö kanske det blir tufft för dig att bemöta den breda fakta som finns tillgänglig kring barns uppfattningsförmåga och tolkningar av externa intryck.
Citera
2023-05-09, 01:16
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Det ska förstås inte gå skattepengar till någon som "jobbar" med att läsa sagor. Vill man höra sånt kan man gott betala inträdesbiljetten själv.

Detta inkluderar även sagorna som berättas dagtid på P1.

Om sagoberättaren är utklädd till det motsatta könet eller ett troll är ointressant. En transa gör barn lika lite till transor som troll gör barn till internettroll. Ni högervridna som tror att miljön påverkar så djupt har genast medgett er tro på lysenkoism.

Och Nej. Att dra in skattefinansieringen betyder inte att företeelsen förbjuds eller försvinner. Det som händer är att friheten att välja blir rådande och, ja, just det, ni vänstervridna tror inte på den. Ni tror istället att tvång är det enda sättet att få något gjort.

Så då frågar jag, vad är det som gör drag story hour så viktigt att man måste tvinga folk?
Citera
2023-05-09, 01:21
Medlem
Ja, jättehemskt. Otroligt traumatiskt för barnen.

Folk är verkligen bottenlöst dumma nuförtiden. Angreppspunkten här är förstås inte transorna (jag känner inte till ett enda svenskt fall där en sagoläsande drag queen utövat pedofili) - man måste vara en riktig inbiten jesusknullare för att köra den linjen (är det ryssarna som dragit igång även denna kampanj?); för oss andra är det ungefär lika dramatiskt och uppseendeväckande som ett sentida uppträdande av Bob Dylan - utan public services existensberättigande.
Citera
2023-05-09, 01:31
Medlem
Citat:
Men allvarligt- vilken sten har ni alla krupit fram ifrån, små rädda kryp, osäkra och oroliga?

Detta är alltså representanter för den nutida svenska människan, en människosort jag antar att ni ser som nåt alldeles speciellt.

Hur blir ett samhälle där man låter rädslor och okunskap styra? Man ser ofta exempel på hur diverse andra "kulturer" fördöms på detta forum, exempelvis är det ett evigt tjat om balkongflygningar, hedersbrott, klanmentalitet och så snart en kvinna våldtagits eller mördats är det givet för flashbacks hjärntrust att det måste vara en utlänning som ligger bakom, säkert svartmuskig som ett troll. Intressant nog är det exakt den typen av rädslor, okunskap och önskan om kontroll som ligger bakom det ni ogillar med diverse "kulturer" och religioner.

Så, kan vi inte bredda diskussionen lite, istället för att som en skock får bräka samma sak sida upp och ner i olika tonlägen? Ni är rädda för det främmande, det ni inte förstår och inte förmår eller ids ta reda på fakta om, det är uppenbart. Den lille enfaldige, pryde och hämmade Åkesson är en obegriplig förebild med sin inskränkthet, så försök inte lura mig att någon av er på riktigt tycker att han gjorde bra ifrån sig i den aktuella intervjun där han rabblar ett artistnamn tusen gånger på ett otroligt enerverande sätt.

Var går gränsen för vad som kan vara läskigt för er? Dragqueens är tydligen rena skräcken, ni tror att de är sexuellt perverterade hela bunten, vulgära och usch. Sen då? Vad eller vilka mer är så skrämmande att det borde förbjudas? Kvinnor med slampig stil, tex., är ju inte så långt från dragqueens alla gånger. Får en sån kvinna läsa sagor för barn, eller kan det vara skadligt för de små att se svällande byst, kortkorta kjolar, lösfransar och lackstövlar rent generellt, tänker ni? Paljetter och pråliga kläder- borde det förbjudas på platser där barn kan vistas? Lösnaglar??

Borde inte alla kvinnor egentligen skyla sig med huckle och sjalar, så att vi slipper riskera att bli sexuellt påverkade av deras syndfullhet? Kanske borde extra syndfulla kvinnor stenas på torget, eller låsas in? Samma sak givetvis även för de läskiga transvestiterna, som envisas med att anspela på kvinnlighet!

Ett tips till flashbackskillarna: det finns en hel del länder där det redan funkar såhär. Varför inte göra ett studiebesök?

Drag queens blev uppseendeväckande först när den amerikanska högern förstod att man kunde göra en grej av fenomenet. 2019 brydde sig ingen. Tricket är att peka på nåt utstickande, koppla samman det med sånt alla är överens om är jättehemskt (pedofili) och utmåla det som ett stort hot. På 80-talet var det hårdrocken, i dag är det sagoläsande drag queens. Idiocracy fast på riktigt. Är det dricksvattnet?
Citera
2023-05-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Ja, jättehemskt. Otroligt traumatiskt för barnen.

Folk är verkligen bottenlöst dumma nuförtiden. Angreppspunkten här är förstås inte transorna (jag känner inte till ett enda svenskt fall där en sagoläsande drag queen utövat pedofili) - man måste vara en riktig inbiten jesusknullare för att köra den linjen (är det ryssarna som dragit igång även denna kampanj?); för oss andra är det ungefär lika dramatiskt och uppseendeväckande som ett sentida uppträdande av Bob Dylan - utan public services existensberättigande.
Nu vet jag inte men antar att RFSL är inblandade i detta på något vis?

https://www.varldenidag.se/nyheter/rfsl-har-lang-historia-av-barnovergrepp/repsgC!BXpz8CEOSC1Fealdqal4Q/

”Företrädare för RFSL har propagerat för pedofili sedan starten. Pedofilskandaler har kantat organisationen trots att RFSL i dag officiellt tar avstånd från pedofili och trots att personer som är dömda för sexualbrott inte längre får representera organisationen.

- 1983 skickade RFSL ett sexualpolitiskt uttalande till justitiedepartementet där man försvarade en positiv inställning till pedofili: ”Vem är förbrytaren? Pedofilen skänker ömhet och kärlek … Pedofilen är inte sjuk …” löd skrivelsen, som var undertecknad av ordförande Kjell Rindar, som invigningstalade på Pridefestivalen så sent som 2011.

[flera andra händelser]

- I februari 2015 fick RFSL:s ordförande i Halmstad ett fängelsestraff i fem år och sex månader för 27 fall av sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.”

RFSU var det visst men vafan, tomejto pedofilo..

https://www.varldenidag.se/nyheter/rfsu-bok-till-forskolor-uppror-manar-barn-till-sexuell-aktivitet/repwco!cry11WiVJ@MgNMksrTHI8w/

”I en annan passus i boken står det hur barn tar på sig själva med en förskollärare närvarande:
”Några barn pillar på sina snoppar eller snippor när de vilar. De tycker att det känns mysigt.”

Mvh skamlös rysk jesusknullare
Senast redigerad av dundersnyting 2023-05-09 kl. 01:49.
Citera
2023-05-09, 01:40
Medlem
Rastapunxs avatar
Eftersom alla är upprörda så får jag vara den sansade rösten och säga att det den vill är att röra upp känslor hos konservativa kräk som hatar allt med frihet.
Tycker det är kul att någon retar er och er åskådning.
Ni är så barnsliga som går på sånt här.
Citera
2023-05-09, 01:51
Medlem
Custom_mades avatar
Sjukt att så många tycker det är okej med medicinska experiment på barn...

Rena rama Nazityskland här numera...

Vad fan är det för fel i huvudet på er? Antar att ni som propagerar för detta är barnlösa sorgliga fanskap utan anknytning till världen...

Skämmas skall ni!
Citera
2023-05-09, 01:58
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Drag queens blev uppseendeväckande först när den amerikanska högern förstod att man kunde göra en grej av fenomenet. 2019 brydde sig ingen. Tricket är att peka på nåt utstickande, koppla samman det med sånt alla är överens om är jättehemskt (pedofili) och utmåla det som ett stort hot. På 80-talet var det hårdrocken, i dag är det sagoläsande drag queens. Idiocracy fast på riktigt. Är det dricksvattnet?
Alltid finns det något som får folket att hata i en annan riktning än makten.
Vi lever i idiocracyn på riktigt. Buy a ticket - take the ride.
Citera
2023-05-09, 02:04
Medlem
Tänk att jag trodde att det var förbjudet att sexualisera på och med barn? Varför ingriper inte polis och åklagare samt politiker, då förutom SD?
Citera
2023-05-09, 02:12
Medlem
När blev pedofili accepterar och är det C som drivit på om detta?

Hur lyckades pedofilerna få MSM på sin sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in