2023-05-08, 23:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hjälp mig förstå Instamus, nu när streamen är över så hittar jag den inte i flödet, hur klickar man? (på ett romantiskt plan?)

Jag förstår att tjejerna funnit varandra, den ene fick den andra att installera
en snygg nosring

https://www.instagram.com/tv/Cr_tabSqENX/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Byt till videoflödet.
Citera
2023-05-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon är entusiastisk Ida
Precis! Trevlig egenskap.
Citera
2023-05-08, 23:38
Medlem
obsessivelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tycker synd om Agust då hans medverkan känns genuin, medans frugan kändes negativ från första stund. Enda gången hon ser kärleksfull ut i ansiktet är när hon pratar om experterna. Dåligt matchat par än så länge.

Vette tusan om det är så synd om Agust, han gör det ju inte lättare för sig. Tänker att han kanske skulle kunnat backa en aning när Carro kommit med sina synpunkter, kanske att man kan ge och ta lite. Tycker faktiskt att han betedde sig orimligt genom att vilja bli ännu mer trotsig bara för att.
Tror han har tappat intresset.
Och jag är rätt säker på att han ganska lätt kommer kunna hitta tjej efter programmet. Tycker han verkar väldigt vettig i övrigt.
Citera
2023-05-08, 23:49
Medlem
Citat:
Men vad har du sett som gör att du tror att hon är högkänslig? Okänslig ser jag. Ska man inte vara superempatisk om man är högkänslig?

Och autistisk? Hon har väl inte svårt att läsa sociala koder eller liknande.

Jag ser det inte.

Nej, man behöver inte vara superempatisk om man är högkänslig. Högkänslighet handlar om en oförmåga att sålla intryck som gör att man behöver skärma av sig. När man gör det upplevs man ofta som introvert och oflexibel, saker behöver göras på ett visst sätt.

Det är bara en spekulation från min sida.
Citera
2023-05-09, 00:06
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag tror att hackandet är en bonus, men att hon också är en så kallad "högkänslig" (autistisk?) med låg stresströskel. Jag tror att hon blev rädd men passade på att pysa ut sin frustration över att hon inte gillar honom samtidigt.

Jag lider själv av högkänslighet och kan bara säga att jag skulle ha väldigt svårt (nu är jag dock kille och hetero) att bli tillsammans med en som Agust som gärna vill tänja på gränserna och göra det lite förbjudna. Jag skulle t.ex. själv bli jättestressad att gå över avspärrningarna som han gjorde i förra avsnittet och blir man stressad kan man lätt bli: helt blockerad som jag tror kan ha hänt henne när han öppnade bildörren.

Det är inte det att det är något fel på Agust men det är en fruktansvärt dålig matchning - en som honom är troligtvis det sista hon behöver och vill ha vilket hon troligtvis redan känner - och då distanserar hon sig. Frågan är dock om hon ens vet på ett ungefär vad hon vill ha och söker efter? Gissar utan att veta att hon är ganska vilsen i allt detta och har troligtvis känt sig rätt missförstådd genom livet med dålig självkänsla på köpet och allt detta blir bara helt fel.
Citera
2023-05-09, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Nej, man behöver inte vara superempatisk om man är högkänslig. Högkänslighet handlar om en oförmåga att sålla intryck som gör att man behöver skärma av sig. När man gör det upplevs man ofta som introvert och oflexibel, saker behöver göras på ett visst sätt.

Det är bara en spekulation från min sida.
Aha jag trodde det betydde överempatisk, vilket jag inte fick att stämma med Carro alls. Jag ser inte oförmågan att sålla intryck etc heller i henne, tycker hon är en rätt normal människa - om än ego och uppmärksamhetskrävande.
Citera
2023-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jag lider själv av högkänslighet och kan bara säga att jag skulle ha väldigt svårt (nu är jag dock kille och hetero) att bli tillsammans med en som Agust som gärna vill tänja på gränserna och göra det lite förbjudna. Jag skulle t.ex. själv bli jättestressad att gå över avspärrningarna som han gjorde i förra avsnittet och blir man stressad kan man lätt bli: helt blockerad som jag tror kan ha hänt henne när han öppnade bildörren.

Det är inte det att det är något fel på Agust men det är en fruktansvärt dålig matchning - en som honom är troligtvis det sista hon behöver och vill ha vilket hon troligtvis redan känner - och då distanserar hon sig. Frågan är dock om hon ens vet på ett ungefär vad hon vill ha och söker efter? Gissar utan att veta att hon är ganska vilsen i allt detta och har troligtvis känt sig rätt missförstådd genom livet med dålig självkänsla på köpet och allt detta blir bara helt fel.

Precis så som du beskriver dig själv kan det ligga till med Carro. Hennes reaktion efter att han öppnat dörren stod inte i proportion till det han gjort. Hon var ju skärrad på riktigt. Jag upplevde det inte som ren ilska även om hon var förbannad också (för att han var "skyldig" till det hon behövde uppleva.)

Bra analys av dig också!
Citera
2023-05-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det finns en objektiv sanning rörande skönhet och det är den som kulturstrateg hänvisar till på ett rätt osympatiskt sätt. Det är därför jag säger att man ska vara försiktig innan man beskriver vanliga människor som "vackra som sagoprinsessor" för man ger individer som kulturstrateg öppet mål att slå tillbaka mot dem.
Kulturstrateg och du ger knappt några objektiva omdömen. Att dessutom titulera Ida som den bästa genom all säsonger..
Citera
2023-05-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Hehehe!

Men eeexaktamundo!

Jag tror Agust var ärlig när han sa att detta beteendet triggar honom att utmana hennes nojiga ordningssinne ännu mer. Dörren var öppen 15 cm i två sekunder! Det är nog bäst att Agust kör framöver om det ens blir några mer resor ihop. Caroline ser ut som hon har PMS i hans närhet och ägglossning när hon umgås med andra. Finns inget relationsarbete i världen som kommer ändra anti-attraktionen.

Något av det sjukaste som finns i vårt samhälle är att det inte bara anses OK att ensamma kvinnor skaffar barn i en överbefolkad värld utan att det även uppmuntras och subventioneras av det allmänna! Det är en total red flag för mig att Stina blurpar ut sin egoistiska syn på barnalstring och nånting inom Fredrik förstår nog där också att han är ett medel, ett kärl för att uppnå familjemålet och att hans plats när målet är nått är att vara som ett litet barn som bara får finnas, men inte höras.

Lina är nog inte så svår att hantera egentligen fast hon gnäller och konstlar sig. Det är som när man blev ihopparad med klassens mest nevrotiska plugghäst i hemkunskapen och de freakar ur när du ska flippa pannkakor i luften. Det är bara för Alex att skratta bort det så de inser att det inte går att ändra på någon som gör något den trivs med. Kan hon inte ta det så är det extremt osexigt att vara så grälsjuk och småborgerlig. Alex gjorde ett stort misstag när han utgick ifrån att bara för att släktträffen gick bra så är allt mellan dem också bra, men han har inte förstått hur överprioriterat den yttre fasaden är för Lina.

Och vad är det med systrarna till deltagarna? De är ju långt snyggare, men de har såklart också haft det enklare på marknaden.

För Ida och Arvid känns det som Ida lärt sig köra Arvido-mobilen. Den höll på att bli sur och få motorstopp när den hade för hög växel i uppförsbacken, men Ida bara la in neutralen, rullade över guppet och anpassar farten till omständigheterna. Snyggt.
Agust är ett larvigt barn, vilken kvinna går igång på det? Att experten sade att de båda är väldigt sexuella i sina relationER, hur kan han ens få ligga, och med flertal? tar åratal för honom att "bygga" ett hus (kommer säkert inte ens bli klart) så han har dass, bor i något hippiekollektiv, klär sig i sjaviga 70-talskläder, hängslen och ful keps. Samt sådär klängig som den där rödskäggiga tjockisen var för någon säsong sedan. Usch.

Utseende har nästan aldrig med kvinnors framgång på dejtingmarknaden att göra, om de inte är allt för kräsna iaf. Av allehanda kvinnliga bekantskaper så har de alldagliga varit väl så framgångsrika i relationer. Har de inte varit det har det oftare bottnat i dålig självkänsla, dålig anknytning eller liknande.
Citera
2023-05-09, 00:29
Medlem
kulturstrategs avatar
Maxine ser helt demonbesatt ut förövrigt. Riktigt hemsk.

Ganska vanligt fenomen. Att kvinnor som ingår äktenskap med mesiga män får den där demonbesatta blicken efter ett tag.

*
Citera
2023-05-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är saker hon behöver läka innan hon ställer upp i ett sådant här experiment. Det är inte en partner som ska läka en, och en sån här extrem situation som GVFÖ kan ju bli en mardröm om man har så stora issues.

Ja och det intressanta är att hon älskade att han var så hjälpsam runt hennes sjukdom men avskydde när han sa att han har känslor för henne. Vad sökte hon egentligen, vårdare eller partner?

Alltså att hon har sjukt dåligt självförtroende kan vi nog slå fast, så det är snarare det som får henne att se ner på andra som är varma, glada, improviserar och vågar ta plats.

Absolut!
Citera
2023-05-09, 00:36
Medlem
Citat:
Aha jag trodde det betydde överempatisk, vilket jag inte fick att stämma med Carro alls. Jag ser inte oförmågan att sålla intryck etc heller i henne, tycker hon är en rätt normal människa - om än ego och uppmärksamhetskrävande.
De flesta människor är väl ego? Vem fan orkar vara överempatisk med hela världen? Hon är säkert empatisk med folk i sin närhet. Att hon jobbar med djur brukar vara bra tecken, sedan är det ofta deprimerade människor osv som söker sig till djur också, kan vara en faktor.

Högkänslig syns inte utanpå, lika lite som andra bostavkombinationer behöver göra det. Tycker själv det är en larvig "diagnos" (snarare personlighet) men känner igen mig i mycket av det som brukar beskrivas högkänsliga, att man tolkar in andras sinnesstämning, detaljer och överanalyserar. Kan störa mig på "jobbiga människor" väldigt mycket som stampar med fötterna, visslar och nynnar, hade aldrig tålt hippien agust med sitt påklistrade flin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in