2023-05-08, 23:16
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Oavsett vad man har för åsikt om kriget, Ukraina eller ryssland kvarstår bevisligen fakta att Putin är väldigt populär bland befolkningen.

Över 80 % (84%) stödjer honom.

Det är inte "ryzzpropaganda eller liknande. Lätt att googla själv o. man är kritisk.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dagensps.se/investerardygnet/populare-putin-gillar-ryssar-erovringskrig/&ved=2ahUKEwiouMCozub-AhUJ_SoKHWiuBEQQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw3KjO9kgLvu6jM kB8UvQA2J
Man kan undra varför inte mer.
De som inte har en chans att flytta har inget annat val än att stödja.
Ingen kan leva i ständig verklighetförnekelse med risken att bli misshandlad för en fel åsikt.
Citera
2023-05-08, 23:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Det verkar som Iskander-robotar redan avlossats på sina håll, precis som natten till den första maj. Bl.a. i Kharkov-regionen, samt återigen i Dniepropetrovsk + Zaporizizia.

På proryska konton sprids och retweetas en detaljerad "beskrivning" av upplägget inför den ukrainska motoffensiven, som påstås starta i natt eller i morgon. Om det är desinformation är det ju bara för UAF att tacka och ta emot, och det är det sannolikt.
Citera
2023-05-08, 23:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jo jag vet inte heller hur han skulle kunna komma undan med att inte dra nån visa eller två för sin befolkning denna dag. Inte omöjligt att det, som många redan nämnt, isf. blir skärmledes. Blir detta fallet så hoppas jag precis som en annan användare nyss skrev på att denna sändning blir föremål för nått kul hack!

Det bara inte går. Han måste vara på röda torget som jag ser det.

Finns ju säkert topp-generaler och topp-politiker som är på plats. Men ingen Putin ? Hur kommer snacket att gå då bland eliten, och folket som ser det hela på tv ? Samma folk som har släkt/bekanta vid själva fronten ! Samma folk (och elit) som fick lära sig att Stalin blev kvar i Moskva, trots att tyskarna bara var 15 kilometer utanför..

"Chicken" är bara förnamnet på det hela, och Putin skulle nog tappa en hel del prestige med att fega ut. Han kommer en stund, det är jag säker på. Han har inte råd med att utebli.

(t.o.m Hitler visade upp sig på sin födelsedag 20 april 1945, hälsande på sitt hitlerjugend)
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-08 kl. 23:24.
Citera
2023-05-08, 23:20
Medlem
tydligen, sneligt ryska källor har de materialiserat sig SPG av tysk härkomst, ca 100 st, i Zaporizizia, inte i ukraina ospecifierat, utan faktiskt vid fronten, eller nära. och under senaste veckan har ryska drönare, missiler och glidbomber mm attackerat ukrainska samlingsplatser.

det kanske blir en offensiv ändå
Citera
2023-05-08, 23:22
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Oavsett vad man har för åsikt om kriget, Ukraina eller ryssland kvarstår bevisligen fakta att Putin är väldigt populär bland befolkningen.

Det är inte "ryzzpropaganda eller liknande. Lätt att googla själv o. man är kritisk.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dagensps.se/investerardygnet/populare-putin-gillar-ryssar-erovringskrig/&ved=2ahUKEwiouMCozub-AhUJ_SoKHWiuBEQQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw3KjO9kgLvu6jM kB8UvQA2J

Ehh, jo det är propaganda.
Vilka de riktiga siffrorna är vet vi inte, men en hint är Kanal 1420 på på YT, där hör man ju mellan raderna hur " populär " han är.
Citera
2023-05-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vore trevligare om Zelensky dök upp på skärmen och förklarade att Ryssland nu var anekterat av Ukraina och att Ryska undersåtar genast ska inställa för omskolning ( De som går att rehabilitera resten får bryta uran samt bly samt röja OXA / låt oss säga att de avtjänar 1 månad för 30 OXA och att de ska avtjäna motsvarande 12 år innan frigivning kan vara aktuellt )
ja det ger ju inte känslan av 1930 talet och Ukrainas historia. Att det skrivs och berättas så öppet, rent generellt och politiskt, och ingen reflekterar.
Citera
2023-05-08, 23:23
Medlem
Citat:

Nej, VAD 84% utav ryska befolkningen säger med sitt röstande är - Det spelar ändå ingen roll, så jag gör som mina mor och farföräldrar och håller käften om allt som skulle kunna få mig fängslad eller eftersökt.

Det svagaste mest indoktrinerat usla folket i världen. Har inget som helst att göra med deras medhåll eller omtyckande utav någon statschef det. De är bara fega as som de flesta andra slaver. Underdåniga och alltid redo att skylla på någon annan när det går snett. Historien talar alltid sanning och framförallt om den återupprepar sig om och om och om igen. 84% hahaahahaha. Jo som att fråga torskarna på rensbandet om de vill tillbaks till havet....84% säger DA!....14% säger....vet inte...2% säger inte ett skit för SFB har redan knackat på deras dörr. Välkommen till 1969.

EDIT - Är man så jävla inbilk och korkad att man tror på de siffrorna och DESSUTOM menar på att det är enkelt att se genom en googling på Wikipedia så skall man fantamig ha ett utvisningsbeslut rakt i näven inom högst 4 timmar. "Kritisk" säger du....för helvete människa....ut och res med dig och tro inte att världen någonsin varit eller kommer bli en spegelbild utav det serbiska samhället
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-05-08 kl. 23:31.
Citera
2023-05-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, VAD 84% utav ryska befolkningen säger med sitt röstande är - Det spelar ändå ingen roll, så jag gör som mina mor och farföräldrar och håller käften om allt som skulle kunna få mig fängslad eller eftersökt.

Det svagaste mest indoktrinerat usla folket i världen. Har inget som helst att göra med deras medhåll eller omtyckande utav någon statschef det. De är bara fega as som de flesta andra slaver. Underdåniga och alltid redo att skylla på någon annan när det går snett. Historien talar alltid sanning och framförallt om den återupprepar sig om och om och om igen. 84% hahaahahaha. Jo som att fråga torskarna på rensbandet om de vill tillbaks till havet....84% säger DA!....14% säger....vet inte...2% säger inte ett skit för SFB har redan knackat på deras dörr. Välkommen till 1969

jag gissar att du menar FSB.
skillnaden här är
"De är bara fega as som de flesta andra slaver." vad är ukrainare? de är slaver.
de gör som sina föräldrar, varav mång med polsk eller sk. ukrainsk härkomst, är nazister eller gillar den ideologin.
ukrainska politik är nu att demonisera en folkgrupp som de distanserar sig ifrån av eget påhitt och uppfunnen historia. liknar det någon annan ideologi?
förbjuda åsikter, medborgarskap språk och avrätta, baserat endast på språk och religion, eller polistk tyckande? avsätta och förbjuda oppositionen? ringer det en liten klocka kanske?
Citera
2023-05-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag gissar att du menar FSB.
skillnaden här är
"De är bara fega as som de flesta andra slaver." vad är ukrainare? de är slaver.
de gör som sina föräldrar, varav mång med polsk eller sk. ukrainsk härkomst, är nazister eller gillar den ideologin.
ukrainska politik är nu att demonisera en folkgrupp som de distanserar sig ifrån av eget påhitt och uppfunnen historia. liknar det någon annan ideologi?
förbjuda åsikter, medborgarskap språk och avrätta, baserat endast på språk och religion, eller polistk tyckande? avsätta och förbjuda oppositionen? ringer det en liten klocka kanske?

Såklart de är slaver ja. Har jag sagt annat? Jag deklarerade skillnaden på slaver och slaver tillbaks i tråden, och självklart är det så att de slaver som förstår sin plats är mycket bra och givande för världen. Där ingår de alla utom ryssen. En självklarhet som du dessutom fåt uppstoppad i röven varje dag nu. precis som det skall vara. Anpassar de sig så låter vi dem utvecklas och dela med sig, gör de inte så använder vi såklart dammsugaren. Evolution kallas det. Naturligt och inget som kan ifrågasättas utav ett fungerande sinne
Citera
2023-05-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
för att befria det sk ukraina, vitryssland, polen och en massa andra länder från nazismen?

skräpet som do, var de som möjliggjorde detta, utan sovjets inblandning hade inte d-day blivit av om inte de tyska trupperna var involverade med sovjet sedan kursk.

jag förstår att du tycker det är bortslösat, men din sanning är inte sann, det finns en sanning och det är vad som faktiskt hände.
Handlar inte om att befria ukraina nej. Handlar om att städa bort skiten som stinker och ständigt förstör, IE, ryssen. Allt annat är självklart sekundärt även om som verktyg effektivt
Citera
2023-05-08, 23:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Klart att man kan retirera en bit och upprätta en ny försvarslinje. Men då håller man sig ju inte undan som ryssen gjorde mot Napoleon. Man kan nog faktiskt säga att det var logistiken som knäckte Napoleon. För att ta ett exempel från detta kriget så lyckades UAF med sin första attack vid Kherson (vid den stora melonen). Men ryssen lyckades upprätta en ny försvarslinje efter att ha retirerat en bit, som sen aldrig föll faktiskt. UAF gjorde ju ett försök där några dagar senare att knäcka ryssen men gick på pumpen och fick dra sig tillbaka med sargad styrka. Ryssen lyckades ju sen efter det hålla försvarslinjen vid Kherson tills deras stora reträtt gjordes till andra sidan floden.
Vad är Stora Melonen?

UAF's motoffensiv avstannade ca 25 april 2022 i Cherson. (30 september gav den stora resultat igen.)
Citera
2023-05-08, 23:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Asspännande!

https://twitter.com/HamWa07/status/1655645489188986883
Russian strategic aviation frequencies 4397KHz and 5630KHz are being powerfully jammed at this time.

8:46 em · 8 maj 2023 · 263,3 tn visningar
Vad kan det nu vara frågan om? Vem ligger bakom detta? Diskussionen pågår fortfarande.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-05-09 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in