2023-05-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Nu skrev Du av dig utan kognitiv medverkan, det 'stödet' Du tog upp har inte puttes folkmordsinvasion heller...
Men så är det med alla Ryssar. Vi ska få begå krigsbrott och skita i avtal och konventioner.
Men blir nån det minsta lila upprörd då skriker vi Ryssophobi direkt!!
Det är så mesigt så det finns inte, finns det något folk som är mer silkesryggar än ryssarna?
Citera
2023-05-08, 20:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Har jag påstått att det finns stöd för det här?

Allt jag säger är att är man okej att sitt egna folk begår folkmord så ska man nog inte som du grina när det börjar hända en själv. Patetiska ryssfan.

Finns ju förövrigt noll indikationer på att Ukraina skulle begå några brott emot duma jevla Ryssar.

Så får jag väl ta min lista igen, förkortat:
1) Östeuropa har en rik tradition av progromer och massakrar.
2) Det finns en del som tyder på ryska systematiska övergrepp, t ex i Bucha. Det ökar risken för hämnd.
3) Ukraina har inte full kontroll över sina förband. De har nationalistbataljoner som gillar Bandera.
4) Dessa nationalistbataljoner har en hatisk ideologi, kombinerat med etnisk nationalism.
5) Titta på de värsta idioterna i den här tråden och hur de frossar i våldsfantasier (de flesta är nu bannade, men kolla mars-maj). T ex du, som tycker att det är OK med folkmord för de andra började. Du är själv en indikator.
6) Du har kanske sett de dussintals videos på tejpade civila som blir offentligt slagna : https://www.youtube.com/watch?v=TVz-kScY58Q . Är det så svårt att tänka sig att det blir taget ett steg längre?
7) Odessa-massakern. (https://www.youtube.com/watch?v=IwZApPCFXIc ) ( 1 h 16 minuter in ungefär)
8) En tendens att dehumanisera ryssar och heja på russofobi i globala sociala medier.
9) Ett hårt kontrollerat medieklimat i Ukraina.

Alla dessa är indikatorer. Du hade inte fler indikatorer före Jugoslaviens sönderfall, eller före Rwanda, är min tro.
Citera
2023-05-08, 20:53
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Men så är det med alla Ryssar. Vi ska få begå krigsbrott och skita i avtal och konventioner.
Det är så mesigt så det finns inte, finns det något folk som är mer silkesryggar än ryssarna?

Fast jag är ingen ryss, och jag anser inte att de ska skita i avtal och konventioner.
Citera
2023-05-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så får jag väl ta min lista igen, förkortat:
1) Östeuropa har en rik tradition av progromer och massakrar.
2) Det finns en del som tyder på ryska systematiska övergrepp, t ex i Bucha. Det ökar risken för hämnd.
3) Ukraina har inte full kontroll över sina förband. De har nationalistbataljoner som gillar Bandera.
4) Dessa nationalistbataljoner har en hatisk ideologi, kombinerat med etnisk nationalism.
5) Titta på de värsta idioterna i den här tråden och hur de frossar i våldsfantasier (de flesta är nu bannade, men kolla mars-maj). T ex du, som tycker att det är OK med folkmord för de andra började. Du är själv en indikator.
6) Du har kanske sett de dussintals videos på tejpade civila som blir offentligt slagna : https://www.youtube.com/watch?v=TVz-kScY58Q . Är det så svårt att tänka sig att det blir taget ett steg längre?
7) Odessa-massakern. (https://www.youtube.com/watch?v=IwZApPCFXIc ) ( 1 h 16 minuter in ungefär)
8) En tendens att dehumanisera ryssar och heja på russofobi i globala sociala medier.
9) Ett hårt kontrollerat medieklimat i Ukraina.

Alla dessa är indikatorer. Du hade inte fler indikatorer före Jugoslaviens sönderfall, eller före Rwanda, är min tro.
Igen, min moraliska kompass visar noll sympatier för det du skriver. Hälften av alla din skit du skriver nu är rysspropaganda. Jag skiter i dig och dina kompisar. Ni får gärna slaktas. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Lite sent för dig nu att komma in med din kompass.

Igår bombade Ryssland röda korsets förvaringshus i Odessa med humanitär hjälp. Det är du inte upprörd över. Utan eventuella kanske saker som kan hända Ryssar. Jag skiter helt blanka fan i Ryssar du kan ta din Rysslista och köra upp i din Ryssröv.
Citat:
Fast jag är ingen ryss, och jag anser inte att de ska skita i avtal och konventioner.
Ivan du kan editera ditt inlägg, du behöver inte spamma sönder tråden.
Vi alla vet att du är Putins megafon här inne. Det har du gjort glasklart. Hejdå.
Citera
2023-05-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Källa? Man gör det misstaget att man tror att folk här hänger med. Vad menar du? Varför skulle Ryssland inte som andra länder tex. Ukraina kunna mobilisera ännu fler om man känner sig hotade? Det gjorde man under andra världskriget om du kommer ihåg. Varför man inte gör det nu är ju en fråga om hur mycket man vill offra ekonomiskt för miljoner soldater ska födas och industri fyllas med andra som kvinnor. Vad en Solovyov säger på nationell tv har ingenting med verkligheten nu eller i framtiden att göra. Efter man har förstört denna sista armé för Kievregimen så blir man tvungen att mobilisera fler för att okupera Ukraina och nöjer man sig med ett "Minsk 3" så har man ett nytt krig i framtiden lik förbannat och då kommer jag också att säga att ryssarna är förlorarna. Billigast blir nog att erbjuda Rumänien, Ungern och Polen landområden dom förlorade under sovjet. Då kan råskinnen i västra Ukraina njuta av polsk styre och vi får väl se hur det går.
Svårt och säga hur många dom kan mobilisera det är nog inte så många som vet det. Men jag tror inte det är så många som man kan tro. Själva människorna har dom men inte ekonomin utrustning och allt annat som behövs. Sedan man man nog inte hålla igång så många mer med allt vad det kostar tex mat och vatten logistiken är enorm i sånna här operationer
Citera
2023-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilka fantasier.

Åren innan invasionen så dödades ca 25 civila per år i Ukraina - totalt för bägge sidor. Dvs ryssar + ukrainare. Detta som en följd av inbördeskriget i Donbass. Många av offren dog pga minor.

Här lite statistik från FN:

Jämför med hur många civila som dött nu i södra och östra Ukraina, efter att Putin beslutade sig för att invadera Ukraina + terrorbomba befolkningen.
Det blev döda civila och ännu fler nu under SMO då kievregimens soldater ökat på tempot mot den civila befolkningen (krigsbrott). Jag skrev terrorbombade för det var vad man gjorde och fyra miljoner ukrainare flydde förtrycket till Ryssland och ytterligare en miljon det sista året. Planen för de ukrainska råskinnen var att tvinga bort befolkningen i Donbas men många hade modet att stanna kvar och försvara sitt land och sin samhörighet med Ryssland.

Folk dör i krig och Ryssland vet det men det är ändå bättre att ta det nu än tio år senare verkar man anse. Barnen i Donbas slipper i alla fall växa upp i skyddsrum och källare efter detta krig men dessa historier känner du mest trolig inte till.
Citera
2023-05-08, 21:01
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:

Sluta bete dig som en jävla Vatnik då.

EnIde har ju helt rätt i det han skriver.
Det är inte ett dugg synd om Ryssar som dör i Ukraina, varenda människa med fler hjärnceller än en potatis delar samma åsikt.
Citera
2023-05-08, 21:05
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ja de är empatilösa svin som förverkat sitt existensberättigande i den demokratiska världen. Det här med ryssfobi är helt fel, fobi är irrationell känsla som hämmar - att hata ryssar pga deras agerande är högst rationellt.
Citera
2023-05-08, 21:10
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det blev döda civila och ännu fler nu under SMO då kievregimens soldater ökat på tempot mot den civila befolkningen (krigsbrott). Jag skrev terrorbombade för det var vad man gjorde och fyra miljoner ukrainare flydde förtrycket till Ryssland och ytterligare en miljon det sista året. Planen för de ukrainska råskinnen var att tvinga bort befolkningen i Donbas men många hade modet att stanna kvar och försvara sitt land och sin samhörighet med Ryssland.

Folk dör i krig och Ryssland vet det men det är ändå bättre att ta det nu än tio år senare verkar man anse. Barnen i Donbas slipper i alla fall växa upp i skyddsrum och källare efter detta krig men dessa historier känner du mest trolig inte till.
En ny lavin av mundiarré från dig. Du bryr dig inte om några terrorbomber eftersom all terror kommer från samma terrorregim som du maler på med din primitiva och förljugna propaganda. Oroligheter som började när Putin ockuperade Krim och beväpnade en liten skara ryssfascister med mål att destabilisera hela regionen vilket de lyckades väl med inklusive skjuta ner det civila planet MH17.

Det finns stenkorkade rysstroll som saknar all intellektuell kapacitet att upprätthålla en normal diskussion men det du pysslar med är något annat. Det är sofistikerat ljugeri där du vrider på händelseförloppet 180 grader och spelar indignerad. Det du sysslar med är djupt ohederligt.

Bl a här kan du läsa om den ryska "freden" Donbass fick när Ryssland fick för sig att expandera sitt imperialistiska rike.

https://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_situation_during_the_war_in_Donbas
A report by Human Rights Watch said "Anti-Kiev forces in eastern Ukraine are abducting, attacking, and harassing people they suspect of supporting the Ukrainian government or consider undesirable...anti-Kiev Russia's controlled extremists are using beatings and kidnappings to send the message that anyone who doesn't support them had better shut up or leave".

"Råskinn". Jösses, hur gammal är farfar egentligen?
Senast redigerad av Tralfamadore 2023-05-08 kl. 21:24.
Citera
2023-05-08, 21:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jo, och det blir ju en slags "harm reduction" om de gör det. Om de genomför detta, så blir det en slags "frivillig etnisk rensning". Precis som delar av östra Ukraina nu säkert är etniskt rensade, för alla etniska ukrainier stack när kriget började, och har inte kommit tillbaka, medan de etniska ryssarna (eller ukrainska pro-ryssar som pratar ryska) har kommit tillbaka. Där snackas nog rätt lite ukrainska i Lysischansk, är min tro.
Det blir t.o.m. etnisk rensning per definition om de tar samtliga rysktalande personer som fått ryskt medborgarskap med sig, fast vederbörande vill bo i Ukraina. Rysk identitet är kanske inget krav, eller vem vet, om man bestämt sig för att "skydda dem". Behöver inte vara något frivilligt med det.
Citera
2023-05-08, 21:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det blir t.o.m. etnisk rensning per definition om de tar samtliga rysktalande personer som fått ryskt medborgarskap med sig, fast vederbörande vill bo i Ukraina. Rysk identitet är kanske inget krav, eller vem vet, om man bestämt sig för att "skydda dem". Behöver inte vara något frivilligt med det.

Ja exakt. Jag trodde du syftade på normal, riktig, evakuering.
Citera
2023-05-08, 21:18
Medlem
HAARPs avatar
Den ungefärliga fördelningen av staden för tillfället :
Ryssland-Artemovsk 97% - Ukraina/NATO-Bakhmut 3%
https://www.youtube.com/watch?v=RL2tW-heBtY

Jag tycker gott att Putin kan fira ändå imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in