Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Jag förstår inte varför du ska göra det hela så komplicerat när det inte är det.
Marcus hade pratat om en bit kött länge. Alla visste att det var det som gällde för honom.
Carro nämnde t o m att hon fick lite dåligt samvete när hon gav honom påsen med lägst antal mynt eftersom han pratat om köttbiten så länge och skulle ha en rättvis chans att buda på den.
När det väl är dags att buda så uppvisar de övriga den finaste gesten gentemot Marcus hittills - att han skulle kunna köpa sin köttbit. (kanske att de ändå har lite dåligt samvete för hur han har behandlats osv)
Sen kommer Dennis som en elefant i porslinsbutiken och raserar allt.
Han budade t o m 7 mynt så att Marcus inte skulle ha en chans att ge ett motbud.
Okänslig och ego.
Marcus har all anledning att vara sur på honom men agerar föredömligt och håller stilen.
Och här kommer tjejen som ber alla som inte är 100 % säkra på en sak att inte skriva något alls. Men att själv sitta och fantisera om hur fantastiskt Amanda är hela tiden är helt ok.
Du tror alltså inte att Marcus försökte svartmåla Dennis och få honom att se olojal ut inför gruppen genom att ta upp det där med köttet 3 gånger och göra en så stor grej av det som han kunde?
"agerar föredömligt" ... mm visst, han satt och surade över en köttbit som ett litet barn, det enda som saknades var några tårar.
Egentligen klandrar jag inte Marcus så mycket att han försöker få Dennis att se opålitlig ut i tjejernas ögon rent spelmässigt, men jag tyckte bara att det var äckligt att göra det över en matbit.
Allt med dig är på nått sätt kopplat till Amanda.. Så vi får se nu hmm.... På vilket sätt har köttbiten med Amanda och göra?.. Kan det vara att jag ser bedragerskan för vem hon är och det tål du inte så du måste börja säga emot mig på allt?... Antagligen..
Du behöver prata med en professionell person om det där med Amanda. Hoppas du har tillräckligt med pengar för jag tror det kan behövas många terapitimmar.
Och vad ska du komma med nu? Det vanliga "
Nej du behöver"