2023-05-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg nyss att den mannen togs upp som jämförelse med den misstänkta:

Psykiatern Henrik Day Poulsen:
"Et menneske, der er i stand til at leve et komplet dobbeltliv, hvor man slet ikke kan tyde, hvad der er rigtigt og forkert."

"- Det er samme billede, der tegner sig, som hos Amagermanden. Han begik mange forbrydelser og samtidig fungerede helt normalt, fortæller han og fortsætter:

- Jeg talte med en, der sad til bords til en konfirmation med Amagermanden. Han blev beskrevet som sød, sjov og rar."
https://www.seoghoer.dk/krimi/psykiater-om-den-32-aarige-mand-han-minder-om-amagermanden

Kurt Kragh:
'Der er måske tale om en serieforbryder. Det er meget usædvanligt. Lige umiddelbart har vi ikke set noget lignende her i Danmark siden Amagermanden (Marcel Lychau Hansen, red.).

Det var den spontane reaktion fra Kurt Kragh, tidligere drabschef i Rigspolitiets rejseafdeling, i minutterne efter politiets antændelse af nyheds-bomben om, at den i forvejen varetægtsfængslede 32-årige erhvervsmand nu også er sigtet for at have voldtaget og dræbt 17-årige Emilie Meng tilbage i 2016."

" Kurt Kragh hæfter sig blandt andet ved, at politiinspektør Kim Kliver forklarer, at politiet har foretaget omfattende afhøringer i mandens sociale netværk for at kortlægge hans færden tilbage i sommeren 2016.

"- Der er også de mobil-sug (måling af aktivitet på mobilmaster, red.), som politiet foretog i Korsør-området. Har de fundet mandens telefon i den forbindelse, kan det også have betydning, siger eks-drabschefen."

"- Det er ret interessant. Det må jo hænge sammen med de retsmedicinske undersøgelser af hende. Noget skal jo under en retssag vise, at den forurettede er blevet voldtaget, og jeg kan ikke tro, at der er fundet spor i Emilie Meng. Det må være gået til. Men en teori kan være, at hun havde skader, som ligner skaderne på den 13-årige pige, siger Kurt Kragh."
https://ekstrabladet.dk/krimi/eks-drabschef-ikke-set-siden-amagermanden/9736852

Skador kan ju vara efter nåt han bundit fast med (avtryck, kvarsittande material) ihop med avklädd, ev skador.
Filippa kunde väl lämna sjukhuset rätt fort trots våld (sett ur ett rent fysiskt perspektiv). Resten sitter nog kvar dess värre i minnet, stackars tjej.

En annan kommentator benämner honom smart, vilket nog är troligt. Dels yrkesposition, duktig på poker. Jag läste nånstans att han var vass på matematik.

Överfallet på Filippa förefaller dock inte värst smart, mitt på ljusa dan och oskyddad plats. Bilarna på vägen längre upp kan ju se rakt ner på stället för överfall. Där har nog snarare nåt impulsivt kickat in, om han nu inte fått total hybris av att klarat sig tidigare.
Bild:
https://smooth-storage.aptoma.no/users/ksfmedia/images/82655553.jpg?t%5Bquality%5D=80&t%5Bresize%5D%5Bwid th%5D=1200&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=1200&accessTo ken=4f474c3c229301a8c0b7bacafa62ea2ef13041c0da5b46 03c28088b119e64425

Ska bli intressant att se vad som felar.
Ena stunden rena svärmorsdrömmen, i nästa som en högfungerande incel. En märklig man.
Har han mördat Emilie är han totalt livsfarlig och hur Filippa skulle ha kommit ur detta levande har jag svårt att se.
Takk for interessant informasjon og dine tanker
Citat:
Plejehjemmet Solbakken med kamera ut mot vägen. Artikel från 2019 där den mindre vägen provkörts:

" Dennis, der er varmemester på Solbakken, fortæller til B.T., at kameraet filmede ud mod vejen den 10. juli 2016, men at Emilie Meng ikke var at se på overvågningsbillederne.

Altså kan hun ikke være nået længere end til tunnellen, hvis hun er gået ad stien, som veninderne fortæller."

Den mindre vägen är betydligt kortare, 700 m, det går att nå gångtunneln snabbare.
Från motorvägen ovan ses den inte, den är helt dold av meterhöga buskar.

Inom 100 m på Tårnborgvej är sen avfarten mot Köpenhamn (eller mot Borup och Regnemarks Bakker där hon sen hittas).

"Hvis gerningsmanden er føreren af den hvide Hyundai i30, og han kørte ad den smalle, tilvoksede sti, siger det én ting om ham: Han kender Korsør særdeles godt."

Hur bekant med Korsør kan den nu aktuella mannen ha varit?

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-8-koerte-emilies-morder-denne-vej

Ytterligare artikel 2019.
Fyra vägar ut från stationen, varav två går i riktning mot Borup. Kameror kollades inte alls alt efterfrågades för sent:
Drab på Emilie Meng har allerede ført til ændringer i efterforskning
Citat:
Hur bekant med Korsør kan den nu aktuella mannen ha varit?
Jeg spekulerer på at han kan ha vært svært godt kjent med Korsør. Han har i følge avisartikler vokst opp i en mindre by på Vestsjælland og han har bodd på forskjellige steder i Vestsjælland etter at han flyttet fra foreldrene. Ettersom han kjøpte hus i Korsør og ettersom ganske mange mennesker velger å kjøpe hus eller leilighet i sin oppvekstby, så spekulerer jeg på om han kanskje kan ha vokst opp i Korsør.

Jeg spekulerer på at hvis han er GM i EM-saken, så kan det hende at hans flytting fra Roskilde til Slagelse kan ha blitt valgt for å komme nærmere Korsør (hvis han i lang tid hadde tenkt på å utføre en slik forbrytelse i Korsør etter å eventuelt ha sett seg ut dette åstedet ved tunnellen).
Hvis han er en serieforbryter, så kan det kanskje hende at han valgte å utføre forbrytelser i andre byer enn i de byene der han selv hadde bosted på samme tid (eventuelt for å unngå mistanke?).

Men hans kidnapping av den 13-årige piken valgte han å utføre på et sted som var ganske nær hans eget bosted, og det kan kanskje skyldes noe slikt som det du skrev her?: "Överfallet på Filippa förefaller dock inte värst smart, mitt på ljusa dan och oskyddad plats. Bilarna på vägen längre upp kan ju se rakt ner på stället för överfall. Där har nog snarare nåt impulsivt kickat in, om han nu inte fått total hybris av att klarat sig tidigare"
Kanskje dette er mest sannsynlig (hvis det viser seg at han er en serieforbryter)? "...fått total hybris av att klarat sig tidigare".

Jeg spekulerer jo på at forbrytelsen i Kirkerup var planlagt og at GM hadde observert BO en eller flere lørdager før kidnappingen fant sted, og derfor tenker jeg at kidnappingen var nøye planlagt og at GM hadde bestemt seg for tid og sted. Men det trenger jo ikke å ha vært slik som jeg spekulerer.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 12:27.
Citera
2023-05-08, 13:26
Avslutad
Jeg fulgte denne tråden i 2017, men har nok glemt mange detaljer, så jeg beklager hvis jeg repeterer det andre allerede har skrevet, eller hvis noen detaljer ikke stemmer.

Jeg er usikker på hvilken side av bygget (Plejesenter Solbakken) vitnet hadde balkongen (nord- eller sørsiden?).
Dersom balkongen var plassert på nordsiden, og denne var i øverste etasje, kan vitnet muligens sett og hørt EM, lenger oppe på stien, i krysset v/SK-forsyning Varmeværk?

(SK-forsyning Varmeværk var ikke bygget i 2016, men veien (Havekolonien ---> Energivej), ser ut som å ha vært kjørbar i 2016 (ref google maps).)

Jeg synes ellers at strekningen, Korsør ---> Regnemark (Borup), er ekstremt lang, med BO i bilen, og spekulerer derfor om at MGM var innom leiligheten i Slagelse, før han kjørte videre til Regnemark (funnstedet).

Forslag til MGMs kjørerute:

04:07-bilen v/Korsør Stasjon ---> Storebæltsvej (sør) ---> Havekolonien (øst) ---> EM angrepet i krysset v/SK-forsyning Varmeværk ---> Enegivej (øst) ---> rundkjøringen i Tårnborgvej ---> Tårnborgvej (sør) ---> motorvei utfart v/Dansk Outlet ---> Vestmotorvejen (øst) (---> MGMs leilighet i Slagelse ---> Vestmotorvejen (øst)) ---> Vestre Ringvej (nord) ---> Regnemark/Funnsted.
Citera
2023-05-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg fulgte denne tråden i 2017, men har nok glemt mange detaljer, så jeg beklager hvis jeg repeterer det andre allerede har skrevet, eller hvis noen detaljer ikke stemmer.

Jeg er usikker på hvilken side av bygget (Plejesenter Solbakken) vitnet hadde balkongen (nord- eller sørsiden?).
Dersom balkongen var plassert på nordsiden, og denne var i øverste etasje, kan vitnet muligens sett og hørt EM, lenger oppe på stien, i krysset v/SK-forsyning Varmeværk?

(SK-forsyning Varmeværk var ikke bygget i 2016, men veien (Havekolonien ---> Energivej), ser ut som å ha vært kjørbar i 2016 (ref google maps).)

Jeg synes ellers at strekningen, Korsør ---> Regnemark (Borup), er ekstremt lang, med BO i bilen, og spekulerer derfor om at MGM var innom leiligheten i Slagelse, før han kjørte videre til Regnemark (funnstedet).

Forslag til MGMs kjørerute:

04:07-bilen v/Korsør Stasjon ---> Storebæltsvej (sør) ---> Havekolonien (øst) ---> EM angrepet i krysset v/SK-forsyning Varmeværk ---> Enegivej (øst) ---> rundkjøringen i Tårnborgvej ---> Tårnborgvej (sør) ---> motorvei utfart v/Dansk Outlet ---> Vestmotorvejen (øst) (---> MGMs leilighet i Slagelse ---> Vestmotorvejen (øst)) ---> Vestre Ringvej (nord) ---> Regnemark/Funnsted.
Citat:
Er disse beskrivelsene til hjelp?
"Hidtil har en udviklingshæmmet beboer på en døgninstitution i en DR-dokumentar fortalt, hvordan han samme morgen hørte et skrig, imens han sad på sin altan, hvorfra han har udsigt over Kodakstien, som er det område, Emilie Meng formodes at have befundet sig i, da hun forsvandt."

"Test af skriget.
Hvis skriget fra den unge kvinde stammer fra Emilie Meng, kan de to vidners udsagn måske sige noget om, hvor Emilie Meng mødte sin gerningsmand. Så for at blive klogere på netop dette har B.T. foretaget en test, som kan høres i podcasten."
"Testen er udført en fredag eftermiddag, og vi har fået tilladelse til at stille os op på en altan, der ligger ved siden af den udviklingshæmmede beboers altan. Fra altanen er der god udsigt over Kodakstien, selv om en del af udsigten er blokeret af Vestmotorvejen, der løber tværs gennem området."
"Mens vi står på altanen, beder vi Emma Wittendorff om at stille sig ved motorvejstunnellen og skrige af sine lungers fulde kraft.
Det hæse skrig kan tydeligt høres fra altanen. Også en fredag eftermiddag.
Vi beder derefter Emma Wittendorff om at gå længere væk og gentage eksperimentet.
Resultatet er ikke til at tage fejl af:
Hvis det er Emilie Meng, vidnerne har hørt, tegner det et klart billede af, hvor forbrydelsen mod den unge kvinde er begået.
Du kan høre 10. afsnit og alle andre afsnit af B.T.s podcast 'Emilie Meng Mysteriet – De Mistænkte' HER."
https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-i-emilie-meng-sagen-hoerte-skrig-og

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Et panisk skrig. Fra en ung kvinde. Klokken 4 om morgenen.
Er det et helt centralt element i den sporløse forsvinden af 17-årige Emilie Meng søndag morgen 10. juli 2016?
Det mener et nyt vidne – en ung kvinde, der befandt sig i området og med egne ører hørte skriget den morgen, Emilie Meng forsvandt.
I 10. afsnit af anden sæson af B.T.s podcast 'Emilie Meng Mysteriet – De Mistænkte' fortæller kvinden, hvad hun helt præcis hørte, og hvorfor hun tror, at det var Emilie Meng, der skreg.

Med kvindens vidnesbyrd om skriget – som hun beskriver som både 'panisk' og 'overraskende' – er der nu to personer, der om morgenen 10. juli har hørt et skrig.
Hidtil har en udviklingshæmmet beboer på en døgninstitution i en DR-dokumentar fortalt, hvordan han samme morgen hørte et skrig, imens han sad på sin altan, hvorfra han har udsigt over Kodakstien, som er det område, Emilie Meng formodes at have befundet sig i, da hun forsvandt."
https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-i-emilie-meng-sagen-hoerte-skrig-og

"– Det var ett sådant desperat skrik. Och jag kunde samtidigt höra en eller flera män tala efter att hon hade skrikit, säger hon i BT:s podcast ”Emilie Meng Mysteriet”."
"Tidigare har 24-åriga Louise uppgett att hon mötte mördaren bara några timmar före försvinnandet.
– Jag är hundra procent säker att det är han,
sa hon då till BT."
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/nytt-vittne-trader-fram-efter-mordet-pa-emilie/

Har noen av dere lest noe om en eventuell beskrivelse av utseendet på den mannen som den kvinnen sa at hun var sikker på at er morderen?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 14:21.
Citera
2023-05-08, 14:48
Avslutad
Citat:
" politiinspektør Kim Kliver har tidligere sagt følgende til B.T.: »Vi har et klart billede af, hvor Emilie bevæger sig hen, og i sagen har vi en oplysning om, hvor Emilie forsvinder.«

Hvis gerningsmanden er føreren af den hvide Hyundai i30, og han kørte ad den smalle, tilvoksede sti, siger det én ting om ham: Han kender Korsør særdeles godt."
https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-8-koerte-emilies-morder-denne-vej

"Politiet har sikret sig noget overvågning. Blandt andet her fra Slagelse Station. Men nogle steder har de spurgt for sent, så materialet er blevet overspillet."
https://ekstrabladet.dk/krimi/emilie-meng-sagen-disse-detaljer-undrer-kurt-kragh/7841229

Er det ikke mulig å hente frem materiale som er overspilt? Det har vel blitt gjort i noen andre saker.

01.09.2016. "Cirka 200 meter nede ad en jordsti i Korsør markerede politihunde midt på formiddagen i nogle buske ved siden af stien et fund, som er vurderet så interessant, at politiet valgte at tilkalde to arkæologer fra Moesgaard Museum, der er et specialmuseum for arkæologi og etnografi."
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/arkaeologer-hjaelper-politiet-i-emilie-eftersoegning

Hvor er den jordstien? Er den i nærheten av der EM gikk?

Citat:
Er denne beskrivelsen til hjelp?
"Hidtil har en udviklingshæmmet beboer på en døgninstitution i en DR-dokumentar fortalt, hvordan han samme morgen hørte et skrig, imens han sad på sin altan, hvorfra han har udsigt over Kodakstien, som er det område, Emilie Meng formodes at have befundet sig i, da hun forsvandt."

"Test af skriget.
Hvis skriget fra den unge kvinde stammer fra Emilie Meng, kan de to vidners udsagn måske sige noget om, hvor Emilie Meng mødte sin gerningsmand. Så for at blive klogere på netop dette har B.T. foretaget en test, som kan høres i podcasten."
"Testen er udført en fredag eftermiddag, og vi har fået tilladelse til at stille os op på en altan, der ligger ved siden af den udviklingshæmmede beboers altan. Fra altanen er der god udsigt over Kodakstien, selv om en del af udsigten er blokeret af Vestmotorvejen, der løber tværs gennem området."
"Mens vi står på altanen, beder vi Emma Wittendorff om at stille sig ved motorvejstunnellen og skrige af sine lungers fulde kraft.
Det hæse skrig kan tydeligt høres fra altanen. Også en fredag eftermiddag.
Vi beder derefter Emma Wittendorff om at gå længere væk og gentage eksperimentet.
Resultatet er ikke til at tage fejl af:
Hvis det er Emilie Meng, vidnerne har hørt, tegner det et klart billede af, hvor forbrydelsen mod den unge kvinde er begået.
Du kan høre 10. afsnit og alle andre afsnit af B.T.s podcast 'Emilie Meng Mysteriet – De Mistænkte' HER."
Takk! Dette er jo interessant, men likevel, lyd kan være litt forvirrende. Dersom lyden treffer bygninger o.l., så kan det høres ut som lyden kommer fra andre steder enn den faktisk kommer fra.
Fra innlegget ditt øverst:
Citat:
01.09.2016. "Cirka 200 meter nede ad en jordsti i Korsør markerede politihunde midt på formiddagen i nogle buske ved siden af stien et fund, som er vurderet så interessant, at politiet valgte at tilkalde to arkæologer fra Moesgaard Museum, der er et specialmuseum for arkæologi og etnografi."
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/arkaeologer-hjaelper-politiet-i-emilie-eftersoegning
Det virker som, utifra opplysningene i artikkelen, at politiet er rimelig sikker på hvor EM ble angrepet, pga funn som er gjort.
Dersom EM ble angrepet i krysset v/varmeverket, så kan det vel kanskje stemme, i forhold til opplysningene i artikkelen, dvs ca 200 meter sør fra der stien ("Kodakstien") begynner?

Dette passer kanskje bedre med tiden også, ift tidspunktet bilen kjører fra stasjonen og tidspunktet EMs mobil ble avslått (kanskje mest sannsynlig tom for batteri)?

Jeg tenker også at et angrep v/motoveiundergrunnen, er mer risikabelt for MGM, imotsetning til lenger oppe på stien, dvs ca halveis på stien.

Jeg utelukker heller ikke at EM har ropt om hjelp fra bilen, omtrent der utfarten til motorveien er, dvs i området v/Dansk Outlet, f.eks. under motorveibroen.
Det gir også en ekkoeffekt.

Men dette stemmer kanskje ikke så godt i forhold til mannsstemmen(e) som ble hørt?

Det spørs om vitnene husker 100% rett.

Kanskje noen av vitnene blander sammen flere vitneobservasjone, og tror samtlige lydobservasjoner kommer fra samme sted, men at vitnene egentlig har hørt stemmer både fra "Kodakstien" og i nærheten av motorveien?

Det siste kan eventuelt bety at MGM beveget seg hurtig bort fra stedet EM ble angrepet, dvs hurtig bort fra Korsør. Kanskje til et forberedt sted?
Citera
2023-05-08, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk for interessant informasjon og dine tanker

Jeg spekulerer på at han kan ha vært svært godt kjent med Korsør. Han har i følge avisartikler vokst opp i en mindre by på Vestsjælland og han har bodd på forskjellige steder i Vestsjælland etter at han flyttet fra foreldrene. Ettersom han kjøpte hus i Korsør og ettersom ganske mange mennesker velger å kjøpe hus eller leilighet i sin oppvekstby, så spekulerer jeg på om han kanskje kan ha vokst opp i Korsør.

Jeg spekulerer på at hvis han er GM i EM-saken, så kan det hende at hans flytting fra Roskilde til Slagelse kan ha blitt valgt for å komme nærmere Korsør (hvis han i lang tid hadde tenkt på å utføre en slik forbrytelse i Korsør etter å eventuelt ha sett seg ut dette åstedet ved tunnellen).
Hvis han er en serieforbryter, så kan det kanskje hende at han valgte å utføre forbrytelser i andre byer enn i de byene der han selv hadde bosted på samme tid (eventuelt for å unngå mistanke?).

Men hans kidnapping av den 13-årige piken valgte han å utføre på et sted som var ganske nær hans eget bosted, og det kan kanskje skyldes noe slikt som det du skrev her?: "Överfallet på Filippa förefaller dock inte värst smart, mitt på ljusa dan och oskyddad plats. Bilarna på vägen längre upp kan ju se rakt ner på stället för överfall. Där har nog snarare nåt impulsivt kickat in, om han nu inte fått total hybris av att klarat sig tidigare"
Kanskje dette er mest sannsynlig (hvis det viser seg at han er en serieforbryter)? "...fått total hybris av att klarat sig tidigare".

Jeg spekulerer jo på at forbrytelsen i Kirkerup var planlagt og at GM hadde observert BO en eller flere lørdager før kidnappingen fant sted, og derfor tenker jeg at kidnappingen var nøye planlagt og at GM hadde bestemt seg for tid og sted. Men det trenger jo ikke å ha vært slik som jeg spekulerer.
Ja, jag funderar också på om Filippa varit iakttagen tidigare, möjligen var inget annat ställe bättre hellre isf.
Åter i Slagelse lördagar och kolla på fotboll?

Såg att han bodde nära nån fotbollsplan då han hade lgh:

" I september 2016 var han kommet på plads i en ny lejlighed i Slagelse. Det passede ham sikkert godt, at han fra sin stue kunne se ud over fodboldbanerne ved byens stadion."

Emilie gick i gymnasiet i Slagelse men hon var väl mer slump, om han är skyldig.
Oavseett kan han ju ha snokat runt skolor, likt den där misstanken vid Sorø gymnasium.

"Mindre end seks kilometer fra Slagelse Gymnasium, hvor Emilie Meng gik.
Folk, der kender ham fra dengang, fortæller, at han levede et roligt, umådeligt almindeligt og lidt tilbagetrukket liv. "

" Han havde købt sin i30 i foråret, kort tid før Emilie Mengs forsvinden. Manden var 25 år."
https://www.zetland.dk/historie/seQAE9gM-aOPVxA4K-3aa72

De har ännu inte anklagat honom för mer än Filippa (häktningsframställan) som jag fattade det, de vill ha mer tid än att gå upp inför domare - men högaktuellt misstänkt och utreds.

Det här låter som om han ligger brunt till, mer konkret som misstänkt (förutom Hyundai, liknande MO eller dyl med Filippa).
Kartläggningen:

"Uden at komme nærmere ind på de konkrete detaljer, fortalte Kim Kliver, at der også er ting omkring den 32-årige sigtedes færden omkring Emilie Mengs forsvinden, der har ført til, at man nu har rejst sigtelse."
https://www.denoffentlige.dk/politi/sigtet-for-drab-paa-emilie-meng-faa-overblikket-over-efterforskningen-af-den-32-aarige-mand

"Politiet har også set nærmere på den 32-åriges færden den nat, hvor Emilie Meng forsvandt.

- Det har ledt os frem til, at vi har fundet det rigtigt også at rejse en sigtelse mod ham for frihedsberøvelse, voldtægt og drabet på Emilie Meng, siger Kim Kliver."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-26-politiet-sigter-32-aarig-for-drabet-paa-emilie-meng

Han har kanske kopplat upp på master osv.

Har den där Hyundai nån elektronisk data som de sen kan få mer info ur sen (än krimteknisk US ang spår)?
Citera
2023-05-08, 15:35
Medlem
Citat:
Takk! Dette er jo interessant, men likevel, lyd kan være litt forvirrende. Dersom lyden treffer bygninger o.l., så kan det høres ut som lyden kommer fra andre steder enn den faktisk kommer fra.

Det virker som, utifra opplysningene i artikkelen, at politiet er rimelig sikker på hvor EM ble angrepet, pga funn som er gjort.
Dersom EM ble angrepet i krysset v/varmeverket, så kan det vel kanskje stemme, i forhold til opplysningene i artikkelen, dvs ca 200 meter sør fra der stien ("Kodakstien") begynner?

Dette passer kanskje bedre med tiden også, ift tidspunktet bilen kjører fra stasjonen og tidspunktet EMs mobil ble avslått (kanskje mest sannsynlig tom for batteri)?

Jeg tenker også at et angrep v/motoveiundergrunnen, er mer risikabelt for MGM, imotsetning til lenger oppe på stien, dvs ca halveis på stien.

Jeg utelukker heller ikke at EM har ropt om hjelp fra bilen, omtrent der utfarten til motorveien er, dvs i området v/Dansk Outlet, f.eks. under motorveibroen.

Men dette stemmer kanskje ikke så godt i forhold til mannsstemmen(e) som ble hørt?

Kanskje noen av vitnene blander sammen flere vitneobservasjone, og tror samtlige lydobservasjoner kommer fra samme sted, men at vitnene egentlig har hørt stemmer både fra "Kodakstien" og i nærheten av motorveien?

Det siste kan eventuelt bety at MGM beveget seg hurtig bort fra stedet EM ble angrepet, dvs hurtig bort fra Korsør. Kanskje til et forberedt sted?
Du har bra teorier Jeg må se mer på kart over området.
Citat:
Er dette stedet som du beskriver ca 200 meter fra Korsør stasjon?
I denne artikkelen er det enda flere opplysninger og også foto.
"Det er her på stien cirka 200 meter fra Korsør Station, at hunde har markeret et fund, som tilkaldte arkæologer fra Moesgaard Museum skal undersøge"
"Politi med hunde og med bistand fra Beredskabsstyrelsen fortsætter i dag torsdag den store og meget grundige eftersøgning i et område med kolonihaver tæt på Korsør Station. Eftersøgningen omfatter også den jordsti, der forbinder stationen med Motalavej".
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/emilie-eftersoegning-arkaeologer-tilkaldt/
Citera
2023-05-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ja, jag funderar också på om Filippa varit iakttagen tidigare, möjligen var inget annat ställe bättre hellre isf.
Åter i Slagelse lördagar och kolla på fotboll?

Såg att han bodde nära nån fotbollsplan då han hade lgh:

" I september 2016 var han kommet på plads i en ny lejlighed i Slagelse. Det passede ham sikkert godt, at han fra sin stue kunne se ud over fodboldbanerne ved byens stadion."

Emilie gick i gymnasiet i Slagelse men hon var väl mer slump, om han är skyldig.
Oavseett kan han ju ha snokat runt skolor, likt den där misstanken vid Sorø gymnasium.

"Mindre end seks kilometer fra Slagelse Gymnasium, hvor Emilie Meng gik.
Folk, der kender ham fra dengang, fortæller, at han levede et roligt, umådeligt almindeligt og lidt tilbagetrukket liv. "

" Han havde købt sin i30 i foråret, kort tid før Emilie Mengs forsvinden. Manden var 25 år."
https://www.zetland.dk/historie/seQAE9gM-aOPVxA4K-3aa72

De har ännu inte anklagat honom för mer än Filippa (häktningsframställan) som jag fattade det, de vill ha mer tid än att gå upp inför domare - men högaktuellt misstänkt och utreds.

Det här låter som om han ligger brunt till, mer konkret som misstänkt (förutom Hyundai, liknande MO eller dyl med Filippa).
Kartläggningen:

"Uden at komme nærmere ind på de konkrete detaljer, fortalte Kim Kliver, at der også er ting omkring den 32-årige sigtedes færden omkring Emilie Mengs forsvinden, der har ført til, at man nu har rejst sigtelse."
https://www.denoffentlige.dk/politi/sigtet-for-drab-paa-emilie-meng-faa-overblikket-over-efterforskningen-af-den-32-aarige-mand

"Politiet har også set nærmere på den 32-åriges færden den nat, hvor Emilie Meng forsvandt.

- Det har ledt os frem til, at vi har fundet det rigtigt også at rejse en sigtelse mod ham for frihedsberøvelse, voldtægt og drabet på Emilie Meng, siger Kim Kliver."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-26-politiet-sigter-32-aarig-for-drabet-paa-emilie-meng

Han har kanske kopplat upp på master osv.

Har den där Hyundai nån elektronisk data som de sen kan få mer info ur sen (än krimteknisk US ang spår)?
Takk for interessant informasjon og tanker

Citat:
"...at der også er ting omkring den 32-årige sigtedes færden omkring Emilie Mengs forsvinden, der har ført til, at man nu har rejst sigtelse"

- Det har ledt os frem til, at vi har fundet det rigtigt også at rejse en sigtelse mod ham for frihedsberøvelse, voldtægt og drabet på Emilie Meng"
Disse uttalelsene som du postet i innlegget, høres for meg ut som at politiet har funnet bevis på at MGMs bevegelser på et eller flere aktuelle tidspunkt passer inn med viktige tidspunkt og steder relatert til forbrytelsene mot EM.
Citera
2023-05-08, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk for interessant informasjon og tanker

Disse uttalelsene som du postet i innlegget, høres for meg ut som at politiet har funnet bevis på at MGMs bevegelser på et eller flere aktuelle tidspunkt passer inn med viktige tidspunkt og steder relatert til forbrytelsene mot EM.
Ja, det låter som om de har nåt rörelsemönster mer än en Hyundai på kamera vid stationen.
Möjligen kan han inte förklara sig heller, kanske saknar alibi.

Får de sen träff i bilen på spår (ev om den även kan berätta nåt om körning via elektronik) vore det toppen.

Hade varit intressant at kartlägga hans jobb, boende och fritidsaktiviteter (tex fotboll) bättre relaterat till Slagelse, Sorø och Korsør.
Samt flytt från Roskilde.
Nån sorts sammanställning för att se hans engagemang och hur insatt han var i orterna 2016.
Även hans uppväxt, om han hade kopplingar redan då.
Har han rört sig kring skolor och tågstationer var en annan fundering.
Är även fundersam på McDonalds i Slagelse och likaväl om han även då (2016) kan ha haft nån partner i crime (som det finns en misstanke om via Filippas uttalande).
Citera
2023-05-08, 16:25
Medlem
Citat:

For meg ser det ut som at det bildet her https://www.sn.dk/slagelse-kommune/emilie-eftersoegning-arkaeologer-tilkaldt/ er fotografert ca 200 meter fra Korsør stasjon (som beskrevet i artikkelen), og at det ganske nært dette punktet (når man står med ryggen mot Korsør stasjon) er en veldig smal sti som kommer inn fra høyre og inn på den stien som EM gikk på. Dette punktet er ca midt mellom Korsør stasjon og "avkjørselen" fra gangstien til den veien som er merket med Havekolonien.

Hvis GM kjørte 04.07-bilen, stemmer kanskje ikke dette eventuelle angrepsstedet (ca 200 meter fra Korsør stasjon) med det tidspunktet da 04.07-bilen kjørte fra Korsør stasjon hvis det var kun 1 stk GM, men kanskje GM nr 2 (hvis de var 2 stk GM) allerede sto på stien og ventet før EM gikk fra Korsør stasjon og kanskje GM nr 2 overfalte EM, og GM nr 1 i 04.07-bilen kom for å foreta bortføringen?

Var det mulig å kjøre inn på den stien som EM gikk på, fra Energivej eller fra Havekolonien? Kunne man i så fall kjøre så langt inn på den stien at man kom til det punktet på stien som er ca 200 meter fra Korsør stasjon?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 16:38.
Citera
2023-05-08, 16:43
Medlem
develis avatar
Citat:
For meg ser det ut som at det bildet her https://www.sn.dk/slagelse-kommune/emilie-eftersoegning-arkaeologer-tilkaldt/ er fotografert ca 200 meter fra Korsør stasjon (som beskrevet i artikkelen), og at det ganske nært dette punktet (når man står med ryggen mot Korsør stasjon) er en veldig smal sti som kommer inn fra høyre og inn på den stien som EM gikk på. Dette punktet er ca midt mellom Korsør stasjon og "avkjørselen" fra gangstien til den veien som er merket med Havekolonien.

Hvis GM kjørte 04.07-bilen, stemmer kanskje ikke dette eventuelle angrepsstedet (ca 200 meter fra Korsør stasjon) med det tidspunktet da 04.07-bilen kjørte fra Korsør stasjon hvis det var kun 1 stk GM, men kanskje GM nr 2 (hvis de var 2 stk GM) allerede sto på stien og ventet før EM gikk fra Korsør stasjon og kanskje GM nr 2 overfalte EM, og GM nr 1 i 04.07-bilen kom for å foreta bortføringen?
" i nogle buske ved siden af stien"

"Det er her på stien cirka 200 meter fra Korsør Station, at hunde har markeret et fund, som tilkaldte arkæologer fra Moesgaard Museum skal undersøge."

Spontant, om en hund markerat, tänkte jag mer på om Emilie stannat till bakom nån buske för att kissa efter att ha druckit alkoläsk på kvällen.
Men det har ju ingen koppling till arkeologer och det var i september ser jag sen.
Senast redigerad av develi 2023-05-08 kl. 16:49.
Citera
2023-05-08, 17:58
Medlem
Citat:
" i nogle buske ved siden af stien"

"Det er her på stien cirka 200 meter fra Korsør Station, at hunde har markeret et fund, som tilkaldte arkæologer fra Moesgaard Museum skal undersøge."

Spontant, om en hund markerat, tänkte jag mer på om Emilie stannat till bakom nån buske för att kissa efter att ha druckit alkoläsk på kvällen.
Men det har ju ingen koppling till arkeologer och det var i september ser jag sen.
Din teori kan kanskje eventuelt stemme? Det ble ikke opplyst noe om hva hunden markerte for og det ble heller ikke opplyst om det ble funnet gjenstander og/eller noe annet eller ikke. Arkeologene kan ha blitt tilkalt i tilfelle det var gjenstander eller andre fysiske spor relatert til forbrytelsen på det stedet der hunden hadde markert. Jeg vet ikke om en slik hund kan gjenkjenne duften etter ett bestemt menneske som har vært på et sted utendørs når det har gått flere måneder, eller hvor lang tid som eventuelt er grensen.

Fra en annen sak:
"Første nye «spor» etter Terje på åtte måneder.
Hund markerte 300 meter fra bilen på svensk militærøy." "En sporhund har markert for «noe» om lag 300 meter fra der bilen til Terj*e Johanse*n..."
https://www.dagbladet.no/nyheter/forste-nye-spor-etter-terje-pa-atte-maneder/77177127

Edit: I den saken var det en likhund som hadde markert:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O8Qjp3/aftonbladet-likhund-markerte-i-soeket-etter-norske-terje-61
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 18:19.
Citera
2023-05-08, 18:15
Avslutad
Citat:
Du har bra teorier Jeg må se mer på kart over området.

I denne artikkelen er det enda flere opplysninger og også foto.
"Det er her på stien cirka 200 meter fra Korsør Station, at hunde har markeret et fund, som tilkaldte arkæologer fra Moesgaard Museum skal undersøge"
"Politi med hunde og med bistand fra Beredskabsstyrelsen fortsætter i dag torsdag den store og meget grundige eftersøgning i et område med kolonihaver tæt på Korsør Station. Eftersøgningen omfatter også den jordsti, der forbinder stationen med Motalavej".
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/emilie-eftersoegning-arkaeologer-tilkaldt/
Citat:
Ja, det stemmer.
Citat:

Var det mulig å kjøre inn på den stien som EM gikk på, fra Energivej eller fra Havekolonien? Kunne man i så fall kjøre så langt inn på den stien at man kom til det punktet på stien som er ca 200 meter fra Korsør stasjon?
Etter at jeg postet forrige innlegg, fant jeg bildene og artiklene du refererer til.

Jeg blir mer usikker på om det var/er forbindelse mellom Havekolonien (veien) og Energivej, utifra bildene i artiklene. Men jeg tror ikke det er veldig lang avstand mellom disse veiene.

Jeg tenker derfor det samme som du beskriver, at en medgjerningsperson kan ha overfalt EM lenger oppe på Kodakstien, f.eks. ved skogholtet/buskaset på høyre side av stien, like før veien inn til kolonihagene på høyre side, når EM gikk på stien på vei fra togstasjonen.

Det har blitt gjort funn i området, både ved Kodakstien og Havekolonien/kolonihagene.

MGM kan ha ventet i bilen ved Havekolonien, eventuelt kan bilen ha stått parkert lengst vest på Energivej.
EM kan ha blitt trukket inn i skogholtet/buskaset av en medhjelper, og videre inn i bilen derfra.
Jeg utelukker heller ikke at MGM har klart å gjøre alt dette alene.

Likevel har jeg en slags følelse om at EM må ha blitt plassert raskt inn i bilen, etter at hun ble angrepet, pga mitt inntrykk, utifra vitneutsagn, så har hun ikke klart å rope om hjelp så mange ganger. Og det tyder kanskje på at angrepet må ha skjedd like i nærheten, der bilen befant seg.

Når jeg tenker meg om, så gir en skog eller en allé også ekkoeffekt, og lyden kan da bærer i all slags retninger.

På bildene i en av artiklene, ang funnene som ble gjort, ser man tydelig at Kodakstien går gjennom en allé. EM kan ha blitt angrepet Inni den alléen. MGM kan muligens ha rygget bilen opp til alléen, via Havekolonien, og at det er årsaken til at hun ikke fikk så mange sjanser til å rope på hjelp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in