2017-01-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja och ett brott blir det ju ganska självklart om hon inte förstås själv hoppat i sjön. Det är ju även ett brott att hitta en död och gömma liket eller flytta det ...

Och polisen säger inte att det är ett mord än .och eftersom E ska begravas nu så är obduktionen klar. Det var därför jag tänkte på bilolycka.Om personen av misstag tex kört på E så är det ju inte tex mord,dråp men däremot om personen/föraren tar m liket och gömmer henne är det ett brott Griftes.brott
Kör personen på henne m mening så är det ju mord/ dråp och sedan dumpar henne för att gömma då åker den personen dit för mord (om det ev va planerat) eller dråp oplanerat men med beräkning där på platsen när tillfället kom.

Bara lite så jag tänker ... rörigt jag vet 😕
Citera
2017-01-15, 22:25
Medlem
Citat:
Och polisen säger inte att det är ett mord än .och eftersom E ska begravas nu så är obduktionen klar. Det var därför jag tänkte på bilolycka.Om personen av misstag tex kört på E så är det ju inte tex mord,dråp men däremot om personen/föraren tar m liket och gömmer henne är det ett brott Griftes.brott
Kör personen på henne m mening så är det ju mord/ dråp och sedan dumpar henne för att gömma då åker den personen dit för mord (om det ev va planerat) eller dråp oplanerat men med beräkning där på platsen när tillfället kom.

Bara lite så jag tänker ... rörigt jag vet 😕

Fast de verkar säga att hon blev utsatt för ett brott. Låter inte som ett smitningsfall. Men det skulle ju kunna vara det.
Citera
2017-01-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Fast de verkar säga att hon blev utsatt för ett brott. Låter inte som ett smitningsfall. Men det skulle ju kunna vara det.
Att bli påkörd och sedan dumpad i ett vattenhål är ju att bli utsatt för ett brott! Det går ju inte säga isåfall förrens de hittar den ev föraren och får berättat vad som hänt! Ja hon är utsatt för ett brott pga att någon sänkt henne i en sjö! Men mord vet dom ju isåfall inte ... att köra ihjäl någon är ett brott och inte ett mord om det inte var planerat . Smitare har man läst om lite då och då, men att gömma någon isåfall så borde manna starka skäl till eller så är man en ren idiot!!
Citera
2017-01-15, 22:38
Medlem
Hittade en artikel med gärningsmannaprofil i fallet: Retspsykiatere og efterforskere: Det her er Emilies mest sandsynlige morder

Tre alternativ läggs fram: En psykisk sjuk, en bekant, och en sexförbrytare.

Den psyksjuke ses som minst sannolik, bland annat därför att en sådan inte skulle ha kört sex mil för att dumpa kroppen, utan låtit den ligga kvar.

En bekant ses som sannolik. Det som talar emot är att polisen gått igenom hennes bekantskapskrets mycket grundligt och inte verkar ha hittat något.

Sexförbrytaren ses som mest sannolik. Det är natt, hon är ensam.
Citera
2017-01-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
EM kan ha blivit påkörd, det gör ju inte den vita skåpbilen som sågs framföras vårdslöst än mindre intressant.

EDIT;

Jag kan passa på att tillägga att tidningsbud ofta kör mycket fort, folk ska ha sina tidningar i tid.

Hur vet du det?
Citera
2017-01-15, 22:58
Medlem
Citat:
Att bli påkörd och sedan dumpad i ett vattenhål är ju att bli utsatt för ett brott! Det går ju inte säga isåfall förrens de hittar den ev föraren och får berättat vad som hänt! Ja hon är utsatt för ett brott pga att någon sänkt henne i en sjö! Men mord vet dom ju isåfall inte ... att köra ihjäl någon är ett brott och inte ett mord om det inte var planerat . Smitare har man läst om lite då och då, men att gömma någon isåfall så borde manna starka skäl till eller så är man en ren idiot!!

Fast här står det: "Ifølge Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har hun været udsat for en forbrydelse, og de betragter det som en drabssag."
Citera
2017-01-15, 23:03
Medlem
Ändrar man alltid rubricering? Gör de det i Danmark? Jag menar om polisen har dödsorsaken nu och den tyder på eller är mord.
Citera
2017-01-15, 23:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur vet du det?

Därför att folk ska ha sina tidningar i tid.

Tror ni mig om jag säger:

Citera
2017-01-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att folk ska ha sina tidningar i tid.

Tror ni mig om jag säger:

Jodå, det dugligt styrkt. Då gissar jag att även de andra vittnena till skåpbilen kallade ett tidningsbud för "idiot" den där morgonen, som Erling gjorde om föraren.
Citera
2017-01-16, 09:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ändrar man alltid rubricering? Gör de det i Danmark? Jag menar om polisen har dödsorsaken nu och den tyder på eller är mord.

Vad jag kan tänka mig är att det är hårdare praxis i Danmark för att få någon häktad för mord, om dödsorsaken är oklar. Men jag vet inte.
Citera
2017-01-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag kan tänka mig är att det är hårdare praxis i Danmark för att få någon häktad för mord, om dödsorsaken är oklar. Men jag vet inte.

Rubriceringen borde ha ändrats till mord om polisen var på det klara med dödsorsaken att EM blev mördad, eller?
Citera
2017-01-16, 16:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Rubriceringen borde ha ändrats till mord om polisen var på det klara med dödsorsaken att EM blev mördad, eller?

Man kanske inte kan se i den rättsmedicinska undersökningen att det är just mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in