2023-05-08, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Alltså denna frivolt är inget bevis för hängande i vajrar
Givetvis inte.
Citera
2023-05-08, 16:32
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Givetvis inte.

Eeehh…

Hur gick det med att lämna tråden? Inte så bra tydligen…

OnT: Titta på valfri video ifrån ISS och försök identifiera en enda astronaut som ”hänger i vajrar”.

Lägg gärna in en länk här…
Citera
2023-05-08, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Eeehh…

Hur gick det med att lämna tråden? Inte så bra tydligen…

OnT: Titta på valfri video ifrån ISS och försök identifiera en enda astronaut som ”hänger i vajrar”.

Lägg gärna in en länk här…
Ibland syns vajerfästena, men det får du kolla upp på Google själv.
Vad jag tycker är märkligt är att ingen nånsin snurrar runt sidleds eller svävar upp i taket eller NÅNTING annat än den obligatoriska frivolten (som en vajerupphängning lägligt nog tillåter) när det är direktsändning och nån skolklass har frågestund.

Någon får gärna motbevisa mig med en video, så ska jag gladeligen släppa ISS.
Senast redigerad av adaptern 2023-05-08 kl. 16:45.
Citera
2023-05-08, 16:58
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ibland syns vajerfästena, men det får du kolla upp på Google själv.
Vad jag tycker är märkligt är att ingen nånsin snurrar runt sidleds eller svävar upp i taket eller NÅNTING annat än den obligatoriska frivolten (som en vajerupphängning lägligt nog tillåter) när det är direktsändning och nån skolklass har frågestund.

Någon får gärna motbevisa mig med en video, så ska jag gladeligen släppa ISS.

Stopp och belägg!

Det är DU som har bevisbördan, inte vi andra.

Så fram med bevis på dina vajrar…

Finns MASSOR av videos på tuben, ingenstans ser man några ”vajrar”
Citera
2023-05-08, 17:04
Bannlyst
Citat:
Stopp och belägg!

Det är DU som har bevisbördan, inte vi andra.

Så fram med bevis på dina vajrar…

Finns MASSOR av videos på tuben, ingenstans ser man några ”vajrar”
Bevisbördan?
Jag kan aldrig bevisa att månlandningarna var fejk.
Inte heller kan jag bevisa några konstigheter med ISS.

Vill du tro på NASA så är det helt upp till dig och inget jag vill lägga mig i.
Citera
2023-05-08, 17:15
Medlem
Incel-Pervots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Vilken rymdsond ?
Hur får man alla inblandade i detta ganska komplicerade projekt att inget avslöja ?
Hur förklarar man för dom varför detta ska vara hemligt ?

Rymdsonderna som hämtade hem månstenar, tog filmer/fotografier och placerade ut flaggor och reflektorer på månen. Så klart.

Vad tror du 400 000 personer sysselsatte sig med? Satt och drack kaffe?

Allt detta jobbet gjorde sonder bättre än klumpedunsar i stela rymddräkter. Rymddräkterna var så stela så de kunde inte ens böja på benen. Än mindre böja sig ner för att ens få upp månstenar.
Citera
2023-05-08, 17:16
Medlem
Citat:
Betänk att det var 400´000 människor engagerade i Apollo-programmet. Och INGEN läckte om att allt var en bluff. Det tror jag helt enkelt. inte på.

Som jämförelse, Manhattan-projektet engagerade 130´000 människor, dvs ungefär en tredjedel, det projektet läckte som ett såll…

Stalin visste allt, redan i förväg…

Väldigt få hade full insyn i projektet. Ungefär som att den som jobbar på bilfabrik inte har full koll på allt som händer i företaget. Man sköter sin lilla del. Kanske någon anade ugglor i mossen men insåg att det inte var värt konsekvenserna att skvallra. Folk har blivit mördade för mindre. Det var lättare att sköta sitt jobb och hålla käften. Visselblåsare är trots allt en minoritet.
Citera
2023-05-08, 17:18
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Bevisbördan?
Jag kan aldrig bevisa att månlandningarna var fejk.
Inte heller kan jag bevisa några konstigheter med ISS.

Vill du tro på NASA så är det helt upp till dig och inget jag vill lägga mig i.

Du påstår ju för fan att ISS är obemannad! Att astronauterna hänger i vajrar, osv…

Slingra dig inte nu, utan BEVISA dina påståenden i stället för att svamla.

Du har - fortfarande - bevisbördan.
Citera
2023-05-08, 17:22
Bannlyst
Citat:
Du påstår ju för fan att ISS är obemannad! Att astronauterna hänger i vajrar, osv…
Jag tror det, ja.
Tills någon visar en livesänd frågestund där besättning svävar runt i taket, roterar sidleds osv osv.

Då ändrar jag mig nog.
Citera
2023-05-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-Pervot
Rymdsonderna som hämtade hem månstenar, tog filmer/fotografier och placerade ut flaggor och reflektorer på månen. Så klart.

Vad tror du 400 000 personer sysselsatte sig med? Satt och drack kaffe?

Allt detta jobbet gjorde sonder bättre än klumpedunsar i stela rymddräkter. Rymddräkterna var så stela så de kunde inte ens böja på benen. Än mindre böja sig ner för att ens få upp månstenar.

Och vilka sonder skulle detta vara ? Inte Surveyor Ranger som är officiella.
De 400 000 personer som jobbade med Apolloprojektet tog fram bemannade farkoster och inte sonder. Detta är grundligt dokumenterat. Likaså rymddräkterna och hur de kunde användas för sitt syfte
Citera
2023-05-08, 17:50
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Jag tror det, ja.
Tills någon visar en livesänd frågestund där besättning svävar runt i taket, roterar sidleds osv osv.

Då ändrar jag mig nog.

Mängder av det du efterlyser ligger sedan länge på youtube.

Det är du som påstår att ISS är obemannad.

Det är du som påstår att astronauterna hänger i vajrar, att allt är fejk.

Visa EN ENDA video där vajrarna syns.

Det är du som äger bevisbördan.

End of story.
Citera
2023-05-08, 18:09
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag kan inte låta bli och tycka synd om Michael Collins. Han fick inte följa med och landa på månen 1969. Han fick stanna kvar däruppe och åka varv efter varv runt månen. Men det värsta är ju att han inte minns. Han sa: "Jag minns inte att jag såg något alls." På frågan om han såg något speciellt, som till exempel stjärnor. Efter han sagt att han inte minns. Så rycker Neil Armstrong till och kollar på Michael Collins precis som han tänker "Jävla idiotjävel håll käften". Vad kan det handlat om? Somnade Michael Collins däruppe? Sova på jobbet är ju inte populärt och göra. Han hade en sak och göra. Sitta där uppe och ... ja inte vet jag. Men sova skulle han väl inte göra? Konstigt att inte minnas. Satt och sov och drömde kanske att även han skuttade omkring där på månen.

Och när man hör uttalandet från Neil Armstrong att det här var “The beginning of a new age” Så tänker man att det mer var The end of the beginning. För trots att det är så otroligt mycket billigare idag att åka till månen så är det ingen som får "arslena ur vagnen" som man brukar säga. Mycket snack och liten verkstad är vad NASA sysslar med idag. Deras propaganda filmer är sämre än dagens Sci-fi filmer från Hollywood. Och även dom är ganska dåliga många av dom.

https://www.youtube.com/watch?v=Xd1yBWsLsyQ

"Kommer inte ihåg"

I det här klippet ser det ut som sändningen bryts direkt efter Michael Collins säger att han inte minns något alls.. Hade vart roligt. Men så var det inte.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-05-08 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in