Behövs lite mer kontext för att tolka vad Erik sagt, har inte hört något om det, men alla deltagare har en tendens att släta över vad som händer på ön, förlåta varandra och gå vidare. Beskriva att situationen där är komplex, skylla på omständigheter osv.
Själv är jag inte lika förlåtande... anser inte att man kan skilja mellan sak och person utan att man faktiskt är sina handlingar och får stå för dem. Inom spelet och utanför.
Jag har lätt att se igenom folk och de avslöjar sina rätta sidor alltid, förr eller senare.
Redan från början avslöjade sig Chris som falsk och en lögnare (han ljög för Dennis d y om att han inte röstat på honom fast han gjort det) och han, Carro och pakten som bildades var allmänt skitsnackande och elaka. Dåligt språk, könsord, flinande, skadeglada osv. Gav ett ytligt och korkat intryck.
Även privat gällande Carro t ex så framstår hon som en ytlig promiskuös partybrud. Förhoppningsvis att hon fått sig en tankeställare efter genomgången cancer men personlighet sitter rätt hårt.
Gällande Amanda så var det klassiskt "tjejer i grupp som snackar skit om snyggaste tjejen som de är avundsjuka och stör sig på för att hon får killarnas uppmärksamhet och inte är typiskt tjejig". Förekommer hela tiden i skolor och på arbetsplatser så man känner igen fenomenet.
Amanda har ADHD och kan säkert slänga ur sig grodor, vilket hon själv medgett, men att som grupp agera som pakten gjorde gentemot henne är oavsett väldigt lågt.
Det räckte att Amanda - enligt dem - kunde "säga för mycket" och uttrycka sig "fel" för att de skulle störa sig. Finns en scen i nåt av de tidiga avsnitten när Chris, Carro, Sophie och Alva snackar skit om detta och Sophie t o m konfronterar Amanda att hon måste tänka på hur hon pratar osv. Amanda, snäll som hon är, fogar sig och ber om ursäkt. Anpassar sig till mobbarna skulle jag säga.
Så tidigt bevisade dessa människor vilken låg nivå de befinner sig på och då har jag min uppfattning klar. Visst kan saker och ting utelämnas ur programmet men människornas personlighet, den framstår rätt tydligt och då ser man, om man har rätt omdöme, vilka som är falska, otrevliga osv.
Vi kan enas om att tycka olika. Hoppas du fortsätter skriva, alla åsikter behövs