Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-07, 20:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
2023-05-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Oscar är inte nummer tre att åka. Marcus säger det för att han vill ha Oscar och hans två röster på sin sida.

Oscar är allt annat än dum. Men för mig är det tydligt att han har en diagnos åt autismhållet. Hans stora svaghet i livet är det sociala som för honom är svårt. Han har lärt sig enklare sociala regler och så länge de följs så funkar han. Så länge det är logiskt hänger han med.

Eftersom det sociala är jobbigt för honom och snabbt dränerar hjärnan på energi behöver han mycket egentid. Han har inte behov av socialt umgänge för att må bra, snarare tvärtom.

Jag kan se att han litar på Carro och jag tror han bettar på henne hela vägen.

Klart han är, kanske Pernilla lyckas vara tillräckligt dryg för att hoppa upp en plats, men han är 100% på skärbrädan efter Marcus & Erik, det ser väl alla som kollat? Oscar kanske har autism, who knows, men ja han gör korkade beslut. Visst, han litar på Carro, det som gör det så korkat.
2023-05-07, 20:28
Medlem
Dagens avsnitt cementerade verkligen att detta är den tröttaste säsongen av Robinson genom tiderna. Hälften av deltagarna vill inte ens vinna, det enda som är viktigt är att personen som vinner har en fitta. Värsta är när Carro är så jävla självgod både i sociala medier & i programmet om hur bra de är, det är ett helt värdelöst gäng som suger på allt förutom att just vara födda med en fitta mellan benen & hamnat i en säsong där de andra deltagarna inte ens vill vinna.

Höjden av pinsamhet måste ju dessutom fortfarande vara när detta "girl power" gäng nästan får stryk innan sammanslagningen av losers som gjorde allt för att förlora.
2023-05-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Behövs lite mer kontext för att tolka vad Erik sagt, har inte hört något om det, men alla deltagare har en tendens att släta över vad som händer på ön, förlåta varandra och gå vidare. Beskriva att situationen där är komplex, skylla på omständigheter osv.
Själv är jag inte lika förlåtande... anser inte att man kan skilja mellan sak och person utan att man faktiskt är sina handlingar och får stå för dem. Inom spelet och utanför.
Jag har lätt att se igenom folk och de avslöjar sina rätta sidor alltid, förr eller senare.
Redan från början avslöjade sig Chris som falsk och en lögnare (han ljög för Dennis d y om att han inte röstat på honom fast han gjort det) och han, Carro och pakten som bildades var allmänt skitsnackande och elaka. Dåligt språk, könsord, flinande, skadeglada osv. Gav ett ytligt och korkat intryck.
Även privat gällande Carro t ex så framstår hon som en ytlig promiskuös partybrud. Förhoppningsvis att hon fått sig en tankeställare efter genomgången cancer men personlighet sitter rätt hårt.

Gällande Amanda så var det klassiskt "tjejer i grupp som snackar skit om snyggaste tjejen som de är avundsjuka och stör sig på för att hon får killarnas uppmärksamhet och inte är typiskt tjejig". Förekommer hela tiden i skolor och på arbetsplatser så man känner igen fenomenet.
Amanda har ADHD och kan säkert slänga ur sig grodor, vilket hon själv medgett, men att som grupp agera som pakten gjorde gentemot henne är oavsett väldigt lågt.
Det räckte att Amanda - enligt dem - kunde "säga för mycket" och uttrycka sig "fel" för att de skulle störa sig. Finns en scen i nåt av de tidiga avsnitten när Chris, Carro, Sophie och Alva snackar skit om detta och Sophie t o m konfronterar Amanda att hon måste tänka på hur hon pratar osv. Amanda, snäll som hon är, fogar sig och ber om ursäkt. Anpassar sig till mobbarna skulle jag säga.

Så tidigt bevisade dessa människor vilken låg nivå de befinner sig på och då har jag min uppfattning klar. Visst kan saker och ting utelämnas ur programmet men människornas personlighet, den framstår rätt tydligt och då ser man, om man har rätt omdöme, vilka som är falska, otrevliga osv.

Vi kan enas om att tycka olika. Hoppas du fortsätter skriva, alla åsikter behövs

Jag håller helt med dig om den pakten. De kräver att alla ska falla in i deras exakta mall och också att ingen får yttra någon annan åsikt än deras, för då blir de kränkta och börjar tänka det obehagliga som de förtränger men innerst inne vet är sant, att de är svag eller normalbegåvade utan några speciella talanger.

I början var det ju tydligt vilka icke originella okreativa trista typer de är, som tyvärr fick majoritet tidigt och lyckats Linda vissa män kring sitt finger. Dennis den äldre får ju ha dem rätt inpå, de ligger på hans arm osv. De myser med honom för att han inte ska rösta på någon annan. Det finns ett ord för sånt
2023-05-07, 20:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hur många av deltagarna, utifrån det ni sett av hur de betett sig och framstått i tv, skulle ni vilja ha som arbetskamrater?

Själv skulle jag nog inte ens orka lyssna på nån av dem en hel arbetsdag.

Tycker de flesta i årets säsong är vettiga. Egentligen bara Zeki och Pernilla där jag hade behövt säga upp mig. Sen finns det några personer i gråzonen; hade t.ex. inte velat ha Dennis d.ä. som anställd. Övertygad om att han snokar runt i hemmen där han lägger golv. Sniffar fruns trosor och drar en runk i flickrummet när ingen ser.
2023-05-07, 20:42
Medlem
Vad är det för sår på armarna/axlarna alla deltagare får??
2023-05-07, 20:55
Medlem
XtraXs avatar
Hur sköter kvinnorna sin nedre hygien, skrubbar de med sand och saltvatten? Måste lukta för jäkligt om fiffin.
2023-05-07, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hur sköter kvinnorna sin nedre hygien, skrubbar de med sand och saltvatten? Måste lukta för jäkligt om fiffin.

Dennis d.ä tar hand om det
2023-05-07, 21:02
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Dennis d.ä tar hand om det

Förmodligen.
2023-05-07, 21:08
Medlem
Läste att pojkDennis flyttat till Spanien. Enklare med några nya hundratusen på fickan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Pernilla måste vara bland det mest osympatiska det här tv-programmet skådat på länge
Verkligen Pernilla Block är! Totalt Obildad vad gäller ords betydelse Oärlig och allmänt skitelak!
Medlem
Enmansdemos avatar
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in