2023-05-06, 22:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det ligger väl sedan gammalt en negativt inställning om att det måste komma ett bakslag. Och någonstans så "tror" man att det kommer ske ett misslyckande. Men om man ska vara analyserande så bör vi kunna ta en fjärde plats allafall . Men jag skulle ljuga ifall jag känner mig säker. Jag gissar på att Pool kommer vinna sina matcher så det krävs verkligen att man inte släpper gasen. Vinner vi mot Arsenal vågar jag nästan säga att vi klara topp fyra.
Förstår! Det är dock svårt att se att Newcastle ska rasa ihop helt efter 33 fina omgångar. Tar Newcastle minst ett kryss imorgon och United max ett kryss så känns det som att det enbart står mellan United och Liverpool om plats 4:a och 5.

Hur stort nederlag skulle det vara för Newcastle att komma 5:a? Man hade ju förmodligen inte räknat med CL inför säsong men när man har varit så bra och har detta läge så skulle det ju inte vara kul.. Skulle man på något sätt kunna se en 5:e plats som något framsteg och positivt eller är det enbart CL som gäller nu? Hoppas du förstår frågan :P
Citera
2023-05-06, 22:52
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Förstår! Det är dock svårt att se att Newcastle ska rasa ihop helt efter 33 fina omgångar. Tar Newcastle minst ett kryss imorgon och United max ett kryss så känns det som att det enbart står mellan United och Liverpool om plats 4:a och 5.

Hur stort nederlag skulle det vara för Newcastle att komma 5:a? Man hade ju förmodligen inte räknat med CL inför säsong men när man har varit så bra och har detta läge så skulle det ju inte vara kul.. Skulle man på något sätt kunna se en 5:e plats som något framsteg och positivt eller är det enbart CL som gäller nu? Hoppas du förstår frågan :P

Många skulle nog bli besvikna i direkt anslutning till att missa CL , sett till hur vi legat nu i slutet. Ser man över hela säsongen så är ju allt från topp 8 en bedrift enligt mig. Med den framtidsplanen man la ut och sedan agerade efter så är en topp 4 betydligt högre än planerat. Hade någon sagt att vi skulle komma på 5-7 plats innan säsongen hade jag sagt att det var alldeles för tidigt att tampas i de regionerna. Så att ens vara med i kampen om CL är helt galet. Så oavsett vad som sker så har vi gjort en helt galen säsong och jag kommer vara nöjd hur det än går. Men visst skulle man ha en period där missen av CL svider. Mitt ursprungtips på Newcastle var 10 med förhoppningen om att fajtas om 9-7 denna säsong.
Citera
2023-05-06, 22:59
Medlem
Ser man på engelsk fotboll så hatar man fotboll lika så med allsvenskan
Citera
2023-05-06, 23:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Många skulle nog bli besvikna i direkt anslutning till att missa CL , sett till hur vi legat nu i slutet. Ser man över hela säsongen så är ju allt från topp 8 en bedrift enligt mig. Med den framtidsplanen man la ut och sedan agerade efter så är en topp 4 betydligt högre än planerat. Hade någon sagt att vi skulle komma på 5-7 plats innan säsongen hade jag sagt att det var alldeles för tidigt att tampas i de regionerna. Så att ens vara med i kampen om CL är helt galet. Så oavsett vad som sker så har vi gjort en helt galen säsong och jag kommer vara nöjd hur det än går. Men visst skulle man ha en period där missen av CL svider. Mitt ursprungtips på Newcastle var 10 med förhoppningen om att fajtas om 9-7 denna säsong.
Det är alltid surt när man är/var så nära men om man får lite distans så är ju även 5:a skitbra så snabbt. Jo, men 5-7:a trodde jag nog Newcastle skulle gå för. Börja med in i Europa och sen in i CL och sen utmana om guld. Nu gick det ju skitsnabbt och det är väl både för och nackdelar med det. Hur ska man tänka i kommande fönster om man är i CL? Ska man då satsa lite galnare eller ska man fortsätta bygga på samma sätt?

Om du hade förhoppningar på 9-7 så förstår jag varför det känns som att det ska gå skit när som helst

Newcastle är ändå ett lag gillar som fan sedan "goal" filmerna och spelade alltid på att dom skulle vinna hemma mot "storlagen" till jävligt bra odds vilket dom ofta gjorde Kommer väl gilla dom typ till ligatiteln och sen tyvärr blir dom som City efter deras titel..
Citera
2023-05-06, 23:34
Moderator
zanteras avatar
Matcherna imorgon är ändå intressanta sett till att utgången kan ha stor påverkan på vad som händer.

Vinner Newcastle kan vi nog skriva bort Arsenal från titeln och Newcastle säkrar troligtvis en CL plats. Skulle Arsenal däremot vinna så är det styrkebesked och de har chans på titeln, skulle dessutom Man Utd slå West Ham så går de helt plötsligt om Newcastle och Newcastle blir en lika stor måltavla som Man Utd för Liverpool's del. Tappar Man Utd poäng så kommer Liverpool-fansen brösta upp sig och börja tro på fjärdeplatsen osv. Mycket spänning och mycket som kan hända i de 2 matcherna helt enkelt.

Även om flera Liverpool-fans här är vettiga och jag inte har något emot dem så är det Liverpool-gubbe på jobbet som är riktigt dryg och påminner lite om Generalen. Skulle verkligen inte orka höra i 2-3 månader framöver om hur "Mäktiga Liverpool gick om patetiska Man Utd sista omgångarna". Finns sånna supportrar för alla lag dock, slår sig för bröstet och ska gapa när det går bra men blir helt plötsligt väldigt tysta och drar sig undan när det går dåligt.
Senast redigerad av zantera 2023-05-06 kl. 23:37.
Citera
2023-05-06, 23:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Matcherna imorgon är ändå intressanta sett till att utgången kan ha stor påverkan på vad som händer.

Vinner Newcastle kan vi nog skriva bort Arsenal från titeln och Newcastle säkrar troligtvis en CL plats. Skulle Arsenal däremot vinna så är det styrkebesked och de har chans på titeln, skulle dessutom Man Utd slå West Ham så går de helt plötsligt om Newcastle och Newcastle blir en lika stor måltavla som Man Utd för Liverpool's del. Tappar Man Utd poäng så kommer Liverpool-fansen brösta upp sig och börja tro på fjärdeplatsen osv. Mycket spänning och mycket som kan hända i de 2 matcherna helt enkelt.

Även om flera Liverpool-fans här är vettiga och jag inte har något emot dem så är det Liverpool-gubbe på jobbet som är riktigt dryg och påminner lite om Generalen. Skulle verkligen inte orka höra i 2-3 månader framöver om hur "Mäktiga Liverpool gick om patetiska Man Utd sista omgångarna". Finns sånna supportrar för alla lag dock, slår sig för bröstet och ska gapa när det går bra men blir helt plötsligt väldigt tysta och drar sig undan när det går dåligt.
Kan räkna bort Arsenal med 100% om dom inte vinner imorgon men redan nu KAN VI NOG räkna bort dom. Arsenal ska gå rent och City ska tappa 5 poäng på fyra matcher.. Det händer inte.
Citera
2023-05-06, 23:54
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Om Kane ska lämna för att vinna titlar så bör han välja Bayern.

kane är brittisk wt inte tysk
Citera
2023-05-06, 23:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
kane är brittisk wt inte tysk
Vad spelar det för roll?
Citera
2023-05-07, 08:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Vad spelar det för roll?

Bara unga "engelska" negrer som lyckas i Tyskland. Kane är gammal wt
Citera
2023-05-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bara unga "engelska" negrer som lyckas i Tyskland. Kane är gammal wt
Owen hardgraves va väl rätt lyckad under sin tid i Tyskland
Citera
2023-05-07, 08:58
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Owen hardgraves va väl rätt lyckad under sin tid i Tyskland

Han hade aldrig bott eller levt i Storbritannien innan dess. Föddes & växte upp i Kanada innan han kom till Tyskland. Hans kropp klarade ju inte att spela i England sen
Citera
2023-05-07, 08:58
Medlem
Räknar alla bort Brighton från CL plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in