Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Många skulle nog bli besvikna i direkt anslutning till att missa CL , sett till hur vi legat nu i slutet. Ser man över hela säsongen så är ju allt från topp 8 en bedrift enligt mig. Med den framtidsplanen man la ut och sedan agerade efter så är en topp 4 betydligt högre än planerat. Hade någon sagt att vi skulle komma på 5-7 plats innan säsongen hade jag sagt att det var alldeles för tidigt att tampas i de regionerna. Så att ens vara med i kampen om CL är helt galet. Så oavsett vad som sker så har vi gjort en helt galen säsong och jag kommer vara nöjd hur det än går. Men visst skulle man ha en period där missen av CL svider. Mitt ursprungtips på Newcastle var 10 med förhoppningen om att fajtas om 9-7 denna säsong.
Det är alltid surt när man är/var så nära men om man får lite distans så är ju även 5:a skitbra så snabbt. Jo, men 5-7:a trodde jag nog Newcastle skulle gå för. Börja med in i Europa och sen in i CL och sen utmana om guld. Nu gick det ju skitsnabbt och det är väl både för och nackdelar med det. Hur ska man tänka i kommande fönster om man är i CL? Ska man då satsa lite galnare eller ska man fortsätta bygga på samma sätt?
Om du hade förhoppningar på 9-7 så förstår jag varför det känns som att det ska gå skit när som helst
Newcastle är ändå ett lag gillar som fan sedan "goal" filmerna och spelade alltid på att dom skulle vinna hemma mot "storlagen" till jävligt bra odds vilket dom ofta gjorde

Kommer väl gilla dom typ till ligatiteln och sen tyvärr blir dom som City efter deras titel..