2023-05-03, 10:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Ta en titt på Chelseas schema nu på slutet. Efter två matcher mot Bournemouth och Nottingham, som egentligen borde vara lätta för dem (kommer antagligen inte vara det), så spelar de borta två matcher mot båda Manchester lagen. Till sist avslutar de säsongen hemma mot Newcastle.

Yikes, kan inte se framför mig att de kommer ta några poäng från de tre sista matcherna, om ens de två första...
Citera
2023-05-03, 11:29
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Chelsea have now lost more Premier League games since sacking Thomas Tuchel than they did during his time in charge. ◎ Under Tuchel: 11 defeats (63 games) ◉ After Tuchel: 12 defeats (27 games)

Whoops.
Citera
2023-05-03, 12:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Klopp rätt i sak? Hurdå? Att han säger att Tierney har en agenda mot LFC? Eller hans firande/tuppande mot fjärdedomaren?

Klopp säger själv att han var out of line: https://www.theguardian.com/football/2023/may/02/jurgen-klopp-admits-referee-paul-tierney-does-not-have-liverpool-agenda

Tycker inte Klopp gjorde rätt eller covered himself in glory, men jag förstår var beteendet kommer ifrån. Som jag ser det: Klopp var förbannad över att hans lag återigen vaskat en ledning och letade externa att skylla det på. Tierney och hans team låg närmast till hands. Säkert fanns det några domslut på marginalen att hetsa upp sig över. Ur mitt perspektiv var det mest anmärkningsvärda Skipps uteblivna röda, men det var ju inte det Klopp lackade ur på när LFC släpper in 2 baljor i andra.

Klopp är en sån som går igång på att bygga igång ett agg mot en identifierad motståndare. Lite som Zlatan, som behöver en antagonist för att verkligen motivera sig. När han blir förbannad är det ofta domaren som får ikläda sig den rollen.

Firandet mot fjärdedomaren var en del av det. "in your face! ni försöker hålla ner oss, men vi är för bra! Fuck off!". Typ så.

Det finns fler syften:

1. Ändra nästa domslut till favör för Liverpool genom att hetsa
2. Försöka påverka FA, kanske får Tierney döma mindre Liverpool framöver
3. Få igång publik och spelare mot domarna, att "vi skiter i att ni hatar oss, vi ska vinna ändå"
4. Flytta fokus från en värdelös defensiv insats och släppa 3 mål, till att det är domarnas fel som dömer "mot Liverpool"

Osv osv.

Det är inget beteende jag som LFC-fan är stolt över men jag fattar också att när du sitter på the hot seat och är vinnarskalle utav satan kan du tappa det rejält när matchen inte går din väg. Vilket Klopp gjorde mot Spurs.

Det var inte första gången han gjorde det, det var inte sista gången. Han borde bli avstängd och få böter, jag har inga problem med det.

Hade inte tänkt mig att tråden skulle spåra ur men du skriver att du inte förstår men ändå förstår hur går det ihop?

Ja Klopp gör rätt i sak och belyser domarinsatsen, det finns en historik med Tierney där några beslut verkligen kan diskuteras. Målfirandet blir lite kulmen på det, får Salah sin solklara frispark med sig istället för emot sig så blir det inget Tottenham mål. Och nu i sluttampen när allt ska avgöra blir spänningen högre och att då känna att domarna förstör en ev chans att nå CL vilket i sig är smärtsamt att missa inte minst ekonomiskt. Väldigt stora pengar glider ur händerna och att man är mindre attraktiv gällande nyförvärv påverkar givetvis. Nu kände säkert Klopp att de inte lyckades förstöra bärgning av 3 p och firandet blir därefter.

Klopp sa efter matchen det bara råka bli ett firande åt det hållet och nu med ändrad version är enbart för att mildra ev straff. Så vad som sägs officiellt ska man ta med en nypa salt.

Klopp passion!
Han är väl medveten om att hans hetsande inte gör laget bättre men bra att ha i sig vid vissa tillfällen ta tex incidenten Xhaka gör - det får Liverpool att tända till och ändrar momentum och det man ska aldrig underskatta i en match.

Gällande punkter!
1. Det gör alla lag
2. Varför vilja ha någon som dömer emot dig?
3. Lite sent att tända publiken i 94+
4. Klopp hade ingen en tanke på sitt försvarsspel i firandet utan enbart tanken skönt ni inte lyckades förstöra 3 p.

Med det skrivet förväntar jag mig att Tierney blir avstängd för att hans kunnande är för låg.
Några saker när Tierney dömt L - T
- Jota får inte straff - nertacklad
- Kane klarar sig från rött men Robertson åker ut
- Salah får inte frispark med sig - klar tröjdragning
- Skipp får ingen varning det blir inte ens frispark, nu släppte han spelet vidare för Liverpool hade boll men det var ingen fördel av det.

Övriga situationer
Jota är bara gult, han är först in, lågt fart, går på boll, lågt huvud av Skipp etc finns andra domare som har bekräftat ”min bedömning av situationen” Tierney visar ju sin hand för Kane att det är lågt.

Ingen straff emot Konate, han släpper i god tid.

Nu fick det bli ett långt svar för att kunna bemöta din text men bättre vi håller det kort alt skapar ny tråd ”domarbedömning/dombeslut”
Citera
2023-05-03, 12:14
Medlem
Drickbacks avatar
Sam Allardyce tar över Leeds.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/31430/sam-allardyce-to-replace-javi-gracia
Citera
2023-05-03, 12:37
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sam Allardyce tar över Leeds.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/31430/sam-allardyce-to-replace-javi-gracia

Chelsea MISSAR igen
Citera
2023-05-03, 12:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hade inte tänkt mig att tråden skulle spåra ur men du skriver att du inte förstår men ändå förstår hur går det ihop?

Ja Klopp gör rätt i sak och belyser domarinsatsen, det finns en historik med Tierney där några beslut verkligen kan diskuteras. Målfirandet blir lite kulmen på det, får Salah sin solklara frispark med sig istället för emot sig så blir det inget Tottenham mål. Och nu i sluttampen när allt ska avgöra blir spänningen högre och att då känna att domarna förstör en ev chans att nå CL vilket i sig är smärtsamt att missa inte minst ekonomiskt. Väldigt stora pengar glider ur händerna och att man är mindre attraktiv gällande nyförvärv påverkar givetvis. Nu kände säkert Klopp att de inte lyckades förstöra bärgning av 3 p och firandet blir därefter.

Klopp sa efter matchen det bara råka bli ett firande åt det hållet och nu med ändrad version är enbart för att mildra ev straff. Så vad som sägs officiellt ska man ta med en nypa salt.

Klopp passion!
Han är väl medveten om att hans hetsande inte gör laget bättre men bra att ha i sig vid vissa tillfällen ta tex incidenten Xhaka gör - det får Liverpool att tända till och ändrar momentum och det man ska aldrig underskatta i en match.

Gällande punkter!
1. Det gör alla lag
2. Varför vilja ha någon som dömer emot dig?
3. Lite sent att tända publiken i 94+
4. Klopp hade ingen en tanke på sitt försvarsspel i firandet utan enbart tanken skönt ni inte lyckades förstöra 3 p.

Med det skrivet förväntar jag mig att Tierney blir avstängd för att hans kunnande är för låg.
Några saker när Tierney dömt L - T
- Jota får inte straff - nertacklad
- Kane klarar sig från rött men Robertson åker ut
- Salah får inte frispark med sig - klar tröjdragning
- Skipp får ingen varning det blir inte ens frispark, nu släppte han spelet vidare för Liverpool hade boll men det var ingen fördel av det.

Övriga situationer
Jota är bara gult, han är först in, lågt fart, går på boll, lågt huvud av Skipp etc finns andra domare som har bekräftat ”min bedömning av situationen” Tierney visar ju sin hand för Kane att det är lågt.

Ingen straff emot Konate, han släpper i god tid.

Nu fick det bli ett långt svar för att kunna bemöta din text men bättre vi håller det kort alt skapar ny tråd ”domarbedömning/dombeslut”

Nu menade jag att Klopps "antics" generellt har syftena i punkt 1-4, inte enbart firande mot Spurs.

Gällande Tierney är han en av domarkårens superstars och får the golden games (som de kallas, matcher mellan toppklubbar) av en anledning. Han klarar pressen, han gör mindre misstag än andra domare. Sen kan man ifrågasätta enskilda beslut.

Nej, jag tycker inte han fick alla de situationer du nämner helt rätt. Men att gå därifrån till "han har en konspiration mot oss" när han missat att ge rött för ett av de minst kontroversiella röda kort han hade fått ge i karriären, det är a bit much.

Vill Klopp framföra saklig kritik gör han det inte i affekt. Mitt under match handlar det bara om känslor och hitta andra skäl till att Liverpool just släppt in 3 mål i en match man borde spelat av för länge sen.

Verkligen inte Tierneys största supporter, men jag tycker inte Klopp hade särskilt många rätt här. Jag vet hans syfte med att göra som han gör, och det är en del av hans jobb. Det behöver inte betyda att jag tycker det är rätt eller försvarar honom i alla lägen. Vi får se vad som faller ut, jag betvivlar starkt att Klopp går fri och Tierney stängs av. Möjligen får han inte golden games kommande omgångar pga missade röda kort på Skipp och Jota.
Citera
2023-05-03, 14:41
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
[Seamus Coleman via @Everton] An update from the captain: "Just wanted to update you all, thanks so much for all the well wishes. Just back from my scan & pleased to say I have no ACL damage. Be back soon"

Skönt att höra!
Citera
2023-05-03, 15:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Chelsea MISSAR igen
Miss Chelsea om jag får be
Citera
2023-05-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
99 procent förutom drogba född 2002 insåg redan hur kass ägare bohely är tänkt då vilken jävla clown han skryter om att han är när han anställer lampard för att köpa tid och samla pluspoäng ? övriga världen fnissar

Lampard bekräftar nu att det var rätt att ge Lampard kicken förra gången han tränade laget. Dessutom bevisar det att laget att det har en skev självbild och att man gjorde ett stort misstag när Tuchel kickades.
Dessutom stärks min uppfattning att engelska tränare i PL och Championship generellt är ett gäng pajsare, gaphalsar och snackepåsar utan ledaregenskaper och strategiska kvaliteter. Nu senast anställdes den mediokre Allardyce av Leeds. Garbage in, garbage out. PL hålls kvalitetsmässigt uppe av stora säckar pengar och utländska tränare av hög klass. Rensa bort mög som Redknapp, Moyes, Allardyce & Co
Citera
2023-05-03, 16:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Skönt att höra!

Fan hans ledband måste ju har gjorda av gummi
Citera
2023-05-03, 17:26
Medlem
HycklarSveriges avatar
Konstigt att tänka att för bara två år sedan så vann Chelsea UCL. Nu är det 5 matcher kvar för dem och det är faktiskt matematiskt möjligt att de blir nedflyttade. Kommer ju inte hända, men ändå sjukt att det ens är möjligt just nu.
Citera
2023-05-03, 17:41
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Konstigt att tänka att för bara två år sedan så vann Chelsea UCL. Nu är det 5 matcher kvar för dem och det är faktiskt matematiskt möjligt att de blir nedflyttade. Kommer ju inte hända, men ändå sjukt att det ens är möjligt just nu.

Måste ju vara en sjukt konstig stämning i omklädningsrummet och på träningar osv. Man inleder säsongen med Tuchel på bänken, en tränare som vunnit CL med klubben, man slutade 4a året innan och plockade in Sterling som sågs som en av de stora värvningarna i PL under sommaren.

Nu är det bara Maj och Chelsea har både hunnit sparka Tuchel, hittat hans långvarige ersättare i Potter, sparkat honom och är nu tillbaka på Frank Lampard som inte ansågs som bra nog för några år sedan. Sterling som nog de egna fansen iaf trodde skulle bli deras stjärna har inte bara floppat hårt, men man har värvat så många spelare sedan dess att trots att han inte varit där ett år så känns det redan som hans tid har gått ut och laget har gått vidare med andra värvningar.

Måste ju finnas spelare i truppen som inte vet vilka som är lagkamrater eller övrig personal på arenan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in