Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
GW uttalanden tidigare kommer jag inte riktigt ihåg (hade de inspelade från Nyhetsmorgon men har raderat).
Vad han iaf har sagt upprepade ggr är att det är två tidigare ostraffade kvinnor som är MGM här.
Det är ju sant iof men han har inte sagt ett ord om JJ.s mörka tankar, vad M/kompisar berättat och vad gäller det som framkommit i FUP.
Inte heller har han påtalat att M hållit sin kompis om ryggen under lång tid.
Jag tänker att hade M berättat om J.s mörka sida så hade kanske inte mordet ägt rum.
Ha i åtanke då att Maja med facit i hand VET vad JJ är kapabel till, hon vet vad som står på tur om hon skvallrar.
Tänk dig att lägga dig i din säng varje kväll och inte veta ifall du vaknar upp i ett eldhav?
Samtidigt så var Maja helt beroende av JJ, vänskapen med JJ betydde allt för henne.
Kanske lite så jag misstänker vissa kvinnor kan känna om de lever med en destruktiv partner, så länge jag är tillmötesgående är allt bra.
Sen att Maja hela tiden försökt komma med undanflykter när JJ skulle göra saker som tex branden, :jag är sjuk. samtidigt som hon tillägger jag är inte rädd! (nått liknande)
Hon vill inte vara med på JJs onda planer så hon kommer med bortförklaringar men samtidigt behöver hon visa JJ att hon är tillmötesgående.
I förhören i början pratar Maja bra om JJ, då sitter fortf rädslan och beroendet kvar i henne, allt eftersom tiden går och JJs förtrollning börjar släppa öppnar hon upp sig för att till slut våga berätta om JJs tidigare tankar och planer, SAMTIDIGT som det är tydligt att hon är rädd för JJs hämnd nu när hon sviker hennes förtroende.