2023-05-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Maja hade två rundformade blåmärken på en axel, såg nästan ut som efter fingrar.

M hade ett litet blåmärke, inte två.
Citera
2023-05-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Grävande journalistik kan vara bra i vissa fall som uppdrag granskning och kalla fakta m. m

Men jag har aldrig varit med om att journalister m. m har lagt sig i på det här sättet i andra brottsfall/mord som är pågående fall

Kanske blir de tipsade av någon som inte är nöjd med domen?

Jag håller med om att grävande journalistik kan vara bra som uppdrag granskning och kalla fakta mm.

Jag har inte heller varit med om att en radiostation har lagt sig i ett mord som är ett pågående fall.

Radiostationen kan nog ha blivit tipsade eller så har de läst här på Flashback om tider som har blivit diskuterade.
Citera
2023-05-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vad skulle anledningen vara till att iscensätta ett mord i sin egna lgh om det nu inte skedde där menar du?

Jag är jättenyfiken på vad du har för teori på varför man ens skulle komma på den tanken över huvud taget.... Eller ja, varför du ens kommer på den tanken.

Iscensätter man ett mord gör man det knappast i sin egna lägenhet eftersom det riktar alla misstankar mot en själv på en gång....

Du får läsa mina inlägg i denna tråden eftersom det finns skrivit där.
Citera
2023-05-07, 02:30
Medlem
Citat:
De tidiga förhören med båda tjejerna vet vi ju att de ljög ihop en storry som båda hade kommit öv om
Så det är inget vi kan blanda ihop med vad de senare sagt och efter de bevis som finns

Ja, de hade bestämt sig för att ljuga ihop en historia som de trodde att polisen skulle gå på. De nekade ju hela tiden med att ha något att göra med detta mord. Men polisen överlistade de till slut och då började de att öppna sig för polisen.
Citera
2023-05-07, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Eller hur!? - Bindningen var i allra högsta grad destruktiv och förgörande för M:s personliga utveckling. Hon vågade inte säga rakt ut vad hon tyckte och tänkte om J:s galenskaper utan försökte komma med undanflykter och uttrycka sig försiktigt och på ett sätt som inte riskerade att förarga den hämndlystna - vara till lags.

Den som umgås med en psykopatisk personlighet far illa och kommer inte alltid levande därifrån.

Utan att veta vem hon hade att göra med, så visste M på ett instinktivt plan vad hon kunde förvänta sig om hon gick emot J. Därför tryckte hon undan det mörker hon såg och försökte koncentrera sig på deras gemensamma intressen - en insikt hon också kunde formulera i ord mot slutet.

MH är liksom TT ett offer för den farliga JJ...
Citera
2023-05-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Såhär är det nog ändå.

Toves kropp förflyttades till förrådet.

Jag återkommer med bevis för detta under ”morgondagen”.

Instämmer. Ser emot att ta del av bevismaterialet.

När blev MH varse om att TT var mördad?
Citera
2023-05-07, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag håller med om att grävande journalistik kan vara bra som uppdrag granskning och kalla fakta mm.

Jag har inte heller varit med om att en radiostation har lagt sig i ett mord som är ett pågående fall.

Radiostationen kan nog ha blivit tipsade eller så har de läst här på Flashback om tider som har blivit diskuterade.
Jag tror att det är så
Citera
2023-05-07, 04:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja visst, vad hon än gör är det antingen för att förtränga det som hänt, eller för att minnas Tove.

Men det intressanta som jag tog upp var ändå det faktum att, ur vissa andras perspektiv, när Maja är vaken och själv, så roar hon sig med sin telefon.

Men i lägenheten var telefonen helt oanvänd. Det styrker då Majas påståenden att hon sov, tänker jag.
Det tycker jag är en slutsats på svag grund. Hon kan lika gärna varit upptagen med annat. Som jag ser det behövs annat som också pekar dit, för att dra slutsats åt ena eller andra hållet.
Citera
2023-05-07, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Såhär är det nog ändå.

Toves kropp förflyttades till förrådet.

Jag återkommer med bevis för detta under ”morgondagen”.

Jag läste ett svar på en fråga som du ställt tidigare till en skribent som är kunnig i närstrid/sportsammanhang
Svaret var att längden inte hade någon betydelse som i det här fallet att J är ca 15 cm längre än T

Du var inte nöjd med svaret och ville hävda att T var svag pga tidigare ätstörning m. m
Och att J var en stark hästtjej som T inte hade en chans emot

I förhör säger Albin på frågan om T. s förmåga /styrka att kunna försvara sig
A sa och han tvivlade inte om T styrka och han sa att T är stark eftersom hon spelat fotboll sen hon var liten och hon styrketränade

Här säger A som är nära till T att hon är stark och även en expert säger att längden inte har någon betydelse i det här fallet

Det kanske vi ska ta till oss som en viktig del
för denna strid och det lämnar lite funderingar om J grejade det här med eller utan hjälp för att få T försvarslös

Jag tänker också om jag förstått det rätt så höll J på med sulky träning och inte ryttartävlingar
Sen några år tillbaks så var hon inte heller jätteaktiv med sitt fritidsintresse bland hästarna
Det största intresset som J hade var att festa varje fred-lörd
Så vältränad är hon knappast
Senast redigerad av Anedin 2023-05-07 kl. 05:28.
Citera
2023-05-07, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det tycker jag är en slutsats på svag grund. Hon kan lika gärna varit upptagen med annat. Som jag ser det behövs annat som också pekar dit, för att dra slutsats åt ena eller andra hållet.

Precis
Även om hon nu ev var vaken hela kvällen så låg säkert tel stundvis någonstans
Inte bar hon på den hela sin vakentid
Så egentligen är inte tidsangivelsen något säkert bevis
Maja kan likagärna ha varit vaken hela natten

Det är en av anledningarna till att jag tvivlar och att rörelsemönstret fr mob ska vara avgörande för M dom
Ett mycket svagt bevis

Vi vet att 3 gick in i en liten bostad och befanns sig där ca 40 min
Två kom ut och en är död
Senast redigerad av Anedin 2023-05-07 kl. 05:41.
Citera
2023-05-07, 08:39
Medlem
Runt 11-snåret ska GW vara med i Nyhetsmorgon, uttala sig om Tove-fallet ang "nya" uppgifter som kommit fram.
Hoppas att han försöker förklara vad dessa "nya" uppgifter har för betydelse (antar att det har med den nya tiden att göra). Hur den ska bevisa att M inte höll i T.s arm/hand/armar/händer en stund för att hjälpa J att få kontroll på T.

Ps Som vanligt kommer han säkert inte att berätta ang hur M undanhållit saker som hon vet att J varit kapabel till tidigare. Ds
Citera
2023-05-07, 08:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Precis
Även om hon nu ev var vaken hela kvällen så låg säkert tel stundvis någonstans
Inte bar hon på den hela sin vakentid
Så egentligen är inte tidsangivelsen något säkert bevis
Maja kan likagärna ha varit vaken hela natten

Det är en av anledningarna till att jag tvivlar och att rörelsemönstret fr mob ska vara avgörande för M dom
Ett mycket svagt bevis

Vi vet att 3 gick in i en liten bostad och befanns sig där ca 40 min
Två kom ut och en är död
Om jag förstått Avel rätt, så kan tfn registrera steg om man vickar eller eller gör armrörelser med tfn I handen.
En långsökt, men inte helt omöjlig tanke, är då att M i sömndrucket tillstånd famlat efter tfn, vält ner den på golvet, plocka upp den och vänt den rätt för att kolla vad klockan är vid 2.19. Eller att hon bara sträckt sig efter den och gjort en större armrörelse.

Även om jag är tveksam till att det gått till så, visar det på vanskligheten av att dra långtgående slutsats om Ms vakenhet utifrån det. Hon kan lika gärna varit sovande som vaken då tfn inte rört sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in