2023-05-06, 18:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
De kan väl identifiera sig som starka män och försvara sig själva, vad är problemet?
Eller hur?
Citera
2023-05-06, 19:00
Medlem
Svar nej. Inte som grupp. De får klara sig själva. Vifta med regnbågsflaggor och säga "sluta skjuta" eller med indignerad röst läsa högt ur SCUM-manifestet medan de blir gruppvåldtagna av fiendesoldater.

Men man kanske har en egen liten kvinna som man tycker är värd att försvara? Ända in i döden rent av.
Citera
2023-05-06, 21:01
Medlem
Citat:
Det borde du ha stenkoll på innan du kommer med påståenden om att högern sänker skattetrycket. Är du verkligen så okunnig att du inte kan peka på en enda skatt som höjts?

Gissar att du inte ens förstår att skattesatser inte är detsamma som skatter.

Jag frågar dig. Eftersom du verkar tro att så är fallet. Moderaterna höjer inga skatter. De sänker skatter eller bibehåller skatt som den är.
Citera
2023-05-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Svar nej. Inte som grupp. De får klara sig själva. Vifta med regnbågsflaggor och säga "sluta skjuta" eller med indignerad röst läsa högt ur SCUM-manifestet medan de blir gruppvåldtagna av fiendesoldater.

Men man kanske har en egen liten kvinna som man tycker är värd att försvara? Ända in i döden rent av.

Vill du ha ett splittrat folk i Sverige om det blir anfall mot Sverige? Tycker du att det är en bra ide´? Det är nämligen då både kvinnor män kommer bli gruppvåldtagna och mördade. Det gäller att alla står enade. Nu är jag dock tämligen övertygad om att kommer kriget till Sverige, så är det kärnvapenkrig och då kommer ingen av oss klara sig.
Citera
2023-05-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag frågar dig. Eftersom du verkar tro att så är fallet. Moderaterna höjer inga skatter. De sänker skatter eller bibehåller skatt som den är.

Så du har alltså inte en susning om en enda skatt som höjts?
Om jag ger dig exempel kommer du då sätta på dig dumstruten och erkänna att du helt saknade koll?
Citera
2023-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Så du har alltså inte en susning om en enda skatt som höjts?
Om jag ger dig exempel kommer du då sätta på dig dumstruten och erkänna att du helt saknade koll?

Inte som Moderaterna ligger bakom nej.
Citera
2023-05-06, 21:23
Medlem
Citat:
Inte som Moderaterna ligger bakom nej.

Jaha nu börjar du slingra dig.
Du är alltså inte längre säker på att skatter inte har höjts sedan moderat-regeringen tillträdde?
Citera
2023-05-06, 21:30
Medlem
Citat:
Jaha nu börjar du slingra dig.
Du är alltså inte längre säker på att skatter inte har höjts sedan moderat-regeringen tillträdde?

Jag skrev ett bestämt svar. Hur kan du se ett bestämt svar som att "slingra sig"? Märklig du är.

Nej, Moderaterna är inte kända för att höja skatter, inte. De är däremot kända för att sänka skatter och vilja sänka skatter.

Topic: och oavsett om Moderaterna nu sänker skatter. Så är svenska kvinnor givetvis värda att försvara i krig.
Citera
2023-05-06, 21:31
Medlem
Citat:
Vill du ha ett splittrat folk i Sverige om det blir anfall mot Sverige? Tycker du att det är en bra ide´? Det är nämligen då både kvinnor män kommer bli gruppvåldtagna och mördade. Det gäller att alla står enade. Nu är jag dock tämligen övertygad om att kommer kriget till Sverige, så är det kärnvapenkrig och då kommer ingen av oss klara sig.

Enighet är bra. Tyvärr har kulturmarxismen med stor iver eftersträvat, och skapat, en enorm splittring i vårt samhälle under de gångna trettio åren. Och nej, tyvärr, jag ger inte ett piss för feministskator som i årtionden har förtalat och uppviglat mot hälften av mänskligheten på grovt sexistiska grunder, och som ändå kallt räknar med att män skall komma till deras undsättning i händelse av kris. Små bortskämda våp.
Citera
2023-05-06, 21:33
Medlem
Citat:
Jag skrev ett bestämt svar. Hur kan du se ett bestämt svar som att "slingra sig"? Märklig du är.

Nej, Moderaterna är inte kända för att höja skatter, inte. De är däremot kända för att sänka skatter och vilja sänka skatter.

Topic: och oavsett om Moderaterna nu sänker skatter. Så är svenska kvinnor givetvis värda att försvara i krig.

Jag skiter om du anser att moderaterna är kända för att sänka skatter eller inte. Du påstod att skattetrycket har sänkts under deras styre men hade noll koll på att skatter har höjts under deras styre.
Senast redigerad av expat2021 2023-05-06 kl. 21:36.
Citera
2023-05-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Enighet är bra. Tyvärr har kulturmarxismen med stor iver eftersträvat, och skapat, en enorm splittring i vårt samhälle under de gångna trettio åren. Och nej, tyvärr, jag ger inte ett piss för feministskator som i årtionden har förtalat och uppviglat mot hälften av mänskligheten på grovt sexistiska grunder, och som ändå kallt räknar med att män skall komma till deras undsättning i händelse av kris. Små bortskämda våp.

Eftersom både män och kvinnor mellan 16-70 år har skyldighet att antingen kriga eller ingå i civilförsvaret, så kommer ingen undan. Och vi behöver hjälpas åt. Blir bara löjligt om man då ska stå och peka finger åt varandra. Kommer ryssen har vi alla värre problem att tacklas med en någon "kulturmarxism".
Citera
2023-05-06, 21:41
Medlem
Citat:
Jag skiter om du anser att moderaterna är kända för att höja skatter eller inte. Du påstod att skattetrycket har sänkts under deras styre men hade noll koll på att skatter har höjts under deras styre.

Nej, jag påstår att skatten har sänkts under Moderaternas budgetstyre. Källa: Moderaterna själva. och detta kommer givetvis i förlängningen innebära försämringar i välfärden, om inte fler kommer ut i arbete och/eller tjänar bättre (för då blir skatteintäkterna ändå de samma eller kanske rentav bättre). Men som det ser ut nu i den ekonomiska situation vi är i, så kommer minskade skatteintäkter innebära just minskade skatteintäkter överlag. O

Blått = inte bra för välfärden.
Rött = bra för välfärden.
Gult = delvis bra för välfärden (om de fick igenom som invandringspolitik) men dåligt för välfärden eftersom de skiftar lite i blått.
Grönt = bra för miljön, men inte för tryggheten i samhället (pga. deras migrationspolitik).

Topic: Svenska kvinnor är värda att försvara i händelse av krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in