2023-05-06, 17:28
Medlem
Puma006s avatar
Sami var kaxig innan han hoppade i forsen. Han var en av de sämsta som behövdes räddas.
Citera
2023-05-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Jo men det är superlätt att det händer det är samma när man typ simmar i simhallen och räknar längder, efter ett tag tappar man fokus och börjar tänka, "Shit har jag simmat 14 eller 16 längder?".
Så att räkna fel är väldigt enkelt när man tappar koncentrationen och samtidigt är väldigt trött.
TV teamet är väl där nästan dygnet runt så att fuska när man vet att det kommer att sändas på TV är ju rena självmordet.

Tror mer på en mental kollaps.
Citera
2023-05-06, 21:23
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Sami var kaxig innan han hoppade i forsen. Han var en av de sämsta som behövdes räddas.

Jag tycker det var riktig bra utskällning/uppläxning som instruktören "SLAM"
hade till honom efteråt där hade både talade om att det var en riktigt
dålig insats men också att det han gjort var väldigt farligt.

Hoppas Sami fick sig en rejäl tankeställare eller vad tror ni andra om det?
Citera
2023-05-08, 10:25
Medlem
Jag undrar hur utbildningens förhör skiljer sig från TV:s version.
De snälla pratstunderna i programmet har såklart inget med verkligheten att göra.
Det minsta man kan vänta sig i skarpt läge är lite uppmjukning = sömndeprivation, kraftig nedkylning, indragen föda och vätska, rutinmässig waterboarding, degradering/förnedring och dödshot.
Jag inbillar mig att tortyrträning ingår i alla seriösa militära utbildningar.
Det är iaf intressant att se hur spaka deltagarna är, under mjuka förhållanden.
De är lite trötta, fysiskt slitna och de har forslats med huva över skallen och blir ifrågsatta i fem minuter .... det räcker för att göra deltagarna påtagligt spaka och rädda ....
Citera
2023-05-11, 16:30
Medlem
dialektikers avatar
Aj, där rök Sebbes testiklar.
Han som försöker göra Ida gravid.
Citera
2023-05-11, 21:31
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Aj, där rök Sebbes testiklar.
Han som försöker göra Ida gravid.
Nr 14 hade gärna fått brotta ner mig och suttit på mitt ansikte tills jag dog

Tänder du på Nr 12? HR chefen Thomas & hans Morgan Alling ögon?

Vem är Ida? den här Sebbe är ingen kändis!

Att ingen har passat på att slicka Pam i örat när hon håller på kramas med alla männen

Dessutom så borde ju Elina efter att hon hysteriskt tagit sig över repet ha kört en "My hero" och krävt att herr intsruktör skulle lyfta upp hennes avsvimmade kropp
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-11 kl. 21:49.
Citera
2023-05-11, 21:36
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nr 14 hade gärna fått brotta ner mig och suttit på mitt ansikte tills jag dog

Vem är Ida? den här Sebbe är ingen kändis!

Sebastian. Bachelor ju.
Ida var den han fann i såpan.
Tur att han inte gjorde den här övningen, där han krossade skrevet, INNAN Bachelor.
Citera
2023-05-11, 21:55
Medlem
Programmet går ju inte ut på att visa hur en uttagning går till, går bara ut på att deltagarna skall nagelfaras på de mest märkliga vis. Om jag skall ut på en hemlig operation vill jag ha med mig en stabil person, inte någon som hemfaller åt gråtporr. Det är inget svaghetstecken att vara fokuserad, prioritera det man håller på med.
Citera
2023-05-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Fallskärms Jägar Skolan

Naffe
Valde ej att bli yrkesbefäl.
Fick förfrågan men civila jobb ger mer flis i plonkan.
Tyvärr kanske..
Tack. Jag visste i och för sig vad FJS betyder, jag blev mest förvånad över att du använde uttrycket "naffe" i kombination med fallskärmsjägarna. Mig veterligen skulle det aldrig tolereras på FJS att någon höll på med sådana nedsättande uttryck som "naffe" om vare sig själv eller någon av ens kamrater. En fallskärmsjägare behöver inte hävda sig mot någon annan. Ödmjukhet är en dygd.

Till saken hör ju att "naffe" inte betyder att vederbörande inte valt att bli yrkesofficer. En "naffe" är en ny rekryt, alternativt någon som uppför sig klumpigt eller dåligt såsom vore han helt ny. Namnet kommer sig av att hans uniform fortfarande luktar av det naftalin som den förvarats i förrådet med. Naftalin= naffe. Att kalla någon för "naffe" i nedsättande betydelse var mig veterligen särskilt brukligt inom flottan. Jag tror att jag läst någonstans att naffar inom marinen var sådana värnpliktiga vars iq och eq var så låga att de inte kunde tjänstgöra på fartyg utan de fick istället gå hemma och kratta löv på kasern (jag är dock, av olika anledningar, litet osäker på sanningshalten i detta).

Jag har dessutom ytterligare en fråga till dig, Voderick:
Blev du fallskärmsjägare före eller efter det att du 1984 tjänstgjorde på övervattensfartyg, mycket nära de baltiska ländernas kust och med en sådan farlig tjänst att ni teoretiskt hade kortast överlevnadschans om ryssarna skulle anfalla moder Svea?
Det senare är ju i alla fall vad du skrivit att du gjorde i tråden "Vilka soldater löper minst risk att dö?" här på Flashback.

Jag undrar ju eftersom det är litet svårt att få det att gå ihop.
Senast redigerad av GregersWerle 2023-05-11 kl. 23:00.
Citera
2023-05-11, 22:59
Medlem
Marabouoreos avatar
Tycker rekryten Ida gör det bra. Sexig är hon också
Citera
2023-05-12, 00:18
Medlem
HR = halvpsykopat
Chef = halvpsykopat
Nr 12 = helpsykopat
Citera
2023-05-12, 00:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
TV teamet är väl där nästan dygnet runt så att fuska när man vet att det kommer att sändas på TV är ju rena självmordet.

Tror mer på en mental kollaps.

Tänkte lite i samma banor. Att de vet ju om att de filmteam runt om men men
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in