2023-05-05, 19:39
Medlem
Snubblade in på deras kanal nyss, fan vad tråkigt att det gått så jävla utför. Gillade och gillar alex musik som fan förut men denna kanal är ju typ större flopp än real lokals kanal
Citera
2023-05-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det är min gissning också, att de utgår ifrån ett kortare straff och agerar därefter. Men de är absolut inget som blir bestämt eller beviljat innan rättegång och dom!
Tänk om det skulle trilla in en hel hög med nya allvarliga saker på Alex imorgon, till polisen?! Och då är han redan dömnd till behandling! Nej

Det är liksom inte som i 🇺🇸 där man gör deals och sånt innan förhandling. Det är förbjudet i Sverige.

Fast jo? Kontraktsvård är något som beslutas om innan en rättegång. Man undersöker INNAN ifall personen är lämplig för behandling och vilken slags behandling han då ska få. Anledningen till att han säger att han kommer ut i sommar är troligtvis för att han blivit beviljad behandling i form av möten med kriminalvården och behöver alltså inte bo på behandlingshem. Men det förutsätter dock att han inte blir dömd till mer än 2 års fängelse eftersom då blir sällan kontraktsvård beviljat.
Citera
2023-05-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin5588
Fast jo? Kontraktsvård är något som beslutas om innan en rättegång. Man undersöker INNAN ifall personen är lämplig för behandling och vilken slags behandling han då ska få. Anledningen till att han säger att han kommer ut i sommar är troligtvis för att han blivit beviljad behandling i form av möten med kriminalvården och behöver alltså inte bo på behandlingshem. Men det förutsätter dock att han inte blir dömd till mer än 2 års fängelse eftersom då blir sällan kontraktsvård beviljat.

Man undersöker väl innan rättegången om personen är lämplig till kontraktsvård men beslutet tas först efter domen fallit.
Citera
2023-05-05, 21:40
Medlem
Alva hävdar hon aldrig skulle "ta in ett barn till världen" om inte allt är stabilt. Men satt ju nyss o grina ut om missfall? När allt va kaos. Och tror hon är ekonomiskt stabil om typ 2 år? Asså, huuur? Även om dom skulle ha flyt med YT och få in en dräglig lön kommer lilla Quagmire inte kunna försörja sig på det för evigt. Så vad sägs om att skaffa en utbildning eller iaf legit arbetslivserfarenhet, först då kan man kalla sig stabil. Dessutom bör Alex prio va att FÖRST etablera en relation med de 2 barn han faktiskt har innan han sätter fler till världen. Bara det är fan ett flera års projekt. Kan Alva EN enda sekund sätta sig in i vardagen till Alex babymama/mamas? Som tar hand om 2 små liv dygnet runt år in och år ut, medan han clowner runt och skämmer ut sig med små smutsluder på sociala medier, och i princip snortar upp vad som bör vara barnens pengar. Vad faaan får Alva att tro att hennes barn skulle behandlas med mer respekt? Blir fan vansinnig på sånt här. Som ni skriver, det enda hon bryr sig om e att han ska komma UT o va med henne till vilket pris som helst, inte att han ska få hjälp. HON vill va den som hjälper han o älskar att bli prisad för det. Fattar hon inte varför hon är så enormt hatad, vet fan ingen annan som bemöts såhär i kommentarfält som Alva gör, fattar hon inte att det är av en anledning? Ingen annan rappares/artist tjej syns eller är så törstig som Alva. Kolla tex Einars Alexandra. Det strålade äkta kärlek över det där paret och Alexandra har alltid hållt en hälsosamt låg profil trots pojkvännens offentlighet. Alvas outfit idag med BHn helt synlig och nedknögglad med den där kaggen och smackadet, asså spyr. Alex skriver han tränar varje dag och kommer va odjur när han kommer ut, uppenbarligen fåfäng och "mån om" det yttre. Trooooor hon att han kommer va okej med att rulla runt med en jävla tunna? En graviditet på det där så är hon över 100 pannor in no time. Inte illa för en dvärg.
Citera
2023-05-05, 23:53
Medlem
Marabouoreos avatar
Hur illa alvas blåögdhet än må vara tycker jag att hennes vikt bör utelämnas från denna tråd. Är generellt sätt väldigt skeptisk till viktkommentarer överhuvudtaget, de skadar.

Hursomhelst, jag antar att Alva läser denna tråd. Hade varit så enormt hjälpsamt Alva om du lyssnade på andemeningen i tråden. Vi vill inte dig illa - vi tycker synd om dig och vill att du ska förstå vad du förlorar på det livet du valt och fortsätter välja.
Citera
2023-05-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Behandling för vad, Downs syndrom?

Hon är verkligen gravt gravt utvecklingsstörd. Förstår inte att hon inte blir föremål för omhändertagande? Finns ju LSS boenden.
Citera
2023-05-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Är det sant? Hon har lagt upp massor på superiorvloggen på snap idag.

Hahaha jag är så otroligt anpassade att hon t.o.m. fått alla andra superwomens att anpassa mig! Coola Alva! Såg att du hade skrivit om att hon svarade på ngn fråga gällande om hur mkt hyra hon betalar hos Mikaela. Så vitt jag förstår de så har Alva en lgh men är nt där pga internet? Men hon har ju surf ute när hon ska promenera till häktet varje dag för att känna sig nära Alex, så funkar nt den surfen hemma i hennes lägenhet? Börjar tröttna på henne inte ens kul att försöka förstå sig på henne längre hon är bara tragisk har förmodligen en lätt handikapp som är efterblivenhet. Dock är hon på riktigt läskig med sin besatthet utav Alex…
Citera
2023-05-06, 01:18
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcenea
Alva hävdar hon aldrig skulle "ta in ett barn till världen" om inte allt är stabilt. Men satt ju nyss o grina ut om missfall? När allt va kaos. Och tror hon är ekonomiskt stabil om typ 2 år? Asså, huuur? Även om dom skulle ha flyt med YT och få in en dräglig lön kommer lilla Quagmire inte kunna försörja sig på det för evigt. Så vad sägs om att skaffa en utbildning eller iaf legit arbetslivserfarenhet, först då kan man kalla sig stabil. Dessutom bör Alex prio va att FÖRST etablera en relation med de 2 barn han faktiskt har innan han sätter fler till världen. Bara det är fan ett flera års projekt. Kan Alva EN enda sekund sätta sig in i vardagen till Alex babymama/mamas? Som tar hand om 2 små liv dygnet runt år in och år ut, medan han clowner runt och skämmer ut sig med små smutsluder på sociala medier, och i princip snortar upp vad som bör vara barnens pengar. Vad faaan får Alva att tro att hennes barn skulle behandlas med mer respekt? Blir fan vansinnig på sånt här. Som ni skriver, det enda hon bryr sig om e att han ska komma UT o va med henne till vilket pris som helst, inte att han ska få hjälp. HON vill va den som hjälper han o älskar att bli prisad för det. Fattar hon inte varför hon är så enormt hatad, vet fan ingen annan som bemöts såhär i kommentarfält som Alva gör, fattar hon inte att det är av en anledning? Ingen annan rappares/artist tjej syns eller är så törstig som Alva. Kolla tex Einars Alexandra. Det strålade äkta kärlek över det där paret och Alexandra har alltid hållt en hälsosamt låg profil trots pojkvännens offentlighet. Alvas outfit idag med BHn helt synlig och nedknögglad med den där kaggen och smackadet, asså spyr. Alex skriver han tränar varje dag och kommer va odjur när han kommer ut, uppenbarligen fåfäng och "mån om" det yttre. Trooooor hon att han kommer va okej med att rulla runt med en jävla tunna? En graviditet på det där så är hon över 100 pannor in no time. Inte illa för en dvärg.

Dagens bravader fick mig att fråga ett par gemensamma vänner vad som händer.
Detta fick jag höra:
Hur mycket Alex än tränar så har han privata skulder upp till 700 tusen enbart i Stockholm till aktivt tungt kriminella.
Hans ”fulla restriktioner” just nu är släppta förmodligen för att han har golar på allt och alla som inte ens har med detta mål att göra.
Har hört att en bekant till mig som umgicks med honom sommaren 2022 har blivit kontaktad av polisen nyligen gällande deras relation. Dom ville kolla att vissa uppgifter stämmer. 🤣
Alltså någon som Alex inte ens har lagt ut på youtube.
Hur visste polisen att dom umgicks nu helt plötsligt ett år senare?
Det roliga är att Alva tror att hon får följa med när han får sitt skyddade id 🤣
Om hon får det, så kommer hon behöva banta och sälja sig själv för golare tjänar inte så bra. 🤫😁
Typ som chefs of sweden snubben. Han låtsas att han lever i Indonesien för det är sååååå najs. Nej han lever där för att det kostar 3 kronor att äta där borta. Men han är fast där för alltid.
Det är otroligt underhållande när man hör saker från en sida och sedan jämför med Alvas snapchat.
Citera
2023-05-06, 07:47
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Detta fick jag höra:
Hur mycket Alex än tränar så har han privata skulder upp till 700 tusen enbart i Stockholm till aktivt tungt kriminella.
Hans ”fulla restriktioner” just nu är släppta förmodligen för att han har golar på allt och alla som inte ens har med detta mål att göra.
Har hört att en bekant till mig som umgicks med honom sommaren 2022 har blivit kontaktad av polisen nyligen gällande deras relation. Dom ville kolla att vissa uppgifter stämmer. 🤣
Det roliga är att Alva tror att hon får följa med när han får sitt skyddade id 🤣
Om hon får det, så kommer hon behöva banta och sälja sig själv för golare tjänar inte så bra. 🤫😁
Typ som chefs of sweden snubben. Han låtsas att han lever i Indonesien för det är sååååå najs. Nej han lever där för att det kostar 3 kronor att äta där borta. Men han är fast där för alltid.
Det är otroligt underhållande när man hör saker från en sida och sedan jämför med Alvas snapchat.

Skulle Ceesay kunna vara nästa dead man walking då?
Citera
2023-05-06, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Skulle Ceesay kunna vara nästa dead man walking då?

Han blir inte långvarig när han kommer ut , nej
Citera
2023-05-06, 11:14
Medlem
Citat:
Detta fick jag höra:
Intressant information.
Att han sitter och goolar på folk har man kunnat räkna ut.
Haha kul att du tar upp Malcolm som exempel haha
Citera
2023-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Så om han skulle bli dömd till 6 år exempelvis, skulle han slippa det och få behandling istället?! Knappast, det funkar inte så! Hur kan hon redan nu veta vad han blir dömnd till?! Mer trovärdigt att han får ett behandlingsprogram INNE I FÄNGELSET, istället för jobb eller studier. Hennes snack saknar substans, hon har noll kunskap, och basunerar ut information som hon i sitt huvud får ihop det till. Det är inte förståeligt för den vanliga människan.

Yes det är precis som du skriver. Hon är ju fan helt lost. Hon och Anna Book är dom två 'kvinnorna" i Sverige jag tycker är mest väcka i huvudet. Verkligen obegripligt för mig hur man kan vara som henne jag förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in