2023-05-05, 18:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men den dramatiska ökningen av mängden obligatoriska vacciner inleddes med början av 80-talet.
Vi har inga obligatoriska vacciner i Sverige. Vare sig på 80-talet eller idag.
Citera
2023-05-05, 18:49
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
det står ju tydligt att aluminium i hjärnan är bundet till autism, 'adjudans' eller inte. att du vill förringa för att du måste 'följa vetenskapen' oavsett hur ogenomtänkt är din väg mot döden du även vill tvinga andra till.
Är du säker på att du inte menar aluminium på huv'et? Dvs foliehatt! Du hittar ju bara på en massa skit, och om du faktiskt har ungar borde du genast befrias från det ansvaret, imho.
Citera
2023-05-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vi har inga obligatoriska vacciner i Sverige. Vare sig på 80-talet eller idag.
Jag pratar om USA här. Skola, etc.
Citera
2023-05-05, 20:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag pratar om USA här. Skola, etc.
Har man obligatoriska vacciner i skolan? Eller i USA?
Citera
2023-05-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är du säker på att du inte menar aluminium på huv'et? Dvs foliehatt! Du hittar ju bara på en massa skit, och om du faktiskt har ungar borde du genast befrias från det ansvaret, imho.
Har du i din egenskap av slemkeps par excellence någon studie som visar att aluminium i vacciner är helt ofarligt?
Senast redigerad av onopono 2023-05-05 kl. 20:42.
Citera
2023-05-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var i den studien finner du att aluminium i form av adjudans i vaccin kan orsaka exempelvis asperger?
Adjuvants = tillsatser
Citera
2023-05-05, 20:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Adjuvants = tillsatser
Jo, både du och jag stavar fel. Det är ett ämne som tillsätts för att kroppens immunförsvar ska svara bättre.

Men hade du svar på frågan?
Citera
2023-05-05, 21:03
Medlem
Citat:
Jo, både du och jag stavar fel. Det är ett ämne som tillsätts för att kroppens immunförsvar ska svara bättre.
Din felstavning kopierades av åtminstone en tråddeltagare och mitt syfte är enbart att klargöra nomenklatura.

Och det stämmer som du skriver att det handlar om föregivet 'förbättrande' tillsatser. Bra.

Citat:
Men hade du svar på frågan?
Inte mer än vad som framkommer i abstract, nej:
These are some of the highest values for aluminium in human brain tissue yet recorded and one has to question why, for example, the aluminium content of the occipital lobe of a 15year old boy would be 8.74 (11.59) μg/g dry wt.? Aluminium-selective fluorescence microscopy was used to identify aluminium in brain tissue in 10 donors. While aluminium was imaged associated with neurones it appeared to be present intracellularly in microglia-like cells and other inflammatory non-neuronal cells in the meninges, vasculature, grey and white matter. The pre-eminence of intracellular aluminium associated with non-neuronal cells was a standout observation in autism brain tissue and may offer clues as to both the origin of the brain aluminium as well as a putative role in autism spectrum disorder.

Edit. Hittade texten i sin helhet här: https://reader.elsevier.com/reader/s...20230505190035
Dvs, studien verkar visa på korrelation mellan höga nivåer av aluminium och individer med ASD, men också hur sagda aluminium är konfigurerat hos sagda individer.

Om det i sin tur utgör någon form av evidens för att injicerade vacciner innehållande aluminium orsakar asperger vet jag inte, men kopplingen är i sammanhanget minst sagt intressant.

Det tycker inte du?
Citera
2023-05-05, 21:17
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Om det i sin tur utgör någon form av evidens för att injicerade vacciner innehållande aluminium orsakar asperger vet jag inte, men kopplingen är i sammanhanget minst sagt intressant.

Det tycker inte du?
Tror du på fullaste allvar att man skulle vaccinera barn om man ansåg att aluminiumet i vaccin kunde orsaka autism eller asperger?

Möjligen om nyttan var betydligt större än risken.

Ett barn och senare vuxen som får en sådan funktionsnedsättning kostar en stat ofantliga summor, och det vore extremt kontraproduktivt ekonomiskt att vaccinera barn om man ansåg att den risken fanns.

För att inte tala om lidandet, och vilken stad vill något sådant i onödan?

Jag tror att mycken av rädslan för vaccin är att många inte förstår vitsen eller hur det fungerar, eftersom om allt blir rätt och bra så händer inget man märker, till skillnad mot en antibiotikakur där man blir frisk från en sjukdom, eller en Alvedon som hjälper mot ens värk.

Antar du känner till Wakefield och MPR-vaccinet. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lancet...och_MPR-vaccin
Artikeln hävdade ett samband mellan MPR-vaccin — ett vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund som bland annat ingår i det allmänna svenska barnvaccinationsprogrammet — och autism. Artikeln underbyggde de rykten om att autism kunde orsakas av MPR-vaccinet, som hade börjat florera redan under 1980-talet. Lancet drog tillbaka artikeln 2010. Tidskriftens chefredaktör Richard Horton beskrev den då som helt igenom felaktig och sade att tidskriften hade blivit lurad.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-05-05 kl. 21:20.
Citera
2023-05-05, 21:49
Medlem
Citat:
Tror du på fullaste allvar att man skulle vaccinera barn om man ansåg att aluminiumet i vaccin kunde orsaka autism eller asperger?
Absolut, om det finns miljarder av dollar att tjäna eller förlora.

Definitivt.

Citat:
Möjligen om nyttan var betydligt större än risken.
Finns det någon sådan studie?

Citat:
Ett barn och senare vuxen som får en sådan funktionsnedsättning kostar en stat ofantliga summor, och det vore extremt kontraproduktivt ekonomiskt att vaccinera barn om man ansåg att den risken fanns.
Fast nu är det ju inte vaccintillverkarna som i så fall får bära kostnaderna, eller hur.

Citat:
För att inte tala om lidandet, och vilken stad vill något sådant i onödan?
Har du hört talas om "regulatory capture"? Att ca 70% av MSMs intäkter kommer från det läkemedelsindustriella komplexet? Att även fackpressen ingår i samma komplex? Att COIs är endemiskt inom berörda fält?

Citat:
Jag tror att mycken av rädslan för vaccin är att många inte förstår vitsen eller hur det fungerar, eftersom om allt blir rätt och bra så händer inget man märker, till skillnad mot en antibiotikakur där man blir frisk från en sjukdom, eller en Alvedon som hjälper mot ens värk.
Jag är inte vaccinmotståndare per se och jag vet att t.ex. smittkopps-, polio- och mässlingsvacciner har räddat miljontals liv världen över genom åren.

Problemet är att debatten är extremt polariserad och jag har bara helt nyligen börjat sätta mig in i ämnet.

Citat:
Antar du känner till Wakefield och MPR-vaccinet. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lancet...och_MPR-vaccin
Artikeln hävdade ett samband mellan MPR-vaccin — ett vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund som bland annat ingår i det allmänna svenska barnvaccinationsprogrammet — och autism. Artikeln underbyggde de rykten om att autism kunde orsakas av MPR-vaccinet, som hade börjat florera redan under 1980-talet. Lancet drog tillbaka artikeln 2010. Tidskriftens chefredaktör Richard Horton beskrev den då som helt igenom felaktig och sade att tidskriften hade blivit lurad.
Jag läser just nu runt lite om Wakefield och ber om att få återkomma om/när jag känner att jag har något att tillföra.

Fanns det något i den länkade studien som du ifrågasätter?

https://reader.elsevier.com/reader/s...20230505194848
Citera
2023-05-05, 22:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Fanns det något i den länkade studien som du ifrågasätter?
Tänker mig att du får ta det i forumet för konspirationer.

Shit, det var visst där vi var, haha. Näe, då har jag inget.
Citera
2023-05-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
Det har ALDRIG genomförts någon studie i Sverige, där man jämför hälsorelaterade problem hos barn som vaccinerats jämfört med barn som aldrig vaccinerats.

Detta är väl en skandal, att man anser att vilka konsekvenser än som sker är vaccination viktigare, och man litar blint istället på rapporter från företag som tjänar enorma pengar på att sälja vaccinen.

En amerikansk läkare med namnet Dr. Paul Thomas har själv gjort en studie på sina vaccinerade och ovaccinerade patienter och det visar uteslutande att vaccinen är skadliga med livslånga men!

inga ovaccinerade barn hade autism!
inga ovaccinerade barn hade cancer!

ovaccinerade barn talar tidigare, de går tidigare och är mycket friskare.

(enligt en kort intervju video med Dr. Paul Thomas) https://streamable.com/0c7r3i

Kan man undvika vaccinering av sina barn i Sverige?

Är det tvång att vaccinera även om det ENBART innebär risk att barnet får autism och ett mentalt handikapp som leder det till självmord?

Jag ska ha min familj långt ute på landet, och jag förstår själv att barn naturligt får ett utbyggt immunsystem från modersmjölken, så varför ska man låtsas att barnen måste istället injiceras något från judar som inte har ett starkt naturligt immunförsvar för att judar är inavlade och bär på genetiska sjukdomar.

varför ska man låtsas att man delar 'immunförsvars problem' med inavlade om inte för att de bevisligen avsiktligen skadar ditt och dina barns naturliga immunförsvar med tvångsvaccineringen?

Du tänker helt rätt! Jag kommer aldrig vaccinera mig igen och mina barn kommer endast eventuellt få stelkramssprutan när dom är äldre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in