2023-05-05, 20:18
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Samma här! Jag hatar "History Legends". Jag såg något av honom för flera månader sedan och gillade honom inte, men sedan dess dyker han upp HELA TIDEN i flödet, VAD JAG ÄN GÖR!
Ha ha det är märkligt , jag tror fan varje gång han lägger upp något så dyker han upp i flödet och jag vill verkligen inte se något med idioten.
Citera
2023-05-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men möjligheten finns ju att via duktiga maskintekniker som svarvare, fräsare mm tillverka vad som helst.

En skicklig supportsvarvare kan säkert tillverka 10-15 granathylsor. En duktig revolversvarvare kan göra 50.

Troligtvis finns inte dessa yrkesmän kvar i nån större omfattning. Är de inte i fronten så borde de ha dragit till väst...
Där har du rätt igen!
Ryssarna hade extremt duktiga maskinoperatörer fram till i slutet av 80-talet.
När Ryssarna importerade CNC-styrda maskiner blev de överflödiga. En fräsare eller en svarvare hade hög status men över en natt (nåja)blev de överflödiga.

De gamla yrkeskunniga ryssarna finns inte mer och det är ett av många skäl till att det är kört för Ryssland, de kunniga är nu p.g.a. ålder döda.
Citera
2023-05-05, 20:19
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
AFU har inte spenderat några skattemedel på detta! VI, ALLA vi andra som ser det som naturligt att göra har och som du märker så har det inte det minsta att göra med kriget eller någons sidas aktion att göra. Vill de ha mer? Ja, då skall vi såklart betala Drozd. Jag är redo att betala för din del också, sp oroa dig icke ok
Låt bli att kommentera denna dåres uppenbara ryska propaganda.

Bättre att helt ignorera dessa nyttiga idioter, rysstroll eller landsförrädare..
Citera
2023-05-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Det handlar nog förmodligen att jag inte klarar av honom som person, det hade inte spelat någon roll om han hade haft en kanal om något som jag gillar, jag hade inte klarat av att se och höra han ändå.
Naturligtvis inte nej, Han är ju en slav, så det behövs ingen närmre anledning till den NATURLIGA reaktionen du känner. Till och med moder jord agerar som du och visar dem det dagligen...numera i Ukraina....radio losfers. Men såklart lyssnar ingen på en slav nej...det har alla andra fått lära sig sedan barnsben att inte göra....oavsett om det var NY 32 eller ND 1896 eller Malmö 1995. Att en sådan skapelse är en referens för seglaren utan båt och vatten här säger mer än tillräckligt för att förstå vilken professor han EGENTLIGEN är. Att köra runt PHD's i taxi gör inte en annan till annat än en chaufför. Men visst, vi har ju hemvärnare som sitter och drömmer om att vinna på lången också, och under tiden är de också strateger och överstar
Citera
2023-05-05, 20:23
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Det börjar bli interna stridigheter i Kreml, statsdumans vice Viktor Sobolev sa
"Om "Wagner" ständigt ber om något är det dags att avskaffa "Wagner"
Ja Wagner har nog ingen större relevans just nu.

Spännande, även om jag inte tror nånting just nu.

Kocken har ju hållit på med liknande utspel i flera månader?
Citera
2023-05-05, 20:23
Medlem
Citat:
Låt bli att kommentera denna dåres uppenbara ryska propaganda.

Bättre att helt ignorera dessa nyttiga idioter, rysstroll eller landsförrädare..
Jo, men jag har både båt, Ak som AR, så jag tycker det är värt en vidare diskussion om nödvändigheter. Framför allt eftersom att det kanske kan visa sig till en ytterliga korkad respons från skapelsen likt honom. Under tiden så skriver vi ut lite ammo i Ukraina....two for one...only for you
Citera
2023-05-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Både förstärkning vid finska gränsen och kärnvapen till Vitryssland är nog mest retorik för den egna medelålders sovjetryska publiken. NATO utgår ju från satellitfoton och annan underrättelse och inte från ryska pressmeddelanden i TASS. Men en förstärkning vid Finland skulle ju kunna ske med värnpliktsförband med lätt/gammal utrustning. Ryssland har placerat värnpliktiga vid Ukrainska gränsen i norr där det är låg aktivitet. De har ju ett defensivt värde.
Ja precis. Och jag har som sagt inte hört ett knyst om ändrad kärnvapenposering, och det är något man torde höra från västliga källor när det sker, mycket av de skäl du anger. Ryssland använder mycket riktigt olika retorik inhemskt vs utrikes, men just vad kärnvapen i Belarus beträffar så misstänker jag att det faktiskt är riktat utåt.
Citera
2023-05-05, 20:24
Medlem
Citat:
C(cleric)N(notioned)C(compounds)...ja....lite mer än kört till och med, men drömmen står bi....som den gjorde under hela 80-talet när tv sändningar smög sig förbi in i den ryska ETERN
Jo.....visst kommer de klara detta på egen hand.....som alltid hahahahahaha. Att ens diskutera det är ju dumhet nog ja. CNC och Ryssland i samma mening är som den mycket speciella operationen i Ukraina nu - korkat menlös och oförstående obsolet. Man kan alltid hoppas, men inte fan flyger den dåliga svetsen tillräckligt långt för att uppfylla någon dröm
…och det roliga (för oss) i sammanhanget är att Sovjet gjorde en storsatsning på CNC-maskiner i slutet på 80-talet, man la en sovjetisk förmögenhet på utvecklingen… men så kom ett sovjetiskt sammanbrott emellan…
Citera
2023-05-05, 20:27
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Jo, så klart!!!! men bara om det en skrei eller från rockan tagen. Men nu är vi på samma sida so tack gode ko för att även kattegatt har utveclats till skillnad från ryssland ja
Ryssland och utveckling är motsägelsefullt, typ ryssen är empatisk av hävd...
Men men, nästan så man saknar snedseglaren, sperm, niburu3D, solbrillorna och fyllot. Bra så
Citera
2023-05-05, 20:27
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tänk att stridsvagnen kommer i 40km/t hur tror du då det går?
Sedan är ryska stridsvagnar enormt under motoriserade vilket synns tydligt här.

Det gäller att föraren är duktig nog att inte klippa dem med banden, jag tror inte det är jättebra för larvbanden (det främre hjulet/bandet) att klippa en sådan draktand i 40 km/h, eller vad tror ni? Drivningen är jävligt tålig men det måste vara lite risk för skada. Om där är dubbla tänder blir det svårt att inte en av dem träffar bandet.

Undrar om man inte hellre skyfflar bort dem med en skyffel framför stridsvagnen.
Citera
2023-05-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ja Wagner har nog ingen större relevans just nu.

Spännande, även om jag inte tror nånting just nu.

Kocken har ju hållit på med liknande utspel i flera månader?
Kockens agenda är bara få så mycket pengar av centralmakterna till sig själv.
Han har flera tv kanaler och mina ryska källor säger att han utnyttjar de för sina egna syften
Citera
2023-05-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
…och det roliga (för oss) i sammanhanget är att Sovjet gjorde en storsatsning på CNC-maskiner i slutet på 80-talet, man la en sovjetisk förmögenhet på utvecklingen… men så kom ett sovjetiskt sammanbrott emellan…
VA??? NEJ??? Verkligen??? Var det så??? Hur kan detta vara missat av ....oss? JO, Alsson...det var PRECIS så det var och det gick ändå åt helvete. Om inget annat såp visar sig den EXAKTA tankegången sig öppet i Ukraina nu....ryssen vill, ryssen skriker, ryssen hävdar, och ryssen sitter fast i svarven.....Kan vi nollställa centrifugen säger han medans hans underställ sakteligen dras åt runt hans nacke?.....Svaret kommer från Catia - Xsum pre "0", derail2-3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in