2023-05-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Just som du skriver brukar det bli. Ironiskt nog inte här på FB. Här brukar man ta reda på vem offret är och inte sällan dra den i skiten om det går. Det har inte hänt i denna tråden. Så fort någon ifrågasatt Helena som person så tystas detta ner om det är något som rimmar dåligt med "fröken Sverige tal".
Jag personligen kände inte Helena mer än till flyktig bekantskap men jag köper inte att hon var det lilla helgon man utmålat henne till. Vem är det?!!!?
Tråden handlar om Helenas försvinnande men man har aldrig direkt avhandlar vem Helena är
. Påstående om att hon inte skulle sätta sig i bil med en främling, uttalande av Ulrika, men hur många gånger överraskas man inte av folks agerande. Man kan inte säga att hon absolut inte skulle det och sedan utgå från det. Omständigheter kan påverka det.
Unga kvinnor brukar inte mördas, på den tiden iallafall, men det hände. Detta var ingen vanlig kväll. Detta var kanske en kväll då Helena gick ifrån sina egna rutiner, principer, för det var ingen vanlig kväll i Helenas liv.
Att diskutera Helena som person är inte att smutskasta Helena enligt mig. Att förbise henne i tråden om hennes försvinnande känns mer nonchalant.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Enligt LGWP så var det inte alls så. Enligt denne så misstänkte polisen inledningsvis att försvinnandet/mordet var drogrelaterat. Rätt eller fel så har även denna tråd har ju en enorm beröringsskräck inför denna möjlighet. Alla beskriver Helena som en ordentlig helylleflicka som var allas vän. Samtidigt som flertalet i hennes umgängeskrets beskrivs som missbrukare av både det ena och det andra. Jag har ingen som helst aning men det kanske är dags att ifrågasätta Helenas änglastatus. Det skulle förklara Ulrikas beteende och en del annat. Kanske innehållet i Helenas väska rafsades ut då man letade efter något beroendeframkallande i hennes ryggsäck. Och så vidare.

Men låt oss göra det då😃🙏 låt oss diskutera detta ämne, Vem var Helena. Som ni själva nämner här så verkade det ju som att de festades och flera personer verkade ju vara förjusta i både det ena och det andra, vilket inte alls är konstigt med tanke på att det är unga människor vi har och göra med.
Citera
2023-05-04, 11:53
Medlem
Så tragiskt - ett tidigt korsförhör mellan BW - och PU samt MiKj - Så hade detta varit löst enligt mig. Tragiskt att Malmis fått stå utmed alla påhopp genom åren.
Citera
2023-05-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vad fick du för uppfattning om hans längd, om du minns det ?

Bra att du bekräftar detta med honom, att han uppfattades av tjejer som städad, vältränad och vad jag tror då helt klart, visste hur och när han skulle koppla på charmen. Kunde snacka för sig. Detta snackande jag tror han mer än gärna vill ägna sig åt,det blir också lite hans akilleshäl. När han snackar för mycket som Återvändsgränd2 och slarvigt, i rond ett med rednecksvedala. Han trasslar in sig.

Detta märker han själv sen och avslutar denna rond med att vilja stämma PK(rednecksvedala) för förtal, med en påklistrad "myndig" ton.

I rond 2, med rednecksvedala2, så antar han en helt annan taktik och ton i sitt pratande. Detta kan förklaras ur att han vet om att rond ett för han blev katastrof-dåligt, samt det faktum det Reimer skrev att han nu arbetade på Veido*s, med sina "intellektuella" och" spirituella" new age vänner, som han kan tagit intryck av.

Det här att brudarna var som ett plåster på honom, som du säger är ju intressant. Många tjejer dras ju också medvetet eller omedvetet till "bad boys", lägg därtill utseende och muskler. Jag tror då också att många tjejer ur detta perspektiv också var beredda att "hjälpa" denne PU, om han dessutom kunde bli "utsatt" för Polisens "trakasserier", med trasslig bakgrund. Då tänker jag på det PK sade om Ulri*ka Linde*n som satt med honom jämnt även inne på toaletten och höll handen, för han hade ångest tiden efter Helena försvann. "Alibihjälp" tror jag heller inte var en omöjlighet att få heller, då om han lade fram orden rätt och spela "utsatt". Då tänker jag på JJ som han skall delat taxi med, enligt han själv och även att han kan ha varit hos henne på morgonkvisten.

Jag tänker också på det att PU som PK beskrivit som stark som tre män, visste nog inte riktigt hur stark han var, särskilt inte när omdömet flyger ur i passionens hetta och med "assistans" av anabola och alkohol i kroppen. Helena kan varit extra känslig för slag och våld mot kropp och huvud, då hon som liten var inlagd på sjukhus i Göteborg under lång tid p ga hjärntumör, tror jag det var.
Har inte tänkt ur de perspektiv du skriver om hur brudar faktiskt låter sig luras av gubbar som PK. Jag vet ju att det är så men just gällande detta. Han skulle knappast behöva utsätta sig för PK för att få alibi helt klart.
Han skulle inte behöva "jaga" på det vis som han sägs ha gjort. Han visste nog helt klart vilka brudar han hade runt lillfingret. Hans hände bestod nog bara av lillfingret, haha!
Du tänker till bra!

Minns inte hans längd men han stack inte ut varken upp eller ner för det skulle jag nog minnas. Som vakt minns jag honom bara som "en sådan man inte vill prova att flytta på ens" men det kan ju lika ha varit för att han var vältränad som man upplevde det så. Mitt omdöme där utgår ifrån mina 186cn kan jag tillägga.
Citera
2023-05-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Men låt oss göra det då😃🙏 låt oss diskutera detta ämne, Vem var Helena. Som ni själva nämner här så verkade det ju som att de festades och flera personer verkade ju vara förjusta i både det ena och det andra, vilket inte alls är konstigt med tanke på att det är unga människor vi har och göra med.
Ja även om jag som sagt inte var vän med Helena så vet jag ju att flera av ungdomarna som hon omgav sig med gjorde mer än drack alkohol.
Jag skulle uppskatta mer skrivet om Helena. Inte vad man hört av andra utan gärna egna upplevelser av henne som person.
Citera
2023-05-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ja även om jag som sagt inte var vän med Helena så vet jag ju att flera av ungdomarna som hon omgav sig med gjorde mer än drack alkohol.
Jag skulle uppskatta mer skrivet om Helena. Inte vad man hört av andra utan gärna egna upplevelser av henne som person.

Sen behöver tråden fler såna som dig, Bratis, folk som var med under den här tiden och stött på folk som rörde sig kring Helena. Även om du själv inte kände dem så kan man ju ändå ha sig en uppfattning och man har hört och ser saker..

Det var ju en person som tex hade varit med på Stadshotellet den natten men kände inte heller Helena men visste på ett ungefär vilka ett par stycken var och hade stött på dessa vid ett par tillfällen..

Får jag fråga om vilka som stack ut för dig av Helenas vänner så här i efterhand. Det pratas ju mycket i tråden om tex BW och MK och även denna ChEr. Var det några som du någon gång sprang in i.

Samt du säger att flera av hennes vänner var förtjusta i diverse.. har du några exempel, du behöver inte nämna folk vid namn om du inte vill, men ändå så man får uppfattning av hur många av hennes vänner som festade till det med mer än bara alkohol..

För enligt mig så är man sällan bättre än sina vänner
Citera
2023-05-05, 14:36
Medlem
Citat:
Sen behöver tråden fler såna som dig, Bratis, folk som var med under den här tiden och stött på folk som rörde sig kring Helena. Även om du själv inte kände dem så kan man ju ändå ha sig en uppfattning och man har hört och ser saker..

Det var ju en person som tex hade varit med på Stadshotellet den natten men kände inte heller Helena men visste på ett ungefär vilka ett par stycken var och hade stött på dessa vid ett par tillfällen..

Får jag fråga om vilka som stack ut för dig av Helenas vänner så här i efterhand. Det pratas ju mycket i tråden om tex BW och MK och även denna ChEr. Var det några som du någon gång sprang in i.

Samt du säger att flera av hennes vänner var förtjusta i diverse.. har du några exempel, du behöver inte nämna folk vid namn om du inte vill, men ändå så man får uppfattning av hur många av hennes vänner som festade till det med mer än bara alkohol..

För enligt mig så är man sällan bättre än sina vänner
I en liten stad så känner ju de flesta igen varandra och på uteställen så var det oftast samma personer. Det fanns inte så många alternativ.

ChEr har jag inget minne av alls men som sagt så är jag av en annan årgång så man hade sämre koll på de yngre än sig själv.

BW känner jag till och han var min första misstänkte för denna hemskhet.
Det var min magkänsla.
Kan inte riktigt släppa den och vet att många med mig reagerade så på honom.
Kan inte säga vad det var utöver att jag kände att han tog för stor plats.
Har kommit i kontakt med honom genom sporten. Han var nog mest där för att "inte hamna utanför", inte för sporten i sig.

MK är bekant. Vi träffades också i sportsammahang. Han var duktig på sport men inte vidare omtyckt då han är en märklig grabb. Det är därför jag inte vet vad jag ska tro om hans uttalande till mig om den där kvällen gällande honom och BW. MK är en kvinnoboxare och mytoman.

Det var så med dessa lite "finare" ungarna att de satt även de på fest och rökte på. "Det var tufft!" men det var inte alls samma som när Rist*o & co gjorde samma sak. De var ju finare än brpten/lockerudsfolket och då snackade ingen om det på det sättet. Det var vanligt även runt om Helena.
Det är därför jag tycker att bilden man har av Helena känns skev. Jag säger inte att Helena rökte på men jag vet att Ulrik@a gjorde det. Det fanns väldigt nära henne.

Är av samma åsikt som du när det kommer till att man sällan är bättre än sina vänner.

Helena blev god vän med PR när Ulrika och han var ett par. Han var inneboende hos dem ett tag. PR har också skyddats i denna tråd. Han hade inte enbart missbruk själv utan sålde även skit, enligt mig.
Jag fattar inte att familjen Andersson "tog honom under sina vingar" eller vad en pingla som Ulrika såg hos honom m tanke på problematiken kring honom.
Jag vet att när Helena försvann så fanns det de som misstänkte att han spelade roll i detta. Inte som gm men han hade skulder och det till helt fel människor. Jag tror att han själv var rädd för det också.
Personligen så gillade jag den gubben men han hade problem som kom med honom.
Det har grävts i tråden om honom. Han har varit inne i tråden. Samtidigt som det funnits skydd emot att prata negativt om honom. Det ebbade bara ut i tjafs för eller emot tyvärr. Men man har inte grävt vidare om hans förehavanden vilket jag anser är en miss. Kanske har polisen gjort det, hoppas det.
Tänker på det ibland. Jag tror han skämdes över vad han drog in i Anderssons liv, kan ha dragit in. Han var ingen dålig människa. Han levde bara ett jävligt dåligt liv, gjorde usla val.
R. I. P PR

Jag har nog inte så mycket att säga om de som omgav Helena egentligen. Man hade någon så när koll på dem som hon hängde med tillsammans med syster Ulrika men de egna vännerna hon hade var inte lika "synliga" av någon anledning.

Jag ska fundera vidare lite över dessa människor. Jag har lite dåligt med minnet.
Man har liksom låtit sig beröras av detta och fastnat i sina egna tankebanor känner jag.
Som detta drama mellan PK och PU. Allt kring PR. Funderingar kring BW.
Samtliga är fullt kapabla gm enligt mig. Jag tror faktiskt att man inte kan utesluta många alls över huvud taget i dagens läge. Det finns så många fler frågor än svar.
Citera
2023-05-05, 15:12
Medlem
IB03s avatar
Citat:
I en liten stad så känner ju de flesta igen varandra och på uteställen så var det oftast samma personer. Det fanns inte så många alternativ.

ChEr har jag inget minne av alls men som sagt så är jag av en annan årgång så man hade sämre koll på de yngre än sig själv.

Det var min magkänsla.
Har kommit i kontakt med honom genom sporten. Han var nog mest där för att "inte hamna utanför", inte för sporten i sig.

MK är bekant. Vi träffades också i sportsammahang. Han var duktig på sport men inte vidare omtyckt då han är en märklig grabb. Det är därför jag inte vet vad jag ska tro om hans uttalande till mig om den där kvällen gällande honom och BW. MK är en kvinnoboxare och mytoman.

Det var så med dessa lite "finare" ungarna att de satt även de på fest och rökte på. "Det var tufft!" men det var inte alls samma som när Rist*o & co gjorde samma sak. De var ju finare än brpten/lockerudsfolket och då snackade ingen om det på det sättet. Det var vanligt även runt om Helena.
Det är därför jag tycker att bilden man har av Helena känns skev. Jag säger inte att Helena rökte på men jag vet att Ulrik@a gjorde det. Det fanns väldigt nära henne.

Är av samma åsikt som du när det kommer till att man sällan är bättre än sina vänner.

Helena blev god vän med PR när Ulrika och han var ett par. Han var inneboende hos dem ett tag. PR har också skyddats i denna tråd. Han hade inte enbart missbruk själv utan sålde även skit, enligt mig.
Jag fattar inte att familjen Andersson "tog honom under sina vingar" eller vad en pingla som Ulrika såg hos honom m tanke på problematiken kring honom.
Jag vet att när Helena försvann så fanns det de som misstänkte att han spelade roll i detta. Inte som gm men han hade skulder och det till helt fel människor. Jag tror att han själv var rädd för det också.
Det har grävts i tråden om honom. Han har varit inne i tråden. Samtidigt som det funnits skydd emot att prata negativt om honom. Det ebbade bara ut i tjafs för eller emot tyvärr. Men man har inte grävt vidare om hans förehavanden vilket jag anser är en miss. Kanske har polisen gjort det, hoppas det.
Tänker på det ibland. Jag tror han skämdes över vad han drog in i Anderssons liv, kan ha dragit in. Han var ingen dålig människa. Han levde bara ett jävligt dåligt liv, gjorde usla val.
R. I. P PR

Jag har nog inte så mycket att säga om de som omgav Helena egentligen. Man hade någon så när koll på dem som hon hängde med tillsammans med syster Ulrika men de egna vännerna hon hade var inte lika "synliga" av någon anledning.

Jag ska fundera vidare lite över dessa människor. Jag har lite dåligt med minnet.
Man har liksom låtit sig beröras av detta och fastnat i sina egna tankebanor känner jag.
Samtliga är fullt kapabla gm enligt mig. Jag tror faktiskt att man inte kan utesluta många alls över huvud taget i dagens läge. Det finns så många fler frågor än svar.

Bilden jag har av Ulrika är att hon var lite "hårdare" och mer garvad än lillasyster "oskyldiga" Helena, med hund och verkade mer "kulturellt" intresserad med sina resor , med bl a valsafari på Nya Zeeland o s v än Ulrika. För Ulrika var det nog mer fest, killar och resa för att sola och bada. Inget fel i det, men min misstanke. När du säger att hon rökte på så förvånar det mig inte då heller, jag kanske har fel, och är orättvis men jag har alltid sett något av ett sorts mörker och frånvaro i Ulrikas blick i de tidiga TV-inslagen. Mm.

Helena festade ju också men, jag får för mig att detta gjorde hon mycket med syster Ulrika, som var mer som en ledartyp, kanske mer streetsmart än Helena. Utan henne kanske Helena sågs som ett mer "oskyddat" byte. Igen, vad jag kan tro.

Detta med missionskyrkan osv, tror jag vi kan helt bortse ifrån. Jag tror inte den kristna tron var så väldigt framträdande hos dem och kyrkan gick det säkert till när de var små, bara.

Det kan ha varit så att Helena hade huvudet mer i framtiden för enligt P4-dok., så ville hon göra så mycket samt resa, hon kanske då blev mer ouppmärksam på livet i Mariestad då och inte kunde registrera faror och koder på samma sätt då, än den t ex mer "jordnära" och garvade Ulrika. Jag vet inte.

Frågan är också om hennes vänner som var jämnåriga då, hade det redan vid det laget hunnit att bli mer olika Helena, ville stanna kvar på orten mer och hade fast sällskap ? Helena lite avskuren om än inte synligt för ögat ? "Är det ingen som skall gå åt mitt håll ?". Ingen RoEk heller, kan detta gett upphov till en Helena som blev mottaglig för mer bedrägliga element denna natt ? Stackars Helena. R.I.P
Senast redigerad av IB03 2023-05-05 kl. 15:27.
Citera
2023-05-05, 15:24
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Har inte tänkt ur de perspektiv du skriver om hur brudar faktiskt låter sig luras av gubbar som PK. Jag vet ju att det är så men just gällande detta. Han skulle knappast behöva utsätta sig för PK för att få alibi helt klart.
Han skulle inte behöva "jaga" på det vis som han sägs ha gjort. Han visste nog helt klart vilka brudar han hade runt lillfingret. Hans hände bestod nog bara av lillfingret, haha!
Du tänker till bra!

Minns inte hans längd men han stack inte ut varken upp eller ner för det skulle jag nog minnas. Som vakt minns jag honom bara som "en sådan man inte vill prova att flytta på ens" men det kan ju lika ha varit för att han var vältränad som man upplevde det så. Mitt omdöme där utgår ifrån mina 186cn kan jag tillägga.

Då kan hans längd också stämma in bra med denne man som springer från sjukhusparkeringen vid 4.20. Medellängd (1.80) kanske, eller några centimeter under eller över.

Problemet är väl med denne man , är hans ålder vid gärningen OM det var han . Det kanske är så att KF inte gör något med detta om det skall gälla honom som GM. Brottet för hans del är då preskriberat och då får vi inga fler svar om vad som hänt Helena. Inte heller vart kroppen kan tänkas vara. Jag undrar också om KF kan avkräva att de topsas också då. Jag kan inte, skall jag säga juridiken kring detta heller.

Samma då med eventuell medhjälpare JoFr som också var 20år gammal i juni 1992. Vad säger Ugglan som skrivit om detta , och har koll på det här ?
Citera
2023-05-05, 16:15
Medlem
Citat:

Det var min magkänsla.

R. I. P PR

Var det inte något med att familjen var rätt kristen? Det hade väl på något sätt förklarat att man kanske tar in någon med en brokigt förflutet/liv..

Jag tänker även av det du beskriver övre medelklass/finare folket som bodde i det finare området osv. Av personlig erfarenhet så har jag alltid tänkt; Desto finare område/familj/klass desto viktigare blir den fina fasaden..

Så bara skjuter ifrån höften att det kanske var flera personer i Helenas närhet som inte heller ville att polisen skulle gräva för mycket i deras liv då man har en fasad att upprätthålla.

Båtar, bilar, hästar, festnätter ju social status men hänga med fel folk, röka på och snorta kanske inte är något som passar sig liksom. Därför ligger man lågt med allt som kan tyckas vara just ofint. Det har man lärt sig att allt som räknas är fasaden och den sociala statusen.

Intressant med MK och BW..

Jag tänker; Lika barn leka bäst.. och var den ena är kvinnoboxare och falsk/mytoman som du säger... Och du är hans polare och ni hänger. Så kanske ni hänger av en anledning, likasinnade liksom..

Gällande PU så är han min joker i leken av allt man läst här.. han passar inte riktigt in men samtidigt så verkar han vara en person som man inte kan bortse ifrån heller då mycket med honom verkar märkligt i sammanhanget den där kvällen.

Som du säger, känns som flera hade kanske varit kapabla att utföra detta..

En sista fråga dock.. om MK var en märklig person, förutom att han var mytoman och kvinnoboxare då.. men vad är det som är märkligt med honom. Är det att han är dåligt på det sociala spelet eller vad är det som gör att du uppfattar honom som märklig, och flera med dig som jag förstår.. är han för på att prata om sig själv eller är hans historier så överdrivna så du tänker att han är just mytoman..
Citera
2023-05-05, 19:37
Medlem
Citat:

Det var min magkänsla.

R. I. P PR

Intressant att MK är en kvinnoboxare när han ofta postar "stop violence against women" på sin facebook.
Citera
2023-05-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Intressant att MK är en kvinnoboxare när han ofta postar "stop violence against women" på sin facebook.
Snacka går ju. Frågan är varför vissa känner en sådan angelägenhet att skylta med sådant. Det är väl hur det ska vara tänker jag, att man är emot våldet, men kanske inte så för honom. Det är ju som att de som äter mat sätter dekaler i sociala medier om det, om du fattar vad jag menar. Säger mer att det inte är som det ska tycker jag. Klart man stöttar brudarna nör det kommer till allt de får stå ut med, om man är frisk i huvudet.
Man ska nog titta på hur folk agerar istället och i hans fall rimmar det dåligt, enligt mig!
Citat:
Var det inte något med att familjen var rätt kristen? Det hade väl på något sätt förklarat att man kanske tar in någon med en brokigt förflutet/liv..

Jag tänker även av det du beskriver övre medelklass/finare folket som bodde i det finare området osv. Av personlig erfarenhet så har jag alltid tänkt; Desto finare område/familj/klass desto viktigare blir den fina fasaden..

Så bara skjuter ifrån höften att det kanske var flera personer i Helenas närhet som inte heller ville att polisen skulle gräva för mycket i deras liv då man har en fasad att upprätthålla.

Båtar, bilar, hästar, festnätter ju social status men hänga med fel folk, röka på och snorta kanske inte är något som passar sig liksom. Därför ligger man lågt med allt som kan tyckas vara just ofint. Det har man lärt sig att allt som räknas är fasaden och den sociala statusen.

Intressant med MK och BW..

Jag tänker; Lika barn leka bäst.. och var den ena är kvinnoboxare och falsk/mytoman som du säger... Och du är hans polare och ni hänger. Så kanske ni hänger av en anledning, likasinnade liksom..

Gällande PU så är han min joker i leken av allt man läst här.. han passar inte riktigt in men samtidigt så verkar han vara en person som man inte kan bortse ifrån heller då mycket med honom verkar märkligt i sammanhanget den där kvällen.

Som du säger, känns som flera hade kanske varit kapabla att utföra detta..

En sista fråga dock.. om MK var en märklig person, förutom att han var mytoman och kvinnoboxare då.. men vad är det som är märkligt med honom. Är det att han är dåligt på det sociala spelet eller vad är det som gör att du uppfattar honom som märklig, och flera med dig som jag förstår.. är han för på att prata om sig själv eller är hans historier så överdrivna så du tänker att han är just mytoman..
Han är jävligt hal på något vis och hans stora intresse är han själv. Han tycker att han är smartare än andra, mer omtyckt än andra, ser sig själv som heroiskt i det mest. Han är guds gåva till brudarna, ändå drar han sig inte för att kalla dem för olika fulheter, inte ens om det är ute bland folk. Tycker det är märkligt och att han ständig talar emot sig själv som om han har noll koll på sig själv egentligen. Lite svårt att sätta fingret på vem och vad han är. Frågan är om han ens har några vänner just för att han är sådan där. Kansle har han mognat nu men uppenbart inte på fyllan iallafall 🙃
Citera
2023-05-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Bilden jag har av Ulrika är att hon var lite "hårdare" och mer garvad än lillasyster "oskyldiga" Helena, med hund och verkade mer "kulturellt" intresserad med sina resor , med bl a valsafari på Nya Zeeland o s v än Ulrika. För Ulrika var det nog mer fest, killar och resa för att sola och bada. Inget fel i det, men min misstanke. När du säger att hon rökte på så förvånar det mig inte då heller, jag kanske har fel, och är orättvis men jag har alltid sett något av ett sorts mörker och frånvaro i Ulrikas blick i de tidiga TV-inslagen. Mm.

Helena festade ju också men, jag får för mig att detta gjorde hon mycket med syster Ulrika, som var mer som en ledartyp, kanske mer streetsmart än Helena. Utan henne kanske Helena sågs som ett mer "oskyddat" byte. Igen, vad jag kan tro.

Detta med missionskyrkan osv, tror jag vi kan helt bortse ifrån. Jag tror inte den kristna tron var så väldigt framträdande hos dem och kyrkan gick det säkert till när de var små, bara.

Det kan ha varit så att Helena hade huvudet mer i framtiden för enligt P4-dok., så ville hon göra så mycket samt resa, hon kanske då blev mer ouppmärksam på livet i Mariestad då och inte kunde registrera faror och koder på samma sätt då, än den t ex mer "jordnära" och garvade Ulrika. Jag vet inte.

Frågan är också om hennes vänner som var jämnåriga då, hade det redan vid det laget hunnit att bli mer olika Helena, ville stanna kvar på orten mer och hade fast sällskap ? Helena lite avskuren om än inte synligt för ögat ? "Är det ingen som skall gå åt mitt håll ?". Ingen RoEk heller, kan detta gett upphov till en Helena som blev mottaglig för mer bedrägliga element denna natt ? Stackars Helena. R.I.P
Min uppfattning om systrarna är väldigt likt din. Det var svårt att ta in att det var lilla Helena som råkat så här illa ut. Det kan ju hända vem som helst men hon var inte den som klädde sig utmanande, skrek och skrönade eller gjorde sånt väsen av sig. Man vill ju gärna tro att de som har det beteende som sticker iväg mot det lite "vildare" är de som råkar illa ut. Önskar givetvis ingen detta såklart men det kändes väldigt konstigt när det började stå klart att det var just Helena.
Konstigt att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in