Citat:
Just som du skriver brukar det bli. Ironiskt nog inte här på FB. Här brukar man ta reda på vem offret är och inte sällan dra den i skiten om det går. Det har inte hänt i denna tråden. Så fort någon ifrågasatt Helena som person så tystas detta ner om det är något som rimmar dåligt med "fröken Sverige tal".
Jag personligen kände inte Helena mer än till flyktig bekantskap men jag köper inte att hon var det lilla helgon man utmålat henne till. Vem är det?!!!?
Tråden handlar om Helenas försvinnande men man har aldrig direkt avhandlar vem Helena är. Påstående om att hon inte skulle sätta sig i bil med en främling, uttalande av Ulrika, men hur många gånger överraskas man inte av folks agerande. Man kan inte säga att hon absolut inte skulle det och sedan utgå från det. Omständigheter kan påverka det.
Unga kvinnor brukar inte mördas, på den tiden iallafall, men det hände. Detta var ingen vanlig kväll. Detta var kanske en kväll då Helena gick ifrån sina egna rutiner, principer, för det var ingen vanlig kväll i Helenas liv.
Att diskutera Helena som person är inte att smutskasta Helena enligt mig. Att förbise henne i tråden om hennes försvinnande känns mer nonchalant.
Jag personligen kände inte Helena mer än till flyktig bekantskap men jag köper inte att hon var det lilla helgon man utmålat henne till. Vem är det?!!!?
Tråden handlar om Helenas försvinnande men man har aldrig direkt avhandlar vem Helena är. Påstående om att hon inte skulle sätta sig i bil med en främling, uttalande av Ulrika, men hur många gånger överraskas man inte av folks agerande. Man kan inte säga att hon absolut inte skulle det och sedan utgå från det. Omständigheter kan påverka det.
Unga kvinnor brukar inte mördas, på den tiden iallafall, men det hände. Detta var ingen vanlig kväll. Detta var kanske en kväll då Helena gick ifrån sina egna rutiner, principer, för det var ingen vanlig kväll i Helenas liv.
Att diskutera Helena som person är inte att smutskasta Helena enligt mig. Att förbise henne i tråden om hennes försvinnande känns mer nonchalant.
Citat:
Enligt LGWP så var det inte alls så. Enligt denne så misstänkte polisen inledningsvis att försvinnandet/mordet var drogrelaterat. Rätt eller fel så har även denna tråd har ju en enorm beröringsskräck inför denna möjlighet. Alla beskriver Helena som en ordentlig helylleflicka som var allas vän. Samtidigt som flertalet i hennes umgängeskrets beskrivs som missbrukare av både det ena och det andra. Jag har ingen som helst aning men det kanske är dags att ifrågasätta Helenas änglastatus. Det skulle förklara Ulrikas beteende och en del annat. Kanske innehållet i Helenas väska rafsades ut då man letade efter något beroendeframkallande i hennes ryggsäck. Och så vidare.
Men låt oss göra det då😃🙏 låt oss diskutera detta ämne, Vem var Helena. Som ni själva nämner här så verkade det ju som att de festades och flera personer verkade ju vara förjusta i både det ena och det andra, vilket inte alls är konstigt med tanke på att det är unga människor vi har och göra med.