Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jo.

Folk glömmer att bara för att man kallar något ett spel så slutar dom inte vara människor där inne och kommer ses på samma sätt som dom beter sig. Och folk kommer döma dom som människor för deras handlingar. Undantag för personer med empatilöshet och skadeglädje men dom är knappast en majoritet tror jag.. Man kan slå på spel stämpeln hur mycket man vill för att påverka normerna. Nåja dom flesta personer lär glömmas bort ändå. Men en del personer förstår man inte hur dom klarar av att se sig själva igen. Alla har väl sin egna självbild som inte alltid stämmer överens med verkligheten när tvn slås på.

Det glöms inte av de som känner till personerna IRL…
2023-05-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det glöms inte av de som känner till personerna IRL…

True
2023-05-04, 20:24
Medlem
Alltså jag förstår mig inte på Robinson. Varför är alla deltagare ständigt hungriga när dom får "överraskningar" med mat var och varannan dag? Känns som dom vräker i sig mat mest hela tiden. Visst, jag förstår att så inte är fallet men nog fasiken äter dom mycket. Jag har vandrat i fjällen med bra mycket mindre mat i flera veckor och troligen använt bra mycket mer energi än vad dom gör. Det känns väldigt löjligt att dom hela tiden ska få belöningar och "turistmat a la tacos, korv, chips etc.
2023-05-04, 20:46
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Alltså jag förstår mig inte på Robinson. Varför är alla deltagare ständigt hungriga när dom får "överraskningar" med mat var och varannan dag? Känns som dom vräker i sig mat mest hela tiden. Visst, jag förstår att så inte är fallet men nog fasiken äter dom mycket. Jag har vandrat i fjällen med bra mycket mindre mat i flera veckor och troligen använt bra mycket mer energi än vad dom gör. Det känns väldigt löjligt att dom hela tiden ska få belöningar och "turistmat a la tacos, korv, chips etc.

Tror inte alla blir mätta av att en person ligger och vräker i sig chips, kött och bea. Eller att de i gränslandet fick tacos. De andra åren har de fått dela på en kokosnöt de första veckorna. Produktionen lägger däremot ut kokosnötter när det inte finns tillräckligt mycket. Sen när de får fiskeredskap så kan de äta någon tesked fisk var, om de får något.

Självklart måste tävlingarna ha någon mening, med belöning, men några deciliter ris delat på 8-9 pers är inte mycket.

Alla kan inte vara så coola som dig, som äter mindre än detta på dina fjällvandringar.
2023-05-04, 21:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tyckte att Carro behövde inte missgynna Erik och Marcus även här för att ge dem minst pengar. Det räcker att hon vill få ut dem för att de är starka vinnare, men man behöver inte missgynna dem i allt, det liknar mobbning.

Hon missgynnade väl även Oskar har jag för mig. Det kändes ungefär som man gjorde i grundskolan dvs uttagning till sitt egna kalas eller uttagningen till "sitt" bränbollslag och den populäraste visade tydligt vilka som skulle gynnas - väljas först och få mest.
2023-05-04, 21:14
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nu är han kåt, men förstår inte själv att det beror på att han fick sova brevid Carro, han har heller inte insätt ännu att han är bög han defiinerar ju inte vad han är kåt på, är det ens en kvinna? man är inte kåt utan ett objekt men det verkar han tro

Han kanske är objektumsexuell?, där han är kåt på sin nya parfym han har på sin feta kropp, är det den han åtrår?

Vad? Klart man kan vara kåt utan att det är på en speciell person eller sak.
2023-05-04, 21:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Vad? Klart man kan vara kåt utan att det är på en speciell person eller sak.
Är du runt kvinner och du är straigt eller har tillgång till porr så kommer kåtheten som beror på helt andra saker att få utlopp genom detta, utbud och efterfrågan, så dom som inte har tillgång till kvinner och porr kommer drabbas av en gayhappy, frikyrklig eufori bara det är vad Dennis upplever tror jag
2023-05-04, 21:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
När de stod uppradade inför immunitetstävlingen sa Marcus att han och Erik ryker först och därefter Oskar. På bilderna så syns ingen göra någon särskild min så förmodligen vet Oskar att det är så. Vinner Erik och Marcus rösttävlingen på söndag så blir det förmodligen 4-4 med Oskars två röster.
2023-05-04, 21:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Tror inte alla blir mätta av att en person ligger och vräker i sig chips, kött och bea. Eller att de i gränslandet fick tacos. De andra åren har de fått dela på en kokosnöt de första veckorna. Produktionen lägger däremot ut kokosnötter när det inte finns tillräckligt mycket. Sen när de får fiskeredskap så kan de äta någon tesked fisk var, om de får något.

Självklart måste tävlingarna ha någon mening, med belöning, men några deciliter ris delat på 8-9 pers är inte mycket.

Alla kan inte vara så coola som dig, som äter mindre än detta på dina fjällvandringar.

Håller med dig. De har inte frossat precis i belöningar av mat och även om de ibland kan få något så har det inte ofta varit nyttig mat och de är som sagt var rätt många personer som ska dela på belöningarna.

Om man fjällvandrar brukar man ha vitaminiserad mat i pulverform (blandas med vatten) och energibars etc. Det går inte att jämföra med vad de får på Robinson alls.
2023-05-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hon missgynnade väl även Oskar har jag för mig. Det kändes ungefär som man gjorde i grundskolan dvs uttagning till sitt egna kalas eller uttagningen till "sitt" bränbollslag och den populäraste visade tydligt vilka som skulle gynnas - väljas först och få mest.

Oskar bad om att få 5 mynt.
2023-05-04, 22:05
Medlem
Symptomatiskt att deltagarna med värsta personligheterna kom sist i Robinsontävlingen. Oduglighet gör vissa till bittra varelser.
2023-05-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är för att han är homo. Kön är ju en identitetsfråga nu för tiden. Har du missat det?
De finns två kön Kvinna Man inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in