Citat:
Ursprungligen postat av
Rinaldo-Montalbano
Håller inte alls med! Att pakta skickligt är ju grundbulten i bra Robinson-spel och tjejligan är årets klart bästa i stenhårt paktbyggande. Många ggr har den bäste paktaren varit nån som simmat i bakvattnet och vunnit på mållinjen som Jerker Dahlman eller Mattias Dalerstedt. Jerker gjorde inget vettigt alls vare sig i lägret eller i tävlingar tills han till slut stod stel som en egyptisk gravfigurin på plankan.
Vore sött med en final mellan Carro och Alva.
Jag gillar inte paktandet eller att man bara glider med utan att bidra, varken i Robinson eller på arbetsplatser, jag har ingen respekt för listiga, egenkära individer. De svenska barnen lär sig att glida med och pakta sig utan att prestera ngt själva redan i skolan med alla grupparbeten. De duktiga och kunniga gör allt jobb medan resten bara tittar på, snackar och blider med. Ingen annanstans i världen har man på arbetsplatser så många medglidare som inte bidrar med ngt, som lever på andras meriter. Det lönar sig inte att vara duktig och högpresterande i Sverige, man får varken högre lön eller beröm för det och det går lika bra att låta dom andra ta allt ansvar och sköta jobbet. De invandrare som lever på bidrag utan att jobba har förstått bra den svenska själen och tagit seden dit man kommer, d v s man blider med och lever på dom andra. Ingen väntar sig ett eget ansvar eller egen prestation.
Carro och Alva är dom minst värdiga vinnare, jag vill hellre se en hederlig vinnare som man hade i början av Robinson, som Martin Melin. Jag gillar inte att man röstar ut så fort som möjligt alla dom som gör mkt på lägret och presterar bäst i tävlingar. Som Robinson fungerar i dag får vi fram vinnare som latar sig genom hela sesongen, som är bäst på att ljuga och lura andra och pakta sig, d v s en rötägg som vinnare. Jag vet inte hur borde man ändra tävlingen för att få fram en vinnare man kan vara stolt över. Det är inget att vara stolt över om man vinner Robinson när man vet hur det har gått till. Ingen vettig arbetsgivare borde anställa en Robinson vinnare.