Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 14:21
Medlem
urgentmessages avatar
Nu uppdaterad med alla avsnitt och alla inlägg här. Så min analys just nu

2023-04-26, 14:37
Medlem
urgentmessages avatar
2023-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Håller inte alls med! Att pakta skickligt är ju grundbulten i bra Robinson-spel och tjejligan är årets klart bästa i stenhårt paktbyggande. Många ggr har den bäste paktaren varit nån som simmat i bakvattnet och vunnit på mållinjen som Jerker Dahlman eller Mattias Dalerstedt. Jerker gjorde inget vettigt alls vare sig i lägret eller i tävlingar tills han till slut stod stel som en egyptisk gravfigurin på plankan.

Vore sött med en final mellan Carro och Alva.

Jag gillar inte paktandet eller att man bara glider med utan att bidra, varken i Robinson eller på arbetsplatser, jag har ingen respekt för listiga, egenkära individer. De svenska barnen lär sig att glida med och pakta sig utan att prestera ngt själva redan i skolan med alla grupparbeten. De duktiga och kunniga gör allt jobb medan resten bara tittar på, snackar och blider med. Ingen annanstans i världen har man på arbetsplatser så många medglidare som inte bidrar med ngt, som lever på andras meriter. Det lönar sig inte att vara duktig och högpresterande i Sverige, man får varken högre lön eller beröm för det och det går lika bra att låta dom andra ta allt ansvar och sköta jobbet. De invandrare som lever på bidrag utan att jobba har förstått bra den svenska själen och tagit seden dit man kommer, d v s man blider med och lever på dom andra. Ingen väntar sig ett eget ansvar eller egen prestation.

Carro och Alva är dom minst värdiga vinnare, jag vill hellre se en hederlig vinnare som man hade i början av Robinson, som Martin Melin. Jag gillar inte att man röstar ut så fort som möjligt alla dom som gör mkt på lägret och presterar bäst i tävlingar. Som Robinson fungerar i dag får vi fram vinnare som latar sig genom hela sesongen, som är bäst på att ljuga och lura andra och pakta sig, d v s en rötägg som vinnare. Jag vet inte hur borde man ändra tävlingen för att få fram en vinnare man kan vara stolt över. Det är inget att vara stolt över om man vinner Robinson när man vet hur det har gått till. Ingen vettig arbetsgivare borde anställa en Robinson vinnare.
2023-04-26, 15:13
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag gillar inte paktandet eller att man bara glider med utan att bidra, varken i Robinson eller på arbetsplatser, jag har ingen respekt för listiga, egenkära individer. De svenska barnen lär sig att glida med och pakta sig utan att prestera ngt själva redan i skolan med alla grupparbeten. De duktiga och kunniga gör allt jobb medan resten bara tittar på, snackar och blider med. Ingen annanstans i världen har man på arbetsplatser så många medglidare som inte bidrar med ngt, som lever på andras meriter. Det lönar sig inte att vara duktig och högpresterande i Sverige, man får varken högre lön eller beröm för det och det går lika bra att låta dom andra ta allt ansvar och sköta jobbet. De invandrare som lever på bidrag utan att jobba har förstått bra den svenska själen och tagit seden dit man kommer, d v s man blider med och lever på dom andra. Ingen väntar sig ett eget ansvar eller egen prestation.

Carro och Alva är dom minst värdiga vinnare, jag vill hellre se en hederlig vinnare som man hade i början av Robinson, som Martin Melin. Jag gillar inte att man röstar ut så fort som möjligt alla dom som gör mkt på lägret och presterar bäst i tävlingar. Som Robinson fungerar i dag får vi fram vinnare som latar sig genom hela sesongen, som är bäst på att ljuga och lura andra och pakta sig, d v s en rötägg som vinnare. Jag vet inte hur borde man ändra tävlingen för att få fram en vinnare man kan vara stolt över. Det är inget att vara stolt över om man vinner Robinson när man vet hur det har gått till. Ingen vettig arbetsgivare borde anställa en Robinson vinnare.

Nervvraket Alva är ingen värdig vinnare, sämst i allt, lipar för allt .. skulle inte stå ut o leva med henne en enda dag
2023-04-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag håller med. Jag har börjat förakta Chris och hela tjejpakten. Visst , det är ett spel , men anser att den som är bäst i tävlingarna och på att överleva i samverkan med andra ska vinna. Inte tissel tasselgruppen som klarar sig lite längre pgav skitsnack och utfrysning. Hatar sånt spel. Men dom gör bort sig själva.
Håller med.
2023-04-26, 15:39
Medlem
Otroligt svag uppställning av deltagare som är kvar i Robinson efter imorgon i en sammanslagning. Tidernas svagaste?
2023-04-26, 15:43
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Zeki var fan kung ju!
Resten som är kvar är flator och bögar och helt ointressanta som personer. Usch för sånt skit...

2023-04-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Nervvraket Alva är ingen värdig vinnare, sämst i allt, lipar för allt .. skulle inte stå ut o leva med henne en enda dag

Tro Alva kastar in handduken snart, ser helt fallfärdig.
2023-04-26, 15:49
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Otroligt svag uppställning av deltagare som är kvar i Robinson efter imorgon i en sammanslagning. Tidernas svagaste?

2023-04-26, 15:50
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collecter
Tro Alva kastar in handduken snart, ser helt fallfärdig.

Medlem
Eustaches avatar
Åldersgräns på 30 år för kvinnor framöver? Alla som håller med räck upp en hand.

Spyr på den där löjliga lilla tjejpakten. Jävla mellanstadie.
Senast redigerad av Eustache 2023-04-26 kl. 16:13.
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Hoppas ju på en oväntad twist. Så länge tjejpakten är kvar lär dom ju rösta ut den ena starka efter den andra. Hoppas flera från gränslandet får komma tillbaka på något sätt. Så dom får det lite tuffare än dom räknat med tjejpakten. Hoppas på något som rör om i grytan. Annars blir det mellanmjölk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in