Citat:
Ursprungligen postat av
Foden
Alltså jag förstår mig inte på Robinson. Varför är alla deltagare ständigt hungriga när dom får "överraskningar" med mat var och varannan dag? Känns som dom vräker i sig mat mest hela tiden. Visst, jag förstår att så inte är fallet men nog fasiken äter dom mycket. Jag har vandrat i fjällen med bra mycket mindre mat i flera veckor och troligen använt bra mycket mer energi än vad dom gör. Det känns väldigt löjligt att dom hela tiden ska få belöningar och "turistmat a la tacos, korv, chips etc.
Tror inte alla blir mätta av att en person ligger och vräker i sig chips, kött och bea. Eller att de i gränslandet fick tacos. De andra åren har de fått dela på en kokosnöt de första veckorna. Produktionen lägger däremot ut kokosnötter när det inte finns tillräckligt mycket. Sen när de får fiskeredskap så kan de äta någon tesked fisk var, om de får något.
Självklart måste tävlingarna ha någon mening, med belöning, men några deciliter ris delat på 8-9 pers är inte mycket.
Alla kan inte vara så coola som dig, som äter mindre än detta på dina fjällvandringar.