Citat:
Ursäkta om jag lägger mig i. Nu gällande hur MH eventuellt satt i badrummet. Så här tror jag:
MH sätter sig grensle över TTs ben (bakom ryggen på JJ) och håller fast TTs armar. Även TTs ben inkapaciteras i det läget.
TT rycker och sliter för att få loss armarna och då uppstår såren runt armbågarna. OM MH hade suttit bakom TTs huvud och hållit i armarna uppåt/bakåt så hade inte dessa skador uppstått.
Möjligen har jag fel. Övertyga mig i så fall :-)
MH sätter sig grensle över TTs ben (bakom ryggen på JJ) och håller fast TTs armar. Även TTs ben inkapaciteras i det läget.
TT rycker och sliter för att få loss armarna och då uppstår såren runt armbågarna. OM MH hade suttit bakom TTs huvud och hållit i armarna uppåt/bakåt så hade inte dessa skador uppstått.
Möjligen har jag fel. Övertyga mig i så fall :-)
Tja, det starkaste argumentet emot din version, är att ingen av de inblandade har gett denna beskrivningen. Om det var så det gick till, och om Johanna då inte ljuger om Majas medverkan, varför skulle då Johanna ge en annan version än din, om den är korrekt. Nu tror inte jag att dunsarna kom ifrån mordet, men enligt Rullman m.fl. så gjorde de det, och inte heller de kan då förklaras med din version.
Viktigt också att notera att Tove inte hade några sår runt armbågarna, utan mjukdelsskador på armbågarna. Dvs en skada som uppkommit av tryck eller slag. Rättsläkaren vittnade om att de sannolikt skulle kunna ha uppkommit av att Johanna suttit på Toves armar, men att det är mindre sannolikt att de skulle ha uppkommit av att Maja hållit fast Toves armar. OCH, vill jag påpeka. Det är helt omöjligt att det skulle kunna ha uppkommit en sådan skada åtminstone på Toves högerarm om Maja satt där Johanna visade, och höll fast Toves armar.
För min del förefaller det mer sannolikt att Johanna satt på Toves armar, än att Maja höll fast dem. I vart fall är det ett scenario som inte kan uteslutas.