Citat:
Fam Andersson har säkerligen levt en mardröm efter att Helena försvann.
Hela Mariestad känner med familjen
Tänk att på nära håll se dem lida
Man skulle nog kunna göra ordentligt mycket för denna familj om man kände att det fanns något man kunde göra
Exvis tiga om något man vet skulle krossa denna familjen ännu en gång, att någon nära dem, som de älskar, är den man tror dödade Helena.
Helena är död och hennes familj har tagit första plats för dem kan man fortfarande hjälpa. Att berätta får inte detta ogjort eller bra igen. Man släpper helt enkelt inte en sådan bomb. Alla sluter upp kring familjen Andersson, på helt "fel" sätt för ingen vill orsaka smärtan. Troligtvis så vet Ulrica innerst inne men slår ifrån sig och har satt ner foten redan från början när folk misstänkte BW. Många gjorde det. Där satte hon gränsen redan från start. Inte för att hon inte vill se lösningen utan för att hon helt enkelt inte vill eller orkar med mer smärta och sorg. Stackars tjej.
Så tror jag att tystnade uppstått i Helenafallet. Min spekulation.
BW ligger närmast till hands i min teori.
Hela Mariestad känner med familjen
Tänk att på nära håll se dem lida
Man skulle nog kunna göra ordentligt mycket för denna familj om man kände att det fanns något man kunde göra
Exvis tiga om något man vet skulle krossa denna familjen ännu en gång, att någon nära dem, som de älskar, är den man tror dödade Helena.
Helena är död och hennes familj har tagit första plats för dem kan man fortfarande hjälpa. Att berätta får inte detta ogjort eller bra igen. Man släpper helt enkelt inte en sådan bomb. Alla sluter upp kring familjen Andersson, på helt "fel" sätt för ingen vill orsaka smärtan. Troligtvis så vet Ulrica innerst inne men slår ifrån sig och har satt ner foten redan från början när folk misstänkte BW. Många gjorde det. Där satte hon gränsen redan från start. Inte för att hon inte vill se lösningen utan för att hon helt enkelt inte vill eller orkar med mer smärta och sorg. Stackars tjej.
Så tror jag att tystnade uppstått i Helenafallet. Min spekulation.
BW ligger närmast till hands i min teori.
Ja du har nog mycket rätt i det du säger. Jag tror som sagt att mycket sker omedvetet..samt att har du ingen som backar upp dina påståenden och du blir ensam att peka fingret på någon du känner så finns risken att du blir behandlad som den som förstör eller sprider falska rykten... Du blir problemet medan det faktiskt finns en möjlighet att någon är en mördare.. det blir precis som att ditt brott är nästan värre än det den personen skulle kunna gjort. Om du förstår hur jag menar..