2018-09-14, 22:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Använd inte hagelbrakaren i närheten av din trailer bara, då kommer du få storfrämmande.

Men jag älskar storfrämmande. Jag lagar inte bara en suverän chili utan jag gör även en grym marinad, vi får ha öppet hus, alla får komma

Jo jag vet, tänkte ta ett spel där jag bara är "mig själv" och försöker överleva och ett spel där jag grillar järnet, spelar musik, larvar runt, lockar zombos till ett hus som jag sedan bränner ner för de lolz. Total bärsärkagång liksom

Vet ärligt talat inte hur jag skulle reagera på en zombieapokalyps. Antingen skulle jag försöka överleva efter bästa förmåga eller acceptera att jag kommer dö förr eller senare och bara "go out with a bang", göra vad jag alltid velat göra, springa ut på gården i bara underkläder, blasta "keep on rockin in the free world" ha en sista grillfest och när zombisarna kommer bara glufsa i mig en sista Flintastek och veva järnet med yxan

Tänk dig en överviktig man i bara boxershortsen som buggar och juckar till "Keep on rockin in the free world." med en yxa i vardera hand och en flintastek i munnen som står framför horden som rasar fram.

Ser du detta under zombieapokalypsen vet du "Där är Mackan52."
Senast redigerad av Mackan52 2018-09-14 kl. 22:14.
Citera
2018-09-14, 23:39
Medlem
Krongjorts avatar

Haha synd att den enda publiken till det scenariot blir zombies bara! Du kan alltid köra på nätet och bjuda med dig storfrämmande till andras baser, kan vara lite roligt också. Speciellt med musiken via högtalarna varvat med salvorna som viner, kommer uppskattas stort av alla andra överlevare.
Citera
2023-05-03, 15:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Är jag ensam om att lira Project Zomboid här?

Riktigt kul liten zombieapokalyps-simulator. Dom första gubbarna man byggde dog på stört. Var man råkar starta gör ju väldigt mycket i hur enkel starten är. Min nuvarande gubbe (typ 10:e totalt eller nått), hade turen att vakna upp i överklassområdet i Riverside (staden kan man välja), och där finns det mycket bra utrustning, bra hus att gömma sig i och inte överdrivet mycket döingar.
Har levt en månad nu och enda problemet för tillfället är hur man ska hålla vikten. Lätt att bli undernärd när strömmen gick och man inte kunde plundra frysar till höger och vänster..
Citera
2023-05-05, 16:43
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Är jag ensam om att lira Project Zomboid här?

Testade för några dagar sedan, jag klarar mig i genomsnitt två dagar innan jag blir uppäten
Citera
2023-05-05, 16:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gix
Testade för några dagar sedan, jag klarar mig i genomsnitt två dagar innan jag blir uppäten
Ja, innan man lärde sig knepen (och kontrollerna ordentligt) så var det ingen lång livslängd på mina gubbar heller.
Men när man väl lärt sig att ha ryggen fri samtidigt som man backar bakåt och slår, eller knuffar när dom kommer för nära, så klarar man sig klart bättre. Samt att inte vara för kaxig...
Min nuvarande har överlevt i typ en månad nu. Väldigt nöjd med honom.
Citera
2023-05-05, 16:56
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Ja, innan man lärde sig knepen (och kontrollerna ordentligt) så var det ingen lång livslängd på mina gubbar heller.
Men när man väl lärt sig att ha ryggen fri samtidigt som man backar bakåt och slår, eller knuffar när dom kommer för nära, så klarar man sig klart bättre. Samt att inte vara för kaxig...
Min nuvarande har överlevt i typ en månad nu. Väldigt nöjd med honom.

Ok, jag har gjort ungefär direkt motsatsen till allt det där
Citera
2023-05-05, 18:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gix
Ok, jag har gjort ungefär direkt motsatsen till allt det där
Haha. Ja. Då är det inte konstigt att det blir problem.
Kan ju säga att jag kollade på Youtube så jag lärde mig lite grundläggande grejer. Hade nog blivit överfrustrerad annars...
Men ett tips är väl att först väldigt försiktigt rensa runt ett hus, då kan man sen locka till sig nästa zombie och traska baklänges runt huset tills man dödat den/dom. Sen efter hand så lär man sig begränsningarna.
Citera
2023-05-05, 19:06
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Haha. Ja. Då är det inte konstigt att det blir problem.
Kan ju säga att jag kollade på Youtube så jag lärde mig lite grundläggande grejer. Hade nog blivit överfrustrerad annars...
Men ett tips är väl att först väldigt försiktigt rensa runt ett hus, då kan man sen locka till sig nästa zombie och traska baklänges runt huset tills man dödat den/dom. Sen efter hand så lär man sig begränsningarna.

Nice. Ska testa lite och se om jag lyckas bättre denna gång
Citera
2023-05-14, 23:42
Medlem
Hur går det för er? Jag är väldigt sugen på att testa Spelar på en laptop men antar att det ska funka bara man kör med en mus?
Citera
2023-05-15, 13:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Hur går det för er? Jag är väldigt sugen på att testa Spelar på en laptop men antar att det ska funka bara man kör med en mus?
Tja. Det går bättre och bättre. Förra gubben överlevde ett par månader innan han blev lite för självsäker och blev biten av en jävel som stod gömd bakom ett hörn när han gjorde en avstickare för att länsa en bensinmack..
Dock så kör jag inte på standardinställningarna så en del saker kan nog vara lite enklare än dom egentligen ska vara. Och så kör jag med en hel del mods som förbättrar spelupplevelsen, inga extra vapen eller nått som gör spelet enklare på det sättet, men ett helt gäng som förenklar hanterbarheten av vanliga funktioner.

Och ingen aning om hur väl spelet funkar på en laptop, kan tänka mig att det kan bli lite plottrigt på en liten skärm men eftersom grafiken är rätt så enkel så borde det inte vara någon omöjlighet. Men ja, mus är ett måste skulle jag säga.
Och med tanke på eventuell plottrig liten skärm så skulle jag ju definitivt kolla lite efter "Quality of life"-moddar för att förenkla hanteringen.
Citera
2023-05-19, 14:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Senaste gubben var ju lyckosam..
Startade i Riverside (enklaste starten) lite tidigare än originalstarten, för då kan man titta på Life and Living TV vid midnatt dag 0 för att få lite gratis fiske-erfarenhet. Direkt efter, mitt i natten, bestämde jag mig för att ta mig till nästa hus för att hitta lite roligare grejer, det enda vapnet jag hade var en skruvmejsel.. Öppnade ett fönster för att hoppa in, tjuvlarmet går och ett par hundra zombies kommer mot mig från alla håll. Japp. Han levde inte länge.
Citera
2023-05-19, 20:32
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Senaste gubben var ju lyckosam..
Startade i Riverside (enklaste starten) lite tidigare än originalstarten, för då kan man titta på Life and Living TV vid midnatt dag 0 för att få lite gratis fiske-erfarenhet. Direkt efter, mitt i natten, bestämde jag mig för att ta mig till nästa hus för att hitta lite roligare grejer, det enda vapnet jag hade var en skruvmejsel.. Öppnade ett fönster för att hoppa in, tjuvlarmet går och ett par hundra zombies kommer mot mig från alla håll. Japp. Han levde inte länge.
Vill du dela med dig av vilka moddar du kör med?

Testade PZ för en tid sedan och det var riktigt kul! Tyvärr har jag ingen tid att sätta mig in i spelet för tillfället, men ser fram emot när jag väl har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in