2018-09-14, 22:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Anvnd inte hagelbrakaren i nrheten av din trailer bara, d kommer du f storfrmmande.

Men jag lskar storfrmmande. Jag lagar inte bara en suvern chili utan jag gr ven en grym marinad, vi fr ha ppet hus, alla fr komma

Jo jag vet, tnkte ta ett spel dr jag bara r "mig sjlv" och frsker verleva och ett spel dr jag grillar jrnet, spelar musik, larvar runt, lockar zombos till ett hus som jag sedan brnner ner fr de lolz. Total brsrkagng liksom

Vet rligt talat inte hur jag skulle reagera p en zombieapokalyps. Antingen skulle jag frska verleva efter bsta frmga eller acceptera att jag kommer d frr eller senare och bara "go out with a bang", gra vad jag alltid velat gra, springa ut p grden i bara underklder, blasta "keep on rockin in the free world" ha en sista grillfest och nr zombisarna kommer bara glufsa i mig en sista Flintastek och veva jrnet med yxan

Tnk dig en verviktig man i bara boxershortsen som buggar och juckar till "Keep on rockin in the free world." med en yxa i vardera hand och en flintastek i munnen som str framfr horden som rasar fram.

Ser du detta under zombieapokalypsen vet du "Dr r Mackan52."
Senast redigerad av Mackan52 2018-09-14 kl. 22:14.
Citera
2018-09-14, 23:39
Medlem
Krongjorts avatar

Haha synd att den enda publiken till det scenariot blir zombies bara! Du kan alltid kra p ntet och bjuda med dig storfrmmande till andras baser, kan vara lite roligt ocks. Speciellt med musiken via hgtalarna varvat med salvorna som viner, kommer uppskattas stort av alla andra verlevare.
Citera
2023-05-03, 15:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
r jag ensam om att lira Project Zomboid hr?

Riktigt kul liten zombieapokalyps-simulator. Dom frsta gubbarna man byggde dog p strt. Var man rkar starta gr ju vldigt mycket i hur enkel starten r. Min nuvarande gubbe (typ 10:e totalt eller ntt), hade turen att vakna upp i verklassomrdet i Riverside (staden kan man vlja), och dr finns det mycket bra utrustning, bra hus att gmma sig i och inte verdrivet mycket dingar.
Har levt en mnad nu och enda problemet fr tillfllet r hur man ska hlla vikten. Ltt att bli undernrd nr strmmen gick och man inte kunde plundra frysar till hger och vnster..
Citera
2023-05-05, 16:43
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
r jag ensam om att lira Project Zomboid hr?

Testade fr ngra dagar sedan, jag klarar mig i genomsnitt tv dagar innan jag blir uppten
Citera
2023-05-05, 16:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gix
Testade fr ngra dagar sedan, jag klarar mig i genomsnitt tv dagar innan jag blir uppten
Ja, innan man lrde sig knepen (och kontrollerna ordentligt) s var det ingen lng livslngd p mina gubbar heller.
Men nr man vl lrt sig att ha ryggen fri samtidigt som man backar bakt och slr, eller knuffar nr dom kommer fr nra, s klarar man sig klart bttre. Samt att inte vara fr kaxig...
Min nuvarande har verlevt i typ en mnad nu. Vldigt njd med honom.
Citera
2023-05-05, 16:56
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Ja, innan man lrde sig knepen (och kontrollerna ordentligt) s var det ingen lng livslngd p mina gubbar heller.
Men nr man vl lrt sig att ha ryggen fri samtidigt som man backar bakt och slr, eller knuffar nr dom kommer fr nra, s klarar man sig klart bttre. Samt att inte vara fr kaxig...
Min nuvarande har verlevt i typ en mnad nu. Vldigt njd med honom.

Ok, jag har gjort ungefr direkt motsatsen till allt det dr
Citera
2023-05-05, 18:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gix
Ok, jag har gjort ungefr direkt motsatsen till allt det dr
Haha. Ja. D r det inte konstigt att det blir problem.
Kan ju sga att jag kollade p Youtube s jag lrde mig lite grundlggande grejer. Hade nog blivit verfrustrerad annars...
Men ett tips r vl att frst vldigt frsiktigt rensa runt ett hus, d kan man sen locka till sig nsta zombie och traska baklnges runt huset tills man ddat den/dom. Sen efter hand s lr man sig begrnsningarna.
Citera
2023-05-05, 19:06
Medlem
Gixs avatar
Citat:
Haha. Ja. D r det inte konstigt att det blir problem.
Kan ju sga att jag kollade p Youtube s jag lrde mig lite grundlggande grejer. Hade nog blivit verfrustrerad annars...
Men ett tips r vl att frst vldigt frsiktigt rensa runt ett hus, d kan man sen locka till sig nsta zombie och traska baklnges runt huset tills man ddat den/dom. Sen efter hand s lr man sig begrnsningarna.

Nice. Ska testa lite och se om jag lyckas bttre denna gng
Citera
2023-05-14, 23:42
Medlem
Hur gr det fr er? Jag r vldigt sugen p att testa Spelar p en laptop men antar att det ska funka bara man kr med en mus?
Citera
2023-05-15, 13:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Hur gr det fr er? Jag r vldigt sugen p att testa Spelar p en laptop men antar att det ska funka bara man kr med en mus?
Tja. Det gr bttre och bttre. Frra gubben verlevde ett par mnader innan han blev lite fr sjlvsker och blev biten av en jvel som stod gmd bakom ett hrn nr han gjorde en avstickare fr att lnsa en bensinmack..
Dock s kr jag inte p standardinstllningarna s en del saker kan nog vara lite enklare n dom egentligen ska vara. Och s kr jag med en hel del mods som frbttrar spelupplevelsen, inga extra vapen eller ntt som gr spelet enklare p det sttet, men ett helt gng som frenklar hanterbarheten av vanliga funktioner.

Och ingen aning om hur vl spelet funkar p en laptop, kan tnka mig att det kan bli lite plottrigt p en liten skrm men eftersom grafiken r rtt s enkel s borde det inte vara ngon omjlighet. Men ja, mus r ett mste skulle jag sga.
Och med tanke p eventuell plottrig liten skrm s skulle jag ju definitivt kolla lite efter "Quality of life"-moddar fr att frenkla hanteringen.
Citera
2023-05-19, 14:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Senaste gubben var ju lyckosam..
Startade i Riverside (enklaste starten) lite tidigare n originalstarten, fr d kan man titta p Life and Living TV vid midnatt dag 0 fr att f lite gratis fiske-erfarenhet. Direkt efter, mitt i natten, bestmde jag mig fr att ta mig till nsta hus fr att hitta lite roligare grejer, det enda vapnet jag hade var en skruvmejsel.. ppnade ett fnster fr att hoppa in, tjuvlarmet gr och ett par hundra zombies kommer mot mig frn alla hll. Japp. Han levde inte lnge.
Citera
2023-05-19, 20:32
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Senaste gubben var ju lyckosam..
Startade i Riverside (enklaste starten) lite tidigare n originalstarten, fr d kan man titta p Life and Living TV vid midnatt dag 0 fr att f lite gratis fiske-erfarenhet. Direkt efter, mitt i natten, bestmde jag mig fr att ta mig till nsta hus fr att hitta lite roligare grejer, det enda vapnet jag hade var en skruvmejsel.. ppnade ett fnster fr att hoppa in, tjuvlarmet gr och ett par hundra zombies kommer mot mig frn alla hll. Japp. Han levde inte lnge.
Vill du dela med dig av vilka moddar du kr med?

Testade PZ fr en tid sedan och det var riktigt kul! Tyvrr har jag ingen tid att stta mig in i spelet fr tillfllet, men ser fram emot nr jag vl har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in